19 Reacties
2 jaar geleden
Mag ik vragen wat voor bijwerkingen? Mijn dochter had t ook gebruikt voor haar eczeem en t ging snel weg. En t werd erg droog.
2 jaar geleden
Reactie op Teddy2020
Onze dochter heeft deze crème ook voorgeschreven gekregen voor eczeem. Het ...
Ah fijn zeg! Heb je het alleen op de ergste plekjes gesmeerd? Of ook op de plekjes die nog "erger" moeten worden? 🤍🤍
2 jaar geleden
Ah fijn zeg! Heb je het alleen op de ergste plekjes gesmeerd? Of ook op de ...
Eigenlijk op heel veel plekken waar t nog erger moest worden.. maar toen ik gestopt was ermee kwam t vrij snel terug. En ook op plekken waar ze t niet had
2 jaar geleden
Reactie op mamababy03
Eigenlijk op heel veel plekken waar t nog erger moest worden.. maar toen ik ...
Ahhhw, blijf je het nu nog smeren? Of heb je nu een andere crème.
2 jaar geleden
Ahhhw, blijf je het nu nog smeren? Of heb je nu een andere crème.
Ik moet nu weer terug met koelzalf. Had ik eerder geprobeerd, maar hielp niet. Helaas nu weer daarmee begonnen maar goed even aankijken.
2 jaar geleden
Ik ben begin deze week begonnen met de crème van La Roche-Posay, Lipikar balsem. Ook voor de eczeem. Een vriendin tipte mij dat en bij haar dochter heeft ze het met die crème onder controle gekregen. Het is geen hormoonzalf. Ik kan nog niet zeggen of het werkt, maar wellicht het proberen waard als je jezelf niet prettig voelt bij de hormoonzalf.
2 jaar geleden
Hoi Novbaby02, geef je borstvoeding? Uit onderzoek gepubliceerd in het International Journal of Dermatology blijkt dat moedermelk op de uitslag even goed werkt als cortisonezalf.
Dan zou je de cortisonzalf achterwege kunnen laten en moedermelk kunnen gebruiken, hierbij gelijk de link met meer info
https://www.gezondheid.be/artikel/eczeem/moedermelk-op-uitslag-helpt-bij-atopisch-eczeem-19673
2 jaar geleden
Hydrocortison crème is de mildste “hormoon” crème die er bestaat. Is bij juist gebruik (een aantal weken dagelijks, nadien/bij goed effect afbouwen zodat het niet meer elke dag van de week wordt gesmeerd) absoluut niet gevaarlijk. Overigens is zalf (=doorzichtig, op vaseline basis) vaak wel beter werkzaam dan een crème (=wit) omdat het vetter is; crème kan de huid soms wat uitdrogen. Als hydrocortison onvoldoende werkt schrijf ik al snel een sterkere “hormoon”zalf voor, kan ook echt geen kwaad bij juist gebruik. Wel altijd vette basiszalf (bijv koelzalf, vaseline) blijven gebruiken omdat het eczeem anders snel terugkomt.
PS ik ben dermatoloog en smeer bij m’n dochter regelmatig met triamcinolon zalf (is een sterkere
“hormoon”zalf dan hydrocortison).
2 jaar geleden
Wij smeren het al sinds 30 jan. We begonnen met 2x per dag 3 weken ivm heftig exceem zijn hele lijf en daarbij elke verschoonbeurt lanetten creme met 20% vaseline. Hierna smeerden wij 1 week 1x per dag zijn hele lijf en inmiddels sinds 26 feb kunnen we naar om de dag zijn hele lijf. Wel smeer ik de knieholtes en buik soms dagelijks om het onder controle te houden. Ook hebben wij speciale exceempakjes en rompers waar hij in slaapt. Dit heeft de zorgverzekering vergoed want ze zijn enorm prijzig (500€) voor 2 pakjes, 1 romper en krabhandschoentjes.
Wij lopen wel bij de dermatoloog hiervoor en moeten elke 2/3 weken op controle.
Ik merk verder ook geen bijwerkingen.
In badje zo weinig mogelijk met lauw water en wij hebben linoli badolie. Verder smeren we niks alleen dan de hele dag door lanetten creme en gebruik ik ook parfumvrij wasmiddel etc. Bij ons begon de exceem toen hij ongeveer 3 maanden was overigens. Voor die tijd gebruikte ik zwitsal, naif, weleda. Maar nu reageert zijn huid daar erg heftig op.
2 jaar geleden
Wij smeren het al sinds 30 jan. We begonnen met 2x per dag 3 weken ivm heftig exceem zijn hele lijf en daarbij elke verschoonbeurt lanetten creme met 20% vaseline. Hierna smeerden wij 1 week 1x per dag zijn hele lijf en inmiddels sinds 26 feb kunnen we naar om de dag zijn hele lijf. Wel smeer ik de knieholtes en buik soms dagelijks om het onder controle te houden. Ook hebben wij speciale exceempakjes en rompers waar hij in slaapt. Dit heeft de zorgverzekering vergoed want ze zijn enorm prijzig (500€) voor 2 pakjes, 1 romper en krabhandschoentjes.
Wij lopen wel bij de dermatoloog hiervoor en moeten elke 2/3 weken op controle.
Ik merk verder ook geen bijwerkingen.
In badje zo weinig mogelijk met lauw water en wij hebben linoli badolie. Verder smeren we niks alleen dan de hele dag door lanetten creme en gebruik ik ook parfumvrij wasmiddel etc. Bij ons begon de exceem toen hij ongeveer 3 maanden was overigens. Voor die tijd gebruikte ik zwitsal, naif, weleda. Maar nu reageert zijn huid daar erg heftig op.
2 jaar geleden
Hoi Novbaby02, geef je borstvoeding? Uit onderzoek gepubliceerd in het Inte ...
Aaah, dit wist ik niet! Geef inderdaad borstvoeding. Ben al begonnen met de crème, maar ik kan het altijd daarna nog proberen. Of door zijn badje heen. Dank je wel voor de tip!
2 jaar geleden
Reactie op Ldevries1990
Wij smeren het al sinds 30 jan. We begonnen met 2x per dag 3 weken ivm hef ...
Dank je voor je reactie. 🤍 Wij gebruiken ook nog steeds Zwitsal - dit is wel zeepvrij. Maar misschien moeten we hier ook van af. Welke badgel gebruik je voor zijn huidje? En gebruik je ook speciale shampoo?
2 jaar geleden
Dank je voor je reactie. 🤍 Wij gebruiken ook nog steeds Zwitsal - dit is w ...
Onze zoon (inmiddels 3jaar) heeft ook eczeem en ik gebruik qua douchegel niks helemaal niks. Hij wordt ook wel schoon van alleen water. Soms wil hij schuim in bad dus dan doe ik dat natuurlijk wel eens een keer. Ik gebruik dan naif.
Zwitsal zit echt troep in dus dit zou ik persoonlijk zelf niet meer gebruiken bij een kindje met een gevoelige huid.
Kijk eens op de site van jetske ultee! Zij is dermatoloog en geeft product advies voor baby’s / kinderen 😄
2 jaar geleden
Hoi hoi ik heb er geen ervaring met eczeem maar kijk eens op deze site daar hebben andere wel ervaring met eczeem.
Zelf gebruik ik het tegen mijn droge handen en lippen ik vind het fantastisch
https://puurgelukstore.nl/?fbclid=PAAaaZ8exWNzd9-MOCHlfJdVYD7vk0o1U8Vaq76Ko65QlMcD4tiyJc7pgpVD4
2 jaar geleden
Dank je voor je reactie. 🤍 Wij gebruiken ook nog steeds Zwitsal - dit is w ...
Het is ook echt afhankelijk van de reactie op die producten. Ik gebruik alleen die badolie van linoli of neutral. Een hele enkele keer gebruik ik sebamed baby wasgel voor huid en haar. Al denk ik dat neutral ook prima is.
Mijn voorkeur heeft het badje met de badolie. Ook badderen is maar kort en lauw water ivm het uitdrogen van de huid.
2 jaar geleden
Hoi, ik heb niet alle reacties gelezen maar zag ergens staan dat je zwitzal gebruikt! Meteen stoppen dit geeft vaak eczeem uitslag.. in zwitzal zit veel rommel ondanks ze wat anders zeggen ( ruikt niet voor niets zo lekker ).
Maar de zalf kan je gewoon smeren hoor, wel echt alleen op de eczeem plekjes en belangrijk om heel vet te houden met vaseline. Als het goed is ben je na 2 dagen gebruik van hydrocortison van de eczeem plekjes af en dan goed vet houden met vaseline creme.
Verder geen zeep meer gebruiken tijdelijk.
X