20 Reacties
4 maanden geleden
Hier is het dus 23 graden, ze draagt 1,5 tog zonder mouwen maar wel lange mouwen romper. Zou dit te warm/koud zijn? Ik zoek nog altijd redenen waarom ze wakker wordt🙂↔️
4 maanden geleden
Reactie op pluisje2828
Hier is het dus 23 graden, ze draagt 1,5 tog zonder mouwen maar wel lange m ...
Voor mijn dochter zou dat wel te warm zijn! Zij zweet vrij snel en wordt dan inderdaad snel wakker
Die van ons slaapt met 24 graden in een korte mouwenromper en hydrofiele slaapzak van 0.3 tog
Ze heeft het snel warm (heeft ze van papa) dus dit werkte
En anders doe ik nog wel eens 0.5 tog
4 maanden geleden
Reactie op pluisje2828
Hier is het dus 23 graden, ze draagt 1,5 tog zonder mouwen maar wel lange m ...
Lijkt me te warm inderdaad. Je kan anders ook de tog indicatie bekijken van jouw slaapzakje: meestal geven ze wel aan als advies wat een kindje er dan onder moet dragen. Bij 23 graden zou ik een romper korte mouwen en een 0,5 Tog slaapzak doen
4 maanden geleden
Ik ga eens proberen haar wat koeler aan te doen dan! Wie weet zorgt dat voor betere nachten. Bedankt allemaal voor jullie antwoord 🥰
4 maanden geleden
Reactie op pluisje2828
Ik ga eens proberen haar wat koeler aan te doen dan! Wie weet zorgt dat voo ...
Elk kindje is anders. Voor onze dreumes zou het juist weer veel te koud zijn! Misschien een idee om haar ‘s nachts te temperaturen?
4 maanden geleden
Wij hebben een koukleum, die echt beter slaapt met warmere kleren/slaapzak.
Dus hij slaapt op dit moment vooral in een hydrofiele slaapzak.(0,5tog) Met een lange mouwen romper, óf een dunne lange mouwen slaapzak (1,0tog) met een korte mouwen romper.
Ondanks dat het nu gemiddeld 25/26 graden is op zijn kamer denk ik.
4 maanden geleden
Hier ook een koukleum! Puckababy 4 seizoenen (0,5 tog op dit moment met lange mouwen) met wollen romper lange mouwen en wollen broekje. Kamertemperatuur zo'n 22-24. Ze sliep tot voor kort nog in de 2,0 tog met soms korte mouw romper 😅
4 maanden geleden
Geen idee hoe warm het is op z’n kamer. We slapen op de bovenste verdieping dus het kan nog wel heet worden. Ik stop onze kleine in een mouwloze slaapzak in alleen z’n luier. Hij heeft wel graag dekentjes, heeft er altijd 3 in bed liggen, maar die duwt ie vaak ‘s nachts aan de kant. Ik trek hem alleen nog een pyjama aan als ik de waaier op z’n kamer mee aan zet
4 maanden geleden
Reactie op Feebers
Geen idee hoe warm het is op z’n kamer. We slapen op de bovenste verdieping ...
Ah met een dekentje, ik heb het idee dat ze hier ook graag met een deken slaapt, soms slaapt ze in de kinderwagen en dan gaat ze eerst een dekentje nemen. Beweegt jou kindje nog veel in bed? Hier gaat ze echt door het hele bedje heen dus dacht eerst om haar een klein babydekentje te geven maar geen idee of dit verantwoord is.
vorige week
Het koelt hier in de slaapkamers behoorlijk af 's nachts (slecht geïsoleerd, enkel glas, koude muren, moeilijk warm te stoken 's nachts), weet de temperatuur niet precies, maar in onze eigen kamer zakte het in de winter soms tot 13-14 graden.
Onze dochter van 2 slaapt nu in een wollen romper met lange mouw, 3tog slaapzak en een dun peuterdekbedje eroverheen. Ze is sowieso geen koukleum, en ze slaapt prima de hele nacht door, dus voor nu lijkt het genoeg.
Onze oudste is 3 en slaapt in een pyjama onder een 4 seizoenen dekbed, slaapt ook prima de nachten door en horen we ook niet over dat ze het koud heeft. We vragen haar af en toe wel en gaan gewoon op beide meisjes af of er nog een extra laagje bij moet.