7 Reacties

één maand geleden

Hier hetzelfde. Vooral als ze gilt of huilend krijst kan ik het heel moeilijk krijgen. Ik krijg deze prikkels slecht verwerkt en het komt dan echt heel hard binnen 😔

één maand geleden

Reactie op Chamss

Hier hetzelfde. Vooral als ze gilt of huilend krijst kan ik het heel moeili ...
Ja precies dit. Ik merk soms dat hij daardoor liever bij oma is. Hij voelt volgens mij aan alles aan mij dat het mij triggert en ik in paniek/stress schiet

één maand geleden

Jup! Ik ben zelf hooggevoelig en heb een dochtertje van 1 die echt alle energie in de wereld lijkt te hebben. Weinig slaap, harde geluiden, en het continue aanraken kan echt zo pittig zijn! Ik gun mezelf wandelingen met de kinderwagen haha hield nooit zo van wandelen maar sinds ik een kind heb moet ik eruit 😂

één maand geleden

Wat mij helpt is van die loop oordopjes. Die filteren harde geluiden en ruis.

één maand geleden

Hier ook nog steeds moeite met vinden van de balans.. als hij huilt of jammert komt het echt heel hard binnen en hij wil bijna de hele dag op de arm dus t vraagt veel van me.. en dan een partner die het heel makkelijk los kan laten 😅

één maand geleden

Vooral bij mijn oudste heb ik hier nog altijd last van. Zodra ze thuis is, lijkt er een lijntje naar haar toe te lopen waaruit mijn energie weg lekt. Ze is zo lief, maar ze zuigt me echt leeg. Er is ook altijd wel iets met haar aan de hand en ze wil altijd praten en vertellen en laten zien, alles om maar mijn volledige aandacht te krijgen en wil ook continu door mij geprikkeld worden. Ik voel me er super schuldig over, maar ik leef echt toe naar de weekenden dat ze bij haar vader is…

één maand geleden

Hier ook een hoogsensitieve mama. Ik heb regelmatig oordopjes in (ohrpax waxbolletjes) en neem na het bedritueel een half uurtje/uurtje voor mezelf. Overdags als het teveel wordt, vraag ik aan mijn man of hij het even over neemt. Als hij aan het werk is, is de box even een goede optie.