14 Reacties

7 maanden geleden

Doorkomende tandjes misschien? Dan kan het zijn dat een warme hap dan zeer doet

7 maanden geleden

Reactie op Petruschka97

Doorkomende tandjes misschien? Dan kan het zijn dat een warme hap dan zeer ...
Dat zou inderdaad wel logisch kunnen zijn, maar ze krijgt het fruit vaak ook op dezelfde temperatuur als de groente hapjes, omdat ik alles verwarm....

7 maanden geleden

Bij ons heeft onze zoon soms gewoon behoefte aan melk (ookal doet hij zijn mond open voor groente hapjes), speentje of hij raakt gefrustreerd omdat hij graag met de lepel wil spelen of zelfstandig wil eten 😅. Wij hebben nu sindskort standaard een tweede lepel naast zijn hapjes waar hij mee kan spelen. Is natuurlijk persoonlijk wat een baby aan het huilen maakt, maar misschien heb je er wat aan.

7 maanden geleden

Ik volg.. Hier precies hetzelfde! Ik ben zelfs aan het twijfelen om de fruithap en groentehap om te draaien. Ons zoontje lijkt het namelijk wel oké te vinden om fruit te krijgen rond 17u, maar bij groente raakt hij helemaal overstuur. Terwijl hij er voorheen geen genoeg van kon krijgen. Ik snap er ook helemaal niks van!

7 maanden geleden

Wij hebben dit ook regelmatig! Bij ons helpt het zoals ik hieronder ook lees om hem een tweede lepel te geven. Hij wil namelijk steeds zelf de lepel pakken.

7 maanden geleden

Reactie op DDoorn

Ik volg.. Hier precies hetzelfde! Ik ben zelfs aan het twijfelen om de frui ...
Yup ik zat aan hetzelfde te denken. Heb ook nog even aan de pre verbale logopedist gevraagd (had ook een filmpje gestuurd van hoe het ging) en ze zei dat het erop lijkt dat ze gewoon niet zo van groente houdt maar liever fruit wil. Ik ga daarom morgen eens fruit geven zodra ze zo onrustig en huilerig begint te doen en eens kijken wat ze dan doet. De logopedist zei dat je ook nog fruit door de groente hap heen kunt mengen. Misschien is het voor jou ook het proberen waard mocht het niet helpen om de hapjes om te draaien. Ben benieuwd haha

7 maanden geleden

Reactie op Tess12345

Wij hebben dit ook regelmatig! Bij ons helpt het zoals ik hieronder ook lee ...
Dat heb ik inderdaad ook geprobeerd en dit helpt maar kort helaas, al vrij snel begint ze weer heel onrustig te worden.

7 maanden geleden

Wij hadden dit ook, ik ben er dus achter gekomen dat ze perse de lepel vast wilt houden😂. Dus ik geef haar meestal ook een lepel in de hand en dan eet ze prima.

7 maanden geleden

Reactie op DDoorn

Ik volg.. Hier precies hetzelfde! Ik ben zelfs aan het twijfelen om de frui ...
Ik heb net fruit met groente gemengd gegeven waarbij de fruit overheerste qua smaak en nu ging het zonder te huilen. Misschien dat het bij jou ook kan helpen!

7 maanden geleden

Wij geven onze baby een soepstengel in zijn hand. Daar sabbelt hij tussendoor aan en eet z’n andere groente prakje keurig op zonder huilen. Werkt voor ons heel goed!

7 maanden geleden

Hier nu precies hetzelfde maar de onderste twee tandjes komen ook door nu. Het helpt om de lepel meer langs zijn bovenlip af te vegen (weet niet hoe ik dit goed schrijf hoor haha) ipv de tandjes onder raken. Hier is het ook bij de oudste zo dat ze eind van de dag vaak meer last/pijn hebben dan de ochtend. Even aankijken dus nog of het afneemt als het tweede tandje ook door het tandvlees heen is

7 maanden geleden

Reactie op Martine8192

Ik heb net fruit met groente gemengd gegeven waarbij de fruit overheerste q ...
Ik heb de afgelopen twee dagen de groenten gegeven terwijl wij zelf ook aan het eten waren, en iets wat veel lijkt op wat we zelf ook eten (gepureerde tomaat, met kleine stukjes wortel en wat parelcouscous). Nu gaat het er ineens weer super goed in. Toch al kieskeurig denk ik 🫣

7 maanden geleden

Hier wil hij graag eerst z'n fles, dus ik geef nu eerst een beetje melk voor z'n hapjes.

7 maanden geleden

Reactie op DDoorn

Ik heb de afgelopen twee dagen de groenten gegeven terwijl wij zelf ook aan ...
Hahaha het is toch wat met die kleintjes, maar fijn dat het helpt! Het kan hem in iets heel kleins zitten