16 Reacties
6 maanden geleden
Reactie op 3kidsmama
Krijgt hij geen tandje?
Dat is zeker een optie! Onze oudste dochter had daar echt nooit last van en die had al haar tanden in 5 maanden😅 dus dit is dan even nieuw! Hij is ook echt niet in z’n hum
6 maanden geleden
Exact hetzelfde hier geweest afgelopen 2 weken. Hij heeft sinds 2 dagen een nieuwe feature: de boventanden zijn doorgekomen ;) eerst dachten we nog dat het kwam door de warmte (we waren op vakantie). Maar het waren dus tandjes. Ik heb hem alle melk gegeven die hij vroeg. Dat waren soms zelfs in totaal 7(!) flessen incl nacht, terwijl hij ook op 4 zat daarvoor. Hij is nu weer terug aan het gaan naar normaal
6 maanden geleden
Hier net zo! At zo 150 gram fruit en 100 gram groente weg . Ik dus een halve dag gekookt en heel veel maaltijden in de vriezer gelegd. Inmiddels eet hij niks meer en slaat hij de lepel uit onze handen. Ook maissticks en brood die hij zelf kan eten wil hij niks meer van weten.
Qua flessen zitten we weer op ongeveer 7 inderdaad
6 maanden geleden
Reactie op lw1986
Hoe gaat het nu? Wij hebben hier exact hetzelfde, alleen dan al ruim drie w ...
Nog hetzelfde en idd geen tand in zicht🫠
6 maanden geleden
Ons dochtertje eet sinds 3 weken geen hap groente/avond eten meer. Terwijl bij fruit wordt ze ongeduldig. Iemand die dit ook heeft? Iemand met tips?
6 maanden geleden
Reactie op marleenphhm
Ons dochtertje eet sinds 3 weken geen hap groente/avond eten meer. Terwijl ...
Groente mengen met fruit? En dan steeds minder fruit erdoor doen. Of appelmoes erbij ofzo?
6 maanden geleden
Reactie op marleenphhm
Ons dochtertje eet sinds 3 weken geen hap groente/avond eten meer. Terwijl ...
Onze dochter wou ook geen groente eten.. toen deed ik:
1 lepel groente, 1 lepel fruit, 1 lepep groente, 1 lepel fruit
Daarna 3 lepels groente,1 lepel fruit, om en om...
En nu een week verder eet ze alle groentehapjes weer met smaak op
6 maanden geleden
Reactie op 3kidsmama
Onze dochter wou ook geen groente eten.. toen deed ik:
1 lepel groente, 1 l ...
Oh goeie, dit gaan we proberen! Dankjewel voor het meedenken. 🙏
Kregen van CB het advies om er gewoon 1 fles af te halen zodat ze honger krijgt en moet eten. Vind ik een heel bijzonder advies…
6 maanden geleden
Ik heb het idee dat dit ook sprong gedrag is. Mijn kleintje begint nu weer sinds een aantal dagen geen groente meer te willen en vertoont alle tekenen van een sprong 😅
6 maanden geleden
Reactie op Dewi0409
Hier precies hetzelfde. Geen groente maar als je dan iets anders geeft wel ...
Sinds gister wil het weer met vallen en opstaan. Soms geef ik groente ook gewoon koud, eerst warm maken en af laten koelen dan eet hij het wel. Denk dat het een fase is of tandjes?
6 maanden geleden
Het is gewoon een fase. Mijn ervaring is dat je het niet moet forceren. Mijn baby had achteraf gewoon last van haar buikje en darmpjes en daarom weigerde ze 2 weken vast voedsel. Eet nu weer als een trein!
6 maanden geleden
De fase duurt hier ondertussen al 5-6 weken.. Fruit en brood eet ze wel. Groente heeft ze dus gewoon gegeten maar van 1 op andere dag niet meer. Heb volgende geprobeerd:
- groente koud aanbieden
- groente op ander tijdstip
- groente/fruit omstebeurten
- groente niet gepureerd, maar zelf stukken laten pakken
Ze is vrolijk, slaapt goed, groeit goed dus ben eigenlijk een blije mama! Maar na 5-6 weken ga ik toch twijfelen. Iemand tips of een zelfde ervaring? Ze is nu ruim 7 maand.