Hoi mama’s!
Ik had hier een tijdje geleden ook al een vraag gesteld over de Maxi Cosi.
Ons zoontje is nu 5 maanden en we hebben dat vulblok (verkleiner) nu een tijdje uit de maxi Cosi.
Toch heb ik het idee dat hij er helemaal niet lekker in zit.
Hij zit zo onderuit gezakt en het lijkt alsof de maxi Cosi zelf te smal is? Z’n schouders worden helemaal naar binnen gedrukt.. lijkt me niet dat een maxi Cosi te smal kan zijn toch?
Ik heb onder z’n billen nu wel 2 hydrofiele doeken gedaan zodat hij wat hoger zit maar alsnog lijkt het aan de bovenkant te smal.
Meer mensen die dit herkennen? Iemand hier een oplossing voor?
Onze dochter heeft dat ook heel erg in de kleine maxicosi, is ook nooit gelukkig als ze er in moet. Gelukkig hebben wij ook nog een andere van onze wagen set. Die is echt een stuk ruimer, en daar zit ze wel goed in.
Oh gelukkig! Maar toch raar dat ze er zo gek in zitten? Dit is de maxi Cosi ...
Mijn zoontje heeft er wel sowieso tot ruim een jaar in gezeten hoor. Maar die was een stuk meegaander dan m’n dochter 😂
Let wel op met toevoegingen dat als het niet goedgekeurd is door de fabrikant het niet verzekerd is. Zoals dus die hydrofielen opgevouwen onder z’n billen 😉
Wellicht helpt het als je die omslagdoeken eruit haalt? Daarnaast zit er nog een kussentje die je in hoogte kan verstellen. Misschien dat deze nu nog te laag zit?
Vrijwel alle maxicosis hebben een verstelbare hoofdsteun. Wij hebben een cybex en dan zit er zo'n pinnetje achter de hoofdsteun, daarmee kan je hem omhoog trekken. Dekens eruit helpt ook al heel veel!
Onze dochter zit er ook een beetje gepropt in voor mijn gevoel, vooral met die schouders. Zitten te denken om de autostoel te gaan gebruiken. We gaan eerdaags ook over op een buggy dus het voordeel van de maxi cosi op de wagen hebben we dan niet meer.
Ik zou inderdaad de voetenzak eruit halen. Dat scheelt een hoop en is op dit moment ook niet echt nodig meer.
Heb je de ‘oude’ pebble? Kijk dan eens vanaf 1:30 in dit filmpje. Dan laten ze het verstellen van de hoofdsteun zien:
https://youtu.be/otAZNbBG3gU?si=zb5KjaW-7q_BwyLo