32 Reacties

2 jaar geleden

Hi. Mijn zoontje van 4,5 maand drinkt ook 5x 180ml.

2 jaar geleden

Hier een meisje van bijna 4 maanden. Sinds 3 dagen ook 5x 180+6. Ze weegt 6,8 kg en is 63 cm lang. Soms laat ze wel iets staan

2 jaar geleden

Neehoor. Hoe zwaar is je kindje? Je mag rekenen met 120 x gewicht in kg. Voorbeeldje: mijn zoontje is 7kg dus ik reken in 120 x 7 = 840 ml op een dat minimaal. Als Max mag je een liter aanhouden 180 x 5 = 900 ml:) dikke prima dus! Drinkt die van mij ook

2 jaar geleden

Reactie op Fleur0671

Hi. Mijn zoontje van 4,5 maand drinkt ook 5x 180ml.
Mijn zoon laat ook soms iets staan. Hij is 7,8 kilo en 64cm.

2 jaar geleden

Mijn zoontje van 3,5 maand drinkt ook 5x 200cc. als hij het nodig heeft dan gewoon geven toch?:-)

2 jaar geleden

Mijn dochter is net 3 maanden en ze drinkt op het moment 5x op een dag 150ml +5 schepjes. T ligt aan het gewicht. Ik heb een lijstje met een berekening gekregen van mijn kraamzorg aan t begin die me goed helpt: Mnd 3: 130ml x gewicht in kg / aantal voedingen Mnd 4: 120ml x gewicht in kg / aantal voedingen Mnd 5: 110ml x gewicht in kg / aantal voedingen Mnd 6 en later: 100ml x gewicht in kg / aantal voedings momenten (borstvoeding en vast voedsel)

2 jaar geleden

Reactie op DeMamavanRens

Neehoor. Hoe zwaar is je kindje? Je mag rekenen met 120 x gewicht in kg. ...
Ik dacht zelfs dat je kan rekenen met 150 x lichaamsgewicht? Mijn dochtertje drinkt ook nu 4 flesjes van 210 en nog 90 of 120 ml flesje. Ze weegt iets meer dan 5 kilo en is 3,5 maand oud.

2 jaar geleden

Reactie op Mamagirl11

Ik dacht zelfs dat je kan rekenen met 150 x lichaamsgewicht? Mijn dochtertj ...
Dat is voor de eerste maand. Elke maand 10 minder:) Dus 0 maanden =150, 1 maand 140, 2 maanden 130 etc.

2 jaar geleden

Reactie op DeMamavanRens

Dat is voor de eerste maand. Elke maand 10 minder:) Dus 0 maanden =150, 1 m ...
Dat dacht ik ook 🙈!

2 jaar geleden

Reactie op Mamagirl11

Ik dacht zelfs dat je kan rekenen met 150 x lichaamsgewicht? Mijn dochtertj ...
Ik weet ook niet beter als dat je rekent met 150ml met een max van 1000ml /24u 😄

2 jaar geleden

Reactie op DeMamavanRens

Dat is voor de eerste maand. Elke maand 10 minder:) Dus 0 maanden =150, 1 m ...
Wat is hier de theorie achter? Als baby’tjes meer gaan wegen/groter worden lijken ze toch meer voeding nodig te hebben? Of ben ik zo verkeerd?🤣

2 jaar geleden

Mijn dochter is 3,5 mnd en weegt bijna 5,5 kg. Staan onder controle van de kinderarts ivm dysmatuur geboren maar volgens de arts mag je op deze leeftijd en met dit gewicht rekenen met per kilo, 100 ml voeding. De 150x het gewicht is voor de eerste paar weken. Zolang jouw zoontje niet de voeding uitspuugt en niet boven de 1000ml per dag komt zou ik lekker geven waar zijn behoeftes liggen en anders contact met het consultatiebureau opnemen wat verstandig is te doen. Wij volwassenen eten ook allemaal een andere hoeveelheid per dag. Ene kindje heeft ook meer nodig/honger dan de ander

2 jaar geleden

mijn zoontje krijgt in de ochtend 210ml water(7scheppen melk) overdag 180ml water(6scheppen melk) en voor het slapen nacht 210ml water(7scheppen). gekozen sinds 2 weken om deze schema aan te houden. omdat hij met 180ml water hij na 2 en half uur al weer wou eten. niks hield hem rustig tot ik weer 60ml erbij maak. vandaar voor dit gekozen. Ik luister naar mijn baby wat hij wilt. elke kind is verschillend en groeit op hun eigen manier. Mijn zoontje weegt 7kilo en is 63cm lang.

2 jaar geleden

Hier morgen precies 3 maanden en ik zit al 3 weken op 5x180+ 6 scheppen. Maar onze zoon is heel flink met bijna 7 kilo en 66 cm. Vandaag heeft hij een regeldag en kom ik waarschijnlijk uit op ongeveer 1100 ml verdeelt over 7 voedingen.

2 jaar geleden

Reactie op Joejoe12

Hier morgen precies 3 maanden en ik zit al 3 weken op 5x180+ 6 scheppen. Ma ...
jaa hier hetzelfde!

2 jaar geleden

Wat drinkt je kleintje voor voeding? Mijn zoontje dronk Kruidvat Extra Care en ik merkte dat hij daarmee niet verzadigd raakte! Hij dronk altijd (elke dag) 1 fles teveel (180cc) en sinds ik ben overgegaan op Nutrilon kan hij wel bijna vier uur tussen de fles houden en zitten we op vijf flessen op de dag. Hij is door dit geintje ook te zwaar maar gelukkig maakte het CB zich geen zorgen omdat het verklaarbaar was. Hij is drie maanden / 14 weken en 63cm en 7,4 kg. Drinkt nu 5x180cc op een dag.

2 jaar geleden

Reactie op tango

Wat drinkt je kleintje voor voeding? Mijn zoontje dronk Kruidvat Extra Care ...
En ik denken dat ik een flinke baby heb met 65 cm en 7kg😂. Heerlijk, van die bolle babies (mits gezond, in jouw geval dus wel)

2 jaar geleden

Wat je kan proberen is alvast oefen hapjes introduceren om de fles wat te rekken? CB kwam bij mij met dat advies. Overleg wel even met het CB als je dat wil gaan doen.

2 jaar geleden

Onze dochter krijgt nu een week of 2/3 5x180. Wij merkten dat ze niet genoeg had en mochten voeding voor hongerige baby's gaan gebruiken, nutrilon content of kruidvat F. Allebei geprobeerd en nutrilon heeft voor ons het meeste effect! Ik zou als ik jou was even contact opnemen met het CB! Succes 🤗

2 jaar geleden

Reactie op DeMamavanRens

En ik denken dat ik een flinke baby heb met 65 cm en 7kg😂. Heerlijk, van d ...
Ja, ik schrok er wel van en eigenlijk vind ik het ook niet leuk voor hem, hij had gewoon continu honger en we konden amper de deur uit want meneer schreeuwde alweer voor een fles. Er was geen lijn op te trekken met hem ook qua slaapjes niet want hij bleef onrustig! Ik ben ook veel thuis gebleven tot ik hoorde dat het door de voeding kon komen. Mijn oudste zoontje was weer heel tevreden met de Kruidvat EC voeding. Sinds deze week over op nutrilon en ik durf weer naar buiten zonder te stressen. Ook slaapt mijn zoontje langer en beter.