35 Reacties

vorig jaar

Waarom zou je honing geven? Dan kan ik misschien een alternatief voor je bedenken...

vorig jaar

Reactie op Bommetje91

Waarom zou je honing geven? Dan kan ik misschien een alternatief voor je be ...
Honing op tutje /stoppen ze me wenen / vallen ze in slaap enz….
Podcast Samen Groeien
Nieuwe aflevering: mijlpalen en we listen and judge - ouderschapseditie

In de laatste aflevering van Samen Groeien delen we tips bij doorkomende tandjes en blikken we terug op het zindelijkheids- en potjesavontuur van Ivana en Ize. Lucy legt uit wat kan je de komende zes maanden nog kan verwachten. En tot slot gaan we samen met jullie met de billen bloot in de “We listen and don’t judge”-ouderschapseditie.

vorig jaar

ik gebruikte honing ook om tongetje van mijn zoontje schoon te maken. (inmiddels 13jr) Krijg ik toen ook van mijn moeder mee. Nu wilde ik het eigenlijk ook bij me 2e doen...

vorig jaar

Ik geef Babycalmina. Dat is eigenlijk gewoon suikerwater. Ik gebruik het op zich wel niet zomaar... Enkel bij heel veel huilen en als hij pijn heeft of moeilijk in slaapt valt op het einde van de dag.

vorig jaar

https://www.rivm.nl/weblog/baby-eet-honing-is-er-risico-op-infantiel-botulisme-ib-03-2012#:~:text=Sporen%20van%20de%20bacterie%20kunnen,om%20infantiel%20botulisme%20te%20voorkomen Even voor je opgezocht waarom het afgeraden wordt.. 😉 En alternatief.. Knuffelen, pink erin, fopspeen beetje tegenhouden met je hand en ondertussen wangetje / voorhoofd strelen?

vorig jaar

Je zou ook de vitamine D druppels (met sinaasappel smaak) erop druppen Honing is nog niet goed voor baby’s, dat jij er nog bent (en honing hebt gehad) geeft natuurlijk geen garanties. Vroeger was het net zo slecht maar was er gewoon veel minder onderzoek, natuurlijk is het je eigen keus maar ik denk dat er in dit geval genoeg alternatieven zijn.

vorig jaar

Hey, als jij je kind botulisme gunt, gewoon honing geven. Die adviezen zijn er met een reden, maar het blijven adviezen, geen dwang.

vorig jaar

Ja vroeger gingen ze ook roken op scholen, en gaven ze baby soms beetje alcohol op het speentje.... dusja dan kan je wel altijd zeggen vroeger werden ze er ook niet ziek van maar of het goed is

vorig jaar

https://www.hollandandbarrett.nl/shop/product/bach-rescue-kids-druppels-60058336?skuid=058336&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIgp71r8WmhAMVSoZoCR02sAWvEAAYAyAAEgI0rPD_BwE Ik deed dit op de speen van onze oudste dochter. Werkte super om haar speentje in te houden. Mag je wat vaker geven dan vitamine D druppels. Ik had alleen niet het idee dat druppels zelf wat met haar deed🙈

vorig jaar

ik vind deze instelling een beetje dommig eerlijk gezegd. Dat jij er nog steeds bent betekend niet dat een wetenschappelijk onderzoek niet klopt. Ze hebben honing onder de loep genomen (en geloof me, zo een onderzoek gebeurt zeer uitgebreid) en daaruit blijkt dat er een verhoogde kans is. Lijkt me niet dat je ook maar enig risico wil nemen met je kindje? en zo te zien heb je ook een smartphone, dan zeg je toch ook niet; wat een onzin, die hadden ze vroeger ook niet?
24baby's podcast Samen Groeien

Luister nu naar de nieuwste podcast van 24baby: Samen Groeien. In deze podcast beleven we samen met jou de eerste maanden met je baby. Van de laatste loodjes van je zwangerschap tot alle eerste keren met je baby. Luister de podcast via jouw favoriete podcast-app.

vorig jaar

Van honing kan je baby hartstikke dood gaan. Tuurlijk, die kans is klein en daarom leven er nog veel mensen die vroeger wel honing hebben gehad. Maar ik mag hopen dat je dat risico niet wil lopen omdat … waarom moet er eigenlijk iets op dat speentje? Vroeger mocht “alles” omdat er veel minder bekend was. Dus ik zou het geen taboe noemen maar een ernstig risico. Ik heb geen tips voor een alternatief voor op het speentje, ik geloof er niet zo in dat dat nodig of goed is.

vorig jaar

Reactie op Pinkeltwinkel

Van honing kan je baby hartstikke dood gaan. Tuurlijk, die kans is klein en ...
Als je een baby hebt die de hele dag door huilt, niet in slaap kan komen, maar wel als ze een speentje in heeft zonder dat ze dit heel goed in haar mond kan houden. Dan wil je van alles proberen. Natuurlijk moet je dan kijken naar wat veilig is voor je kindje. Maar natuurlijke druppels kan je dan best gebruiken.

vorig jaar

Reactie op Mamam2021

Als je een baby hebt die de hele dag door huilt, niet in slaap kan komen, m ...
Dat snap ik wel, alleen ik zou me dan afvragen wat de oorzaak van die onrustigheid zou zijn. Oververmoeidheid, osteopaat, allergie, … Geloof me ik heb het meegemaakt met de eerste 😅 Maar er is ook inderdaad ook veel op de markt waarvan men aangeeft dat je dat op de speen kan doen, ik vraag me alleen af of dat dan weer goed is en of daar voldoende onderzoek naar is gedaan. Er zijn namelijk nog steeds veel kruiden/ingrediënten waar erg weinig onderzoek naar is gedaan specifiek voor baby’s.

vorig jaar

Reactie op Pinkeltwinkel

Dat snap ik wel, alleen ik zou me dan afvragen wat de oorzaak van die onrus ...
Klopt. Wij hadden dit ook bij onze eerste en alles is uitgesloten en we hebben alles geprobeerd. We hebben dit als tip gekregen van de kinderarts. Het heeft ons enorm geholpen.

vorig jaar

Mijn vader heeft ook tot z'n 60ste gerookt en is nu met z'n 74 jaar toch hartstikke vitaal, dus die honderden mensen die jaarlijks sterven aan longkanker zal ook wel meevallen. Sorry hoor, maar ik vind dat altijd zo'n raar argument. Dat jij er niks aan hebt overgehouden, zegt niks over de risico's van iets. Jij, 1 persoon, tegenover 1000en gevallen waar het wel mis is gegaan. Het 'mag' nu niet meer, omdat we vooruit gaan in de wetenschap en steeds meer weten wat wel/niet goed of gezond is. Het is jouw kind dus je hebt de vrijheid om het zelf te beslissen. Maar je moet achteraf dan niet verbaasd zijn als er iets misgaat 🤷‍♀️.

vorig jaar

Reactie op Heart-eyes

Mijn vader heeft ook tot z'n 60ste gerookt en is nu met z'n 74 jaar toch ha ...
vandaag nog eens gevraagd aan arts , kan geen kwaad 😊 honing is gezond dus ik ik doe nog steeds wat ik wil

vorig jaar

Keuringsdienst van waarde ging toevallig gisteren over 'Nederlandse' honing. Misschien wel interessant in deze discussie 😅

vorig jaar

Reactie op Mamam2021

Klopt. Wij hadden dit ook bij onze eerste en alles is uitgesloten en we heb ...
Wat fijn dat het heeft geholpen!! Ik zal m’n mening over druppels wat bijstellen ;)

vorig jaar

Er is geen arts die honing onder de 1 jaar aanraadt. Kinderen jonger dan 1 lopen risico infantiel botulisme te krijgen door honing, zie ook site RIVM; “Bij infantiel botulisme zijn de sporen van de bacterie in de darmen terecht gekomen. Omdat de darmflora van kinderen tot 1 jaar oud nog niet volledig is ontwikkeld, kunnen de sporen ontkiemen en in de darm toxine gaan produceren. Infantiel botulisme treedt in 98% van de gevallen op bij baby’s in de leeftijd van 1 tot 6 maanden. Symptomen zijn slikklachten (kwijlen), voedselweigering, obstipatie, spierzwakte en verlammingen. Ook de ademhalingsspieren kunnen aangedaan zijn, wat tot de dood kan leiden.”

vorig jaar

Reactie op isauradvmv

vandaag nog eens gevraagd aan arts , kan geen kwaad 😊 honing is gezond dus ...
zijn hier heel veel mensen die je willen helpen/waarschuwen, maar als je het allemaal toch naast je neer legt vraag ik me oprecht af waarom je deze vraag hier stelt? Volgens mij heb je genoeg adviezen gekregen waar je kindje niet doodziek van kan worden… maar als jij het risico toch wil lopen helemaal prima, jou keus.