25 Reacties

7 maanden geleden

Wij doen zelf maken. Het aanbod voor 4 maanden is ook niet zo groot, en ik vind het leuk om te preppen, én het is véél goedkoper. Een enkel keertje heb ik geen tijd en krijgt hij een potje voorgeschoteld

7 maanden geleden

Ik doe denk ik echt letterlijk alles tegelijk. - Soms krijgt ze grote stukken á la Rapley - dan weer wat mee snoepen van wat ze mag van mijn bord (ze eet zachte stukjes al prima als ik het in haar wang stop) - dan weer iets wat ik voor onzelf maak, maar voor haar in een apart pannetje zonder zouten/kruiden/etc. Zoals een variant op risotto of pasta en dan staafmixer erin. - Ik maak regelmatig zelf hapjes - en soms is een potje handiger. De enige rede dat ik wat minder fan ben van potjes was dat ik zelf een keer een wortelpuree proefde en daar totaal de wortelsmaak niet in herkende. Misschien lag het aan het merk… Maar ik heb een stoomoven waar ik alle verschillende groenten in bulk ingooi en dan pureer, verdeel in potjes en in de vriezer bewaar. Dus het is ook niet zoveel werk op die manier en vgm ook nog wat goedkoper.

7 maanden geleden

Ik doe ook beiden. In het begin was ik tegen potjes maar als je kijkt op de ingrediënten lijst staat er echt enkel het product op wat er in hoort dus bv bloemkool zit alleen bloemkool in zonder toevoegingen. Dus daarom kijk ik er nu anders tegen aan.

7 maanden geleden

Alleen zelfgemaakt. Probeer zo snel mogelijk mee eten met de pot (zonder zout/sauzen natuurlijk, gewoon naturel). Ik vind uit een potje echt anders smaken dan normaal voedsel dus kan mij niet voorstellen dat ze zo later makkelijk maaltijden mee eten, maar dit is mijn eigen gevoel hè. Potjes lijken ze ook te kiezen voor veilige smaken. Ik ben van veel verschillende dingen / texturen aanbieden inclusief gepureerd, geprakt en Rapley, dan hopen op makkelijk etend kind. Oudste ook gedaan en die eet werkelijk alles haha. Verder moet iedereen lekker zelf weten hoor,’potjes tegenwoordig ook prima voedzaam. Gaat mij echt om smaak en textuur en eigenlijk ook gewoon eten wat wij eten. Kan iemand mij wel uitleggen waarom er potjes fruit bestaan haha? Fruit is toch voor iedereen gewoon kwestie van snijden/prakken of hele stukken geven? Hoef je niets aan te bereiden en kan gewoon het fruit zijn die dag wat je zelf eet? Ik zie niet in waarom mensen daar potjes van kopen. Maar misschien mis ik iets haha?