18 Reacties

7 maanden geleden

Jeetje wat een rollercoaster! Kan je niet het consultatiebureau bellen met dit verhaal dat je niet serieus word genomen? Wellicht dat hun dan nog iets kunnen betekenen?

7 maanden geleden

Is een allergie uitgesloten? Super heftig zo hoor 😢

7 maanden geleden

Jeetje wat erg! Ik zou vanavond na 17.00 uur contact opnemen met huisartsenpost en het daar ook voorleggen. Ik merk dat ze daar veel sneller naar je luisteren en je sneller willen zien dan bij een huisarts. Mijn oudste dochter is op en aan ziek en de huisarts wil niet één keer controle doen bij haar, waarbij het uiteindelijk zo erg is geworden dat ze een stevige long ontsteking heeft gehad. Toen ik na de zoveelste keer werd afgewimpeld bij de huisarts, direct na 17.00 uur de huisartsenpost gebeld en konden toen gelijk komen en is ze gelijk onderzocht. Ik hoop dat dit een beetje kan helpen, met de huisartsenzorg heb ik het niet zo meer en bel daarom liever heel snel na 17.00 uur dan ook de huisartsenpost.

7 maanden geleden

Jeetje, wat heftig en sneu voor de kleine. Ik zou vanmiddag naar de huisartsenpost gaan en misschien eisen dat hij wordt opgenomen?? Want elke keer van het kastje naar de muur gestuurd worden wordt je ook moe van. En misschien foto's van de luier en filmpjes van hem maken zodat je 'bewijs' hebt..?

7 maanden geleden

Reactie op Joyce&Bas

Jeetje wat een rollercoaster! Kan je niet het consultatiebureau bellen me ...
Ja heb ik gedaan en ze gaan overleggen als het goed is, maar het is vooral de huisarts en het huidige ziekenhuis die gewoon enkel blijven focussen op zijn ontwikkelingsachterstand in zn hoofd, terwijl ik zeker weet dat het daar niet zit. Hij is gewoon op. Zn lichaam is enkel aan het vechten, maar er wordt gewoon niet verder gekeken.

7 maanden geleden

Reactie op SunnyMom

Is een allergie uitgesloten? Super heftig zo hoor 😢
Nee helaas niet, ook al meermaals voorgesteld maar zonder succes telkens.

7 maanden geleden

Reactie op Wianne GP

Jeetje, wat heftig en sneu voor de kleine. Ik zou vanmiddag naar de huisart ...
Dit hebben we allemaal, we zijn deze week ook al 2 keer bij de huisartsenpost geweest. Probleem is dat hij geen koorts heeft en telkens als we daar zijn een opleving heeft en dus “normaal” lijkt. Ze vinden het dan niet meer nodig om ons door te sturen.

7 maanden geleden

Reactie op roni12

Dit hebben we allemaal, we zijn deze week ook al 2 keer bij de huisartsenpo ...
Och jeetje wat erg! Vooral voor je kleintje! Wat heftig allemaal. Het enige wat we dan eigenlijk kunnen is zo op de tenen staan en gewoon zo door zeuren. Het is toch erg dat je moet smeken en breken om een door verwijzing te krijgen. Je zou bijna willen zeggen tegen zo'n huisarts, van goh jullie zeggen dat er niks aan de hand is, bewijs het dan maar met een doorverwijzing naar het ziekenhuis. Daar heb ik de mijne uiteindelijk met slagen stoot mee om gekregen na een zoveelste melding over onze oudste. Toen bleek ze dubbele oorontsteking te hebben een aantal allergieën. Echt belachelijk van de huisarts. Ik zou een filmpje maken over het gedrag en uiting van je kleintje en dan echt door blijven hameren.

7 maanden geleden

Wat een nare situatie! Vooral omdat jullie ventje zich blijkbaar groot houdt in nieuwe situaties en daardoor niet laat zien hoe hij zich voelt bij de dokter.. Het enige wat je kunt doen is blijven melden, bellen en je kunt eventueel ook filmpjes maken van de moeilijke momenten zodat ze niet alleen van de momentopname in de praktijk uit gaan. De tip van de huisartsenpost werkt inderdaad ook vaak goed. Houd vol, blijf aanhouden en eis goede zorg.. Het is super irritant dat het moet maar je doet het goed 💪

7 maanden geleden

Reactie op roni12

Dit hebben we allemaal, we zijn deze week ook al 2 keer bij de huisartsenpo ...
Misschien direct naar het ziekenhuis gaan? Vinden ze vaak niet zo tof, maar als niemand anders luistert... Wij hadden een soortgelijke situatie met mijn oudste, en zijn toen gewoon zelf naar het zkh gereden. Heb ze onderweg gebeld dat ik over 15min voor de balie stond en dat ik niet wegging voordat ie door een kinderarts gezien was 😅. Uiteindelijk moest ie 2 nachten blijven en kregen we echt hulp. Het is ook vaak zo dat kinderen een opleving krijgen als je bij de huisarts(enpost) zit, maar daar moeten ze toch beetje doorheen kunnen prikken zou je zeggen. Sterkte iig! Vertrouw op je instinct lieve mama!

7 maanden geleden

Reactie op roni12

Nee helaas niet, ook al meermaals voorgesteld maar zonder succes telkens.
Lastig dat je niet serieus genomen wordt. Ik herkende het van mijn eerste kindje. Ik ga borstvoeding maar als ik te veel koemelk binnenkreeg, dan durfde ik snachts niet bij zn bedje weg zo benauwd als hij werd door het slijm . In het begin ook een paar keer op het punt gestaan 112 te bellen omdat hij er zelf niet uit leek te komen. Ik had het 'geluk' dat ik borstvoeding gaf, dus ben zelf op dieet gegaan en de klachten waren binnen ene week weg Ook een ontwikkelingsachterstand (omdat het lichaam de energie niet heeft door het vechten tegen de allergie ) en foute kleur ontlasting kunnen voorkomen bij een allergie. Ik snap dat het super lastig is, ik liep zelf ook tegen enorme muren aan. Geef je borstvoeding? Dan zou je zelf op dieet kunnen gaan om het uit te sluiten. Dieetvoeding wordt in bepaalde Facebook groepen ook voor een redelijk betaalbare prijs verkocht, misschien dat als je het probeert en echt verschil merkt dat dan iemand eindelijk wil luisteren

7 maanden geleden

En als je het via de HAP doet? Wachten tot het weekend en dan de HAP bellen, dan krijg je een andere huisarts en wordt je misschien wel doorgestuurd. Zo hebben wij uiteindelijk ook een verwijzing voor de kinderarts gekregen. Onze huisarts wilde ook niet naar me luisteren. Wel heel naar dat er door je huisarts niet geluisterd wordt. Ze snappen gewoon nog steeds niet dat het moedergevoel bijna altijd juist is.

7 maanden geleden

Reactie op SunnyMom

Lastig dat je niet serieus genomen wordt. Ik herkende het van mijn eerste k ...
Ik geef helaas geen borstvoeding meer, hij krijgt flesvoeding. Dit hebben we ook al meermaals veranderd op advies, maar ook helaas zonder succes nog. Echt heel lastig helaas.

7 maanden geleden

Reactie op Teddy2020

En als je het via de HAP doet? Wachten tot het weekend en dan de HAP bellen ...
We zijn al met regelmaat bij de hap geweest. Kinderarts is erbij, vanwege ontwikkelingsachterstand. Hap stuurt ons door naar de spoed en als we daar zijn dan zijn de waardes die goed moeten zijn (hartslag, koorts, zuurstof etc) goed en dan sturen ze je weer naar huis want dan “kunnen” ze er niks meer mee. Ze zijn momenteel alleen aan t focussen op de ontwikkelingsachterstand terwijl ik al zoveel dingeh heb gevraagd om uit te sluiten. Zn lichaam ontwikkeld niet omdat dit bezig is met vechten, maar wordt gewoon niet naar geluisterd.

7 maanden geleden

Nou even een update. Consultatiebureau heeft het voor elkaar. Vrijdag mogen we naar het ZH

7 maanden geleden

Reactie op roni12

Nou even een update. Consultatiebureau heeft het voor elkaar. Vrijdag moge ...
Hoe is de afspraak gegaan?

7 maanden geleden

Reactie op AmberNewMum

Hoe is de afspraak gegaan?
Ben ik ook benieuwd naar, hopelijk goed nieuws of i.i.g. goeie stappen..

7 maanden geleden

Update: Goed gesprek gehad. Helaas nog niet alle onderzoeken binnen, dus er zijn nog dingen onzeker/onbekend. Voor nu hebben we afspraken gemaakt over wanneer te bellen direct naar de poli/spoed en wanneer de huisarts/hap. Dit zodat we in ieder geval die lijn kort houden. Nu in ieder geval op ons verzoek antibiotica gekregen, hopen dat dat aan gaat slaan. Al is het maar voor een paar dagen dat hij in ieder geval kan opladen een beetje (en wij ook). Zeker dus niet negatief, maar helaas nog niet alles duidelijk, maar dit hopen we snel wel te krijgen. Helaas duren sommige onderzoeken nou eenmaal wat langer en dat is ons ook nu heel duidelijk en netjes uitgelegd.