23 Reacties

7 maanden geleden

Het is ook niet makkelijk! Zal heel goed kunnen dat je dochtertje precies in de periode van de 3 H's zit volgens de oei ik groei theorie.. (huilen, hangerig en humeurig) En daarnaast kunnen er nog 300 andere oorzaken zijn waarom het slapen nu ruk gaat 😅 Zelf heb ik in de woonkamer tijdelijk een matrastopper op de grond gelegd en ga daarop met mijn kleine liggen in de ochtend.. Zo doezel ik beneden een beetje verder met de kleine terwijl die veilig aan de slag gaat met allerlei gymnastiek oefeningen (rollen/kruipen) Het is niet echt slapen maar mijn lijf waardeert het wel om nog even ontspannen te kunnen liggen.. En ook thuisblijfmoeders hebben soms wat "me time" nodig, dus wie weet is er iemand in je omgeving die een keertje even kan komen spelen met de kleine zodat jij wat extra kan rusten? Heel veel sterkte deze dagen, het wordt vanzelf weer beter gelukkig (helaas weten we niet wanneer precies 😉)

7 maanden geleden

Ik heb precies hetzelfde! Het voelt echt als de 4 maanden slaapregressie. En overdag ook heel veel jammeren en gewoon beetje chagrijnig voor mijn gevoel. Moeilijk hè?

7 maanden geleden

Het kan idd een fase zijn maar het kan helpen om je kindje toch op haar eigen kamer te laten slapen. En een flesje te maken met borstvoeding/kunstvoeding gemengd met pap. Ik ben normaal niet zo van de onbedoelde adviezen maar dit zijn wel 2 dingen die bij beide mijn kinderen echt hebben geholpen. Mijn ervaring is dat onze kinderen snachts wakker werden van onze geluiden en mijn borstvoedingproductie bleek snachts ook minder te zijn. Waardoor mijn zoon honger bleef hebben. Dus je kunt eens een flesje proberen met afgekolfde melk of kunstvoeding. Wij gebruiken pap van Biobim of Bio gierstepap. Hopelijk heb je er iets aan! Veel sterkte en succes 💪💪

7 maanden geleden

Herken het heel erg! Wat misschien voor de speen helpt - geef er nog 1! Dit heeft ons heel erg geholpen. Hij hield er 1 in z’n handjes en de ander daardoor in z’n mond 😅

7 maanden geleden

Vraag via het consultatiebureau een doorverwijzing naar kinderfysio. Deze kan je heel goed helpen!

7 maanden geleden

Reactie op Synicol

Het is ook niet makkelijk! Zal heel goed kunnen dat je dochtertje precies i ...
Dat is inderdaad een goeie! Alleen mijn dochtertje tijgert in middels al heel goed dus die tijgert zo de topper af. Dus het kan best dat zijn, zoveel nieuwe ontwikkelingen, slaapregressie. En die ‘me-time’ moet ik idd even wat vaker doen. Ik denk vooral ah dat ben ik niet nodig. Maar laatste weken besef ik toch meer dat dit wel moet. En mijn man moedigt mij ook aan! Maar ik weet niet zo goed wat ik dan zou moeten doen, gek hè? Zou een sport willen vinden.

7 maanden geleden

Reactie op Es0492

Ik heb precies hetzelfde! Het voelt echt als de 4 maanden slaapregressie. E ...
Inderdaad, gisteren was ze overdag hangerig, vermoeid. Voor over ik me kan herinneren heb ik de 4maanxen slaapregressie niet zo meegemaakt..🤔 maar goed, jij ook veel succes! Allemaal maar tijdelijk

7 maanden geleden

Reactie op Robinvds

Het kan idd een fase zijn maar het kan helpen om je kindje toch op haar eig ...
Je mag gerust je adviezen geven hoor, vind ik juist fijn! We wilden er inderdaad naar toe om haar op haar eigen kamer te laten slapen, maar wil dat nu niet midden in haar slaapregressie doen. Ik wil het daarna gaan doen. En toch blijft de ‘mom-guilt’ dan opkomen hoor; dag ze nog te klein is om op haar eigen kamertje te slapen. Maar goed, denk dat we het toch maar gaan doen. Mijn productie snachts is ook gewoon prima, dus dat zal het niet wezen. Maar ik zou inderdaad een papje kunnen proberen. Ben alleen erg bang dat haar darmen er niet tegen kunnen… heb je ook daadwerkelijk iets aan het papje gehad voor het slapen gaan? Bedankt!! 🙏🏽

7 maanden geleden

Reactie op Baby2023_

Herken het heel erg! Wat misschien voor de speen helpt - geef er nog 1! Dit ...
Dat is wellicht ook een goede tip, dankjewel!

7 maanden geleden

Reactie op champig

Vraag via het consultatiebureau een doorverwijzing naar kinderfysio. Deze k ...
Hi, Dankje voor je tip! Wat zou de fysio hierin kunnen betekenen?

7 maanden geleden

Zij heeft ons geholpen toen onze dochter niet sliep en ik geen moment mn handen vrij had enz. Ze helpt met rust, regelmaat te brengen en weet heel goed af te stemmen op je kindje. Zonder haar hulp zaten we nu nog met een dochter die niet slaapt volgens mij 😅 vooral coregulatie en regulatie waar ze mee helpt. Kan het 100% aanraden als je erdoorheen zit. Ze kijkt niet alleen naar je kindje maar naar het hele gezin en wat iedereen nodig heeft, althans dat deed die van ons..

7 maanden geleden

Ooh herkenbaar en fijn om te lezen. Onze dochter (zelfde leeftijd) sliep net een kleine week door / 1 voeding, en komt nu zo’n 5 keer per nacht door de tandjes en weet ik veel wat! Soms leg ik haar weg en begint ze opnieuw te huilen, ze wil het liefst lekker bij me liggen. Herken ik totaal niet 😂 maar wel in je verhaal dat het wat slopend is voor je eigen nachtrust. Pittig hoor, geen goede tip maar wel wat (h)erkenning en succes 😘

7 maanden geleden

Heel herkenbaar (onze dochter is van 6 november), het wordt hier steeds erger lijkt het (niet alleen vaak wakker maar ook lang.. vannacht van half 1 tot half 4 en ze is net om kwart voor 5 weer wakker geworden). Bij jullie ook? Ik heb gisteren met consultatiebureau gebeld, zij gaven aan: breidt de hapjes uit, dan wordt ze niet van de honger wakker. Plus slaaptrainen zodat ze zelfstandig in slaap gaat vallen. Kan jullie kindje dat? Bij ons alleen op de arm.. kan zijn dat ze ‘s nachts wakker wordt en daardoor niet zelfstandig in slaap kan vallen. Heel veel liefs en succee❤️

7 maanden geleden

Hier ook! Onze dochter is altijd al een moeilijke slaper geweest, maar nu is het nog erger. Vannacht van 23.30 uur tot 04.00 uur liggen spoken. Steeds een beetje slapen en dan weer wakker. Vanaf 4 uur bij me genomen in ons bed en daar sliep ze als een blok. Ze heeft toch nog wat nabijheid nodig denk ik. Er schijnt met 6 maanden ook een slaapregeressie te zijn. Dus kan prima dat onze kindjes daar nu inzitten.

7 maanden geleden

Hier werkt een knuffeldoekje erg goed. Een bij de handen om in te kneden en eentje bij het hoofdje.

7 maanden geleden

Reactie op sorayax

Je mag gerust je adviezen geven hoor, vind ik juist fijn! We wilden er inde ...
Ja ze gingen daardoor langer/- doorslapen! 🙏

7 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

Hier ook! Onze dochter is altijd al een moeilijke slaper geweest, maar nu i ...
Gekke vraag, mijn dochter is bijna 7 maanden, kan ze dan ‘verlaat’ in de slaap regressie zijn beland? En kan jouw dochtertje overdag wel zelfstandig in slaap vallen?

7 maanden geleden

Reactie op champig

Zij heeft ons geholpen toen onze dochter niet sliep en ik geen moment mn ha ...
Dankjewel!

7 maanden geleden

Reactie op Kelly285

Ooh herkenbaar en fijn om te lezen. Onze dochter (zelfde leeftijd) sliep ne ...
Jaa onze dochter het liefst ook lekker bij ons in bed tegen mij aan! Jij ook heel veel succes😘

7 maanden geleden

Reactie op fleurdop

Heel herkenbaar (onze dochter is van 6 november), het wordt hier steeds erg ...
Ja bij ons dus ook net zo… ons dochtertje slaapt nog niet zelfstandig nee. Ik geef borstvoeding en vaak is ze dan aan de borst weg en leg ik haar zachtjes weg. Als ze toch wakker wordt geef ik haar de speen. Ik denk dat ik inderdaad de pick up put down methode wil gaan doen maar ik vraag me anderzijds ook af of ik haar hier wel goed aan doe. Bang dat ik haar hierin tekort zal doen. Maar goed… jij ook veel succes😘