9 Reacties

5 maanden geleden

Ik volg! Alsof ik dit had kunnen typen, hier gaat het precies zo! Ze wilt alleen maar glad gepureerd (6+ potjes), maar iets met structuur (8+ potjes) wilt ze niet. Stukken aanbieden a la Rapley (brood, brocolli etc) is meer spelen en sabbelen in plaats van echt kauwen. Bijna alles belandt op de grond 😅. We zijn al een tijdje bezig met elke dag brood, maar het klikt nog niet echt haha. Ze zit ook nog op 5-6 flessen melk 😅 lees in andere topics dat sommige babies al zijn afgebouwd naar 3 flessen…

5 maanden geleden

Hier doet hij ook nog weinig, al ben ik meteen begonnen met rapley. Ik zie wel in de loop van de tijd verbetering optreden. Maar ik geloof dat het vanzelf wel komt. Ze gaan vanzelf wel beter eten.

5 maanden geleden

Ons zoontje eet alles wat zacht genoeg is om zonder tandjes (want die heeft hij nog niet) te eten. Dus brood, maïssticks, maïswafels, stukjes zacht fruit, kleine stukjes tomaat, binnenkant van een komkommer.. enz. Maar, ik werk in de kinderopvang en weet dat elk kind hier echt anders in is en je hier als ouder vaak weinig aan kunt doen behalve het zeker blijven aanbieden! Als je hiermee stopt wilt ze het straks helemaal niet meer. Heb je iets van boter o.i.d. op brood? Dat maakt het vaak wat gladder en fijner/makkelijker om door te slikken. En misschien kleine, gladde stukjes fruit proberen? Zoals nectarine, peer? De stukjes die je nu beschrijft kunnen allemaal wat droger/harder zijn. Maar zoals ik al zei, lekker blijven aanbieden het komt vanzelf! Het ene kind vind het leuker als de ander. Ons zoontje eet heel goed qua hapjes, maar drinkt zn flessen dan weer niet zo heel goed (nooit gedaan). Hij krijgt nu nog 4 of 5 flessen, maar drinkt die zelden op.

5 maanden geleden

Reactie op wensmama.met.pcos

Ik volg! Alsof ik dit had kunnen typen, hier gaat het precies zo! Ze wilt ...
Wij hebben hetzelfde hahaha

5 maanden geleden

Bij ons ook precies dit met ons zoontje van 8 maanden… begin mij ook zorgen te maken. Daarbij is hij volgens mij ook nog allergisch voor brood, en groente wil hij niks van weten.. kan toch niet alleen maar fruit blijven proberen te geven? Voel me een beetje moedeloos op dus vlak

5 maanden geleden

Reactie op MissEmzo

Bij ons ook precies dit met ons zoontje van 8 maanden… begin mij ook zorgen ...
Lastig allemaal hè… lust hij de zoetere groente ook niet? Bijv pompoen?

5 maanden geleden

Sabbelen en spelen is ook helemaal prima met Rapley. Mijn zoontje is volgende week 8 maanden en krijgt ook nog 5 flessen. Merk wel per week verschil in eten. Steeds meer wordt doorgeslikt maar nog steeds best weinig. Wat prima is!

5 maanden geleden

Reactie op MissEmzo

Bij ons ook precies dit met ons zoontje van 8 maanden… begin mij ook zorgen ...
Zo herkenbaar, alleen fruit of joghurt en voel me zo slecht hierbij

5 maanden geleden

Lastig allemaal hè… lust hij de zoetere groente ook niet? Bijv pompoen?
Pompoen heeft hij inderdaad tot nu toe het ‘meeste’ gegeten.. als in 5 hapjes en daarna gaat hij pruttelen met z’n lippen en spuugt hij de rest uit 😅