12 Reacties
5 maanden geleden
Ik had na de geboorte van ons 1e kindje al snel weer een kinderwens. Na 6mnd borstvoeding nog geen menstruatie gehad, en we wilden heel graag een 2e kindje...
Toen de bv afgebouwd en binnen 2 weken een menstruatie. De maand erop was ik zwanger..
Ik weet eigenlijk zeker dat die zwangerschap er toen niet geweest zou zijn als ik door was gegaan met voeden.
Toen de 2e 8 maanden gevoed, ook geen menstruatie... wel weer een wens voor een 3e, dus we besloten om weer te stoppen met voeden... weer direct wel een menstruatie en de maand daarop een zwangerschap...
Bij mij zorgde de bv er dus wel echt voor dat er geen cyclus was (ook nu weer, dochter is 8.5mnd oud en geen menstruatie gehad...)
Het stoppen met bv zorgde ervoor dat ik direct weer zwanger was...
Stoppen met bv was voor mij wel echt een mega drempel, maar omdat de test daarna dus meteen positief was, was het me heel veel waard
5 maanden geleden
Reactie op Marleen46
Bedankt! Probeer het los te laten, is makkelijker gezegd dan gedaan. Jij oo ...
Ja idd ik heb nu een kleine en ben al zo gelukkig, maar omdat ik al 38 ben denk ik ohhh snel snel, maar je hebt het niet in de hand. Ik ga proberen om het wel wat los te laten
5 maanden geleden
Reactie op faatjemar
Ja idd ik heb nu een kleine en ben al zo gelukkig, maar omdat ik al 38 ben ...
Als je 38 bent en echt een actieve kinderwens hebt zou ik zeker overwegen te stoppen met voeden. Geen bv vriendelijk advies, maar ik ben 2x gestopt met voeden voor de wens voor een 2e en 3e kindje, en direct resultaat (meteen zwanger na het stoppen)
Ze zeggen dat volledig bv de eerste 6 maanden 98% betrouwbare anticonceptie is mits er geen menstruatie geweest is... ik denk dat het daarom in de maanden daarna ook echt nog wel invloed heeft op je vruchtbaarheid.
5 maanden geleden
Ik ben momenteel zwanger van een 2 ling en op moment van zwanger worden gaf ik nog 3x per dag borstvoeding, nu nog 2x dus ja het kan wel 🤣