18 Reacties
6 maanden geleden
Ik neem aan dat je borstvoeding geeft? Ik herken het hongergevoel hierin heel erg. Ik ga in de avonden snaaien als ik overdag niet voldoende en gezond eet. Het kost flink wat energie om borstvoeding te geven. Ik merk zelf dat ik door de vermoeidheid ook wat makkelijker wordt alleen dat is denk ik niet perse beter 😅
Wat ik persoonlijk gemerkt heb is als je goed en voedzaam eet over de dag heen dat je minder wilt snoepen aan het einde van de dag.
6 maanden geleden
Reactie op Anoniem20232023
Ik neem aan dat je borstvoeding geeft? Ik herken het hongergevoel hierin he ...
Haha ja klopt, ik probeer voedzaam te eten maar dat kan zoo lastig zijn!!! Vooral omdat ik makkelijk een flinke salade weg kan werken en dan dus nog steeds honger heb, dan heb ik extra dat gevoel met "waar doe ik.het dan voor"
6 maanden geleden
Reactie op Sion
Haha ja klopt, ik probeer voedzaam te eten maar dat kan zoo lastig zijn!!! ...
Oh dit herken ik wel. Ik kan soms ook echt flink eten. Laatst las ik ergens dat je eigenlijk meerdere voedingsmomenten op de dag moet hebben. En dus voedzaam. Denk ook wel vullend. Eiwitten schijnen ook te helpen. Ik had van de week havermoutwafels gemaakt. Die vulde ook wel goed merkte ik.
6 maanden geleden
Hebben jullie ook dat je echt beroerd wordt als je te lang niets eet? Of alleen een klein beetje hebt gegeten? Ik kan me soms dan ineens zo ziek voelen.
6 maanden geleden
Reactie op Sion
Oh dat klinkt lekker! Heb je een receptje? Krijg er al direct honger van ha ...
Het was voor het eerst iets met havermout wat ik wel lekker vond 😅
https://www.innersparkle.be/gezond-eten/snelle-gezonde-havermoutwafels-recept/
6 maanden geleden
Hier hetzelfde! Ben echt een vreetzak geworden 😂 en drink heeeeel veel water, heb ook de hele dag dorst! Meer die dat ook hebben?
Ik start de dag altijd met een goed ontbijt, Griekse yoghurt (lactovrij) met banaan en walnoten, heerlijk! Dit vult lekker en als ik wakker wordt ook altijd bere honger. Misschien kunnen we hier wat lekker (gezonde) vullende tussendoortjes delen met elkaar?
6 maanden geleden
Reactie op Livelli
Hier hetzelfde! Ben echt een vreetzak geworden 😂 en drink heeeeel veel wat ...
Ja ik heb ook heel veel dorst.
Ja, goed idee! Ik merk echt dat ik inspiratieloos ben. Komt nog bij dat ik ook allergisch ben voor bepaalde noten en banaan 😅
6 maanden geleden
Veel eiwitten en vezels eten. Indien je het kan vervang dan witte pasta met volkoren. Je bent langer gevuld en eet er minder door. De porties geraken daardoor mooi in verhouding. Wat vermoeidheid betreft krijg je meer energie door de goede vetten zoals in vis, noten en avocado. Dat in combinatie met veel eiwitten en vezels komt dit op termijn wel goed. Ik las hier ook ergens dat je niet gevuld bent van slaatjes... daar kan je dus ook wel makkelijk pasta salades van maken met volkoren pasta, avocado aan toevoegen en wat nootjes. Cashewstukjes, walnoten en pecannoten vind ik lekker in slaatjes. Pijnboompitten wordt vaak gedaan maar vind ik persoonlijk niet zo heel lekker. Chiazaad is ook voedzaam, gezond en bevat ook veel eiwitten.
6 maanden geleden
Ik ben ook continu aan het snoepen in de hoop meer energie te krijgen ofzo😅 hier ook nog een keer of 6-8 bv per dag.
Ik ben sinds een week de hapjes wat gaan verhogen, ze eet nu een heel potje fruit s'ochtends, een heel potje groente s'middags, en s'avonds meergranenpap (pap sinds 2 avonden). Met de pap s'avonds slaapt ze echt langer door dus nu gelukkig weer wat bijgeslapen