25 Reacties
7 maanden geleden
Ik doe beide. De kant en klare zijn makkelijker om te proberen voordat ik een hele week voorraad van zou maken om in te vriezen. Enkel de vleeswaren wil ik niet in potjes hebben ben ik toch wat bang voor en eten we zelf ook niet. Los ervan hebben we met KMA te maken en moeten we dus heel vaak goed uitkijken naar de potjes waardoor zelf maken wel makkelijker is.
7 maanden geleden
Wij doen beide. Vaak maak ik ijsblokjes van verse groenten of fruit en die bewaar ik dus in de vriezer als voorraad. Verder heb ik ook potjes. Onze kleine kan nogal ongeduldig zijn en/of als we even snel wat nodig hebben dan geef ik een potje/kant en klare maaltijd. Soms gebruik ik de potjes ook een beetje als inspiratie met wat te combineren met de ijsblokjes 😄
Ik merk momenteel dat hij erg een voorkeur heeft voor de potjes, met name fruit, maar groente juist voor de ijsblokjes.
Beide zijn prima en simpel. Maar mijn voorkeur gaat wel uit naar zelf gemaakt, dan weet je toch wat meer wat je erin hebt zitten😉 maar een kant en klare kan wat mij betreft zeker geen kwaad
7 maanden geleden
Hier momenteel potjes thuis, bij de crèche of grootouders vers.
Maar zowel de diepvries als de ijskast bij ons hebben het begeven dus zit met een mini ijskastje en zonder diepvries voorlopig en ze eet nog te weinig om elke keer vers te maken als je het niet kan invriezen.
Zodra de nieuwe diepvries en ijskast worden geleverd ben ik wel van plan om het eerstvolgende weekend verse hapjes te beginnen maken.
7 maanden geleden
Volgens het voedingscentrum is zowel potjes als zelfgemaakt prima, dus ik wissel het af.
7 maanden geleden
Ik kook thuis voor de baby, maar hij krijgt ook kant en klare hapjes als we buiten zijn of als ik een druk dag thuis heb.
7 maanden geleden
Ik maak alles zelf. Ik heb een stoom/blendapparaat aangeschaft voor het maken van babyvoeding. Potjes zijn vrij duur en ik gooi er ook altijd veel van weg (slechte eter). Het kost mij ook niet veel extra tijd omdat ik fruit/groente selecteer die ik op dat moment ook voor de rest van het gezin klaarmaak!
7 maanden geleden
Hier alleen potjes. Zoontje eet 2 potjes per dag. Wij gaan 1x in de zoveel tijd naar Duitsland. Veel meer keuze en stuk goedkoper ook. Daarnaast vind ik het teveel gedoe om alles zelf te maken.
7 maanden geleden
Wij maken ook zelf. Eens in de twee/drie weken kook ik een voorraad in een uurtje voor de weken erna. Dit vries ik inderdaad ook in in ijsblokjes.
Op vakantie kreeg ze wel potjes maar dan alleen maar met enkele smaken, dus geen gemixte potjes. Dit schijnt iets beter te zijn om smaken te leren kennen/herkennen.
Als we buiten de deur zijn kriigt ze soms ook een potje.
Ik was zelf een moeilijke eter als kind, mijn moeder gaf me veel potjes en eigenlijk meer alleen de standaard dingen als wortel, appel, banaan, spinazie etc.
Met meer variatie in groenten, fruit, vis en vlees hoop ik dit bij mijn kleine meid te voorkomen. 🙏🏻
(Nu eet ik alles wat los en vast zitn🤣)