5 Reacties
5 maanden geleden
Wij hebben al wat kampeerervaring in NL, onze oudste wordt 4 deze zomer. Voor onze zoon van 8 mnd neem ik een (dubbele) winterslaapzak van de HEMA mee. En evt een sweater over de pyjama. Voor overdag juist een hydrofiele slaapzak, want dat temperatuurverschil is groot als de zon op de tent staat. Afhankelijk van je tent (katoen/synthetisch) is het ietsje warmer in de tent, maar niet veel. We hebben een deryan tentje, met yogamatje eronder. Dat wordt niet koud, en tentje isoleert ook nog een beetje. Neem ook voor de ochtenden warme kleding mee, ik heb bijvoorbeeld een fleece jack voor onze beide zoons.
5 maanden geleden
Wij zijn een weekendje wezen kamperen in NL met een kleine tent en merkte dat door onze lichaamswarmte het niet zo koud werd (ze sliep bij ons in de binnentent). Ze sliep in een puckababy zomer variant met een boxpakje er onder, dat was eigenlijk aan de warme kant, de tweede nacht enkel de slaapzak en lange mouwen romper.
Deze zomer gaat ze in haar eigen binnententje slapen (we hebben een iets grotere tent gekocht), met daar in een deryan tentje, ideaal!
5 maanden geleden
Wij zijn in juni een weekendje op proef in de vouwwagen van mijn ouders geweest. Het was toen mega slecht weer, maar het grootste gedeelte van de nacht toch vrij warm in de tent. Alleen tegen een uur of 5 's ochtends begon het wel koud te worden, dus houdt vooral rekening met die wisseling. We hadden ook een deryan tentje voor de baby, als je alleen in een tent zit zou ik wel zeker iets eronder doen ter isolatie. Verder een picknick kleed waar ze op kon liggen en spelen, ideaal.
De camping waar wij waren verhuurde campingbedjes en kinderstoelen, dat scheelt weer zelf meenemen. En ze hadden zelfs kleine elektrische kacheltjes te huur, ook heel fijn voor 's nachts en om 's ochtends de tent een beetje op te warmen. Ik zou zeker even kijken of de camping waar je heen gaat ook zoiets heeft.
5 maanden geleden
Wij zijn in juni geweest met een tent. We hebben de kleine toen een dikke slaapzak (wel korte mouwen) en een dikke pyjamabroek en shirt met lange mouwen aangedaan. Verder een fleece dekentje. Onze kleine heeft het normaal snel warm, maar het was snachts echt mega koud. In de tent koelde het ook super snel af savonds en in de ochtend met de zon erop warmde het wel weer wat op. Hij sliep bij ons in de slaapcabine in een campingbedje. Ik zou adviseren om gewoon meerdere soorten kleding mee te nemen. Dun en dik. Mocht het snachts warm zijn, net als nu, dan kan je weer wat dunner aan doen.