12 Reacties
één maand geleden
Osteopaat wellicht al geprobeerd miss dat die een blokkade vind die de fysio niet vind?
Qua slapen hebben wij de wissel gemaakt om hem in het campingbedje te houden tot we merken dat hij rustiger slaapt. Dit helpt aanzienlijk omdat hij nogal wild draait in zn slaap en die houten spijlen dan toch hard aankomen iedere keer, plus hij kan zn spenen er niet uitgooien dus dat helpt ook al.
één maand geleden
Slaapt hij al in zijn eigen kamer? Onze zoontje werd ook vaak wakker, tot hij in zijn kamer ging slapen. Gelijk de eerste nacht sliep hij door! Waarschijnlijk werd hij gewoon telkens wakker door ons beweging/gesnurk en al. Ik dacht altijd dat hij honger had en bood hem melk, dus was niet zo… Voor in de auto weet ik dat 2 pleisters in X vorm plakken op zn navel helpt. Dit doen ze bij kinderen die wagenziek zijn, dan plakken ze een pleister op zn navel in een kruis vorm en schijnt goed te helpen.
één maand geleden
Reactie op Oznr
Slaapt hij al in zijn eigen kamer? Onze zoontje werd ook vaak wakker, tot h ...
En even een psychologische vraag, heb jij tijdens zwangerschap een nare/ traumatische ervaring gehad in de auto? Dat kan plots remmen zijn, door snelheid bang zijn, ruzie of iemand uitschelden omdat die niet doorrijdt, enz… Dit kan een baby al voelen en “denken” zij dat de auto niet veilig is (dat associeren ze dan daarmee). Dan dien je heel veel te praten en te zeggen tegen je kind: “auto is veilig” “een auto vervoerd ons veilig naar bestemming” “het is veilig” enz, dus alles zeggen obv veiligheid. Dit even een maandje volhouden met zeggen in de auto…
Dit heb ik geleerd van een pyscholoog, zijgaf mij de tip als een kind iets niet leuk vind om even terug te kijken naar je zwangerschap. Mijn zoontje werd huilerig altijd stipt om 10u ongeveer. Ik heb even zitten denken wat ik rond de ochtenduren als nare ervaring had gehad, toen kwam ik erachter dat ik met 20e echo rond 10u te horen kreeg dat mijn zoontje schisis heeft. Heel veel uitleggen helpt echt… met mijn zoontje van 7 evalueren we de dag ook voor het slapen gaan om bepaalde onbedoelde emoties te verwerken, nou kan je met een 7 jaarige lekker kletsen, maar een baby kan het alleen horen van jou en dat is ook goud waard.
één maand geleden
Om snachts te slapen al een projector geprobeerd met huilsensor? Het vermindert allensinds de frequentie van wakker worden hier. Die Zazu otto projector heeft ie al sinds baby zijnde en heeft tot deze periode niet vaak snachts wakker geweest. Vanaf het eerste neutje gaat het terug aan. Verder is het sowieso de periode dat ze geïrriteerd lopen merk ik hier al. Heb er al veel van gelezen en we zitten zelf voor het eerst in lange tijd hier ook met de handen in het haar en wallen tot aan mijn knieën van de slaapmomentjes. In de auto heeft ie het ook nooit leuk gevonden dus helaas voor langere ritten durven we hem eens een video op YouTube in zijn handen steken. Misschien dat je een tablet aan de kopsteun kunt laten hangen ter afleiding? Hier weten we spijtig genoeg ook het probleem met de auto niet. De oudste sliep meteen in de auto. De jongste slaapt zo goed als nooit in de auto. Tenzij we naar het buitenland zijn durft ie een powernap te doen. Hier hebben we overigens ook Neocate en daardoor zit ie wel minder lang vol na de melkmomentjes
één maand geleden
Reactie op nonB
Osteopaat wellicht al geprobeerd miss dat die een blokkade vind die de fysi ...
Osteopaat al geprobeerd eerder en die gaf aan alleen dat hij last van zijn buikje had - kwam uiteindelijk uit dat hij niet tegen de melk kon.
Ik zal eens nadenken over de spijlen. Misschien anders een kussen voor de ene kant van het bedje !
één maand geleden
Reactie op Oznr
Slaapt hij al in zijn eigen kamer? Onze zoontje werd ook vaak wakker, tot h ...
Slaapt al heel lang in zijn kamertje omdat hij vaak wakker werd in onze kamer van ons. Dit ging heel goed en hij sliep meteen veel vaster.
Die van de pleisters ga ik uitproberen!! Dankje 😊
één maand geleden
Wat vervelend dat jullie onrust ervaren! Ik herken een aantal dingen bij mijn zoontje, wellicht helpen deze tips:
- Ons zoontje wilt nog graag een speen om in slaap te vallen. Ik heb wel zo’n 5 spenen in z’n bed neergelegd (glow in the dark, met doekje en zonder) zodat hij die zelf kan pakken. Ik oefen ook door steeds een speen in zijn hand te doen zodat hij die zelf in zijn mond doet. Sindsdien slaapt hij veel beter.
- Hoe geef je hem eten? Wellicht wilt hij het graag zelf doen en niet meer ‘gevoerd’ worden. Ons zoontje kan hier ook erg boos en gefrustreerd door raken. We geven hem stukjes om zelf te pakken, prikken wat op een vorkje voor hem en geven hem een eigen vork om mee te spelen als afleiding.
Succes!
één maand geleden
Reactie op Ambats
Wat vervelend dat jullie onrust ervaren! Ik herken een aantal dingen bij mi ...
Dankjewel voor het meedenken ! Zijn speen doet hij zelf in en meestal spuugt hij deze al snel uit en slaapt verder zonder. Wanneer hij wakker word dan pakt hij zijn speen. Maat in de avond onderneemt hij vaak niets en huilt gewoon. We wachten nu steeds omdat we hopen dat hij zelf wat onderneemt om verder te slapen maar dat doet hij dus niet.
Tijdens het eten hebben we een combo van wat we geven en wat hij zelf kan pakken en eten. Zo krijgt hij genoeg binnen en zien ook wel wat meer rust. Laten we hem helemaal zelfstandig eten dan kan het ook zijn dat hij erop gaat slaap of weggooit 🥲