7 Reacties
2 jaar geleden
Ik heb 2 when gemeden mijn 2e ks gehad. Heb afgelopen woensdag en draagconsult gehad en een draagzak aangeschaft waarmee ik gistermiddag zonder problemen de hele middag heb rondgelopen (mijn dochter is denk ik nu zo'n 3500 gram) . Ik heb wel al een dag of 4 a 5 geen enkele pijn meer aan mijn wond. Maar ik merkte bij het consult direct dat als je kindje nog zo jong is je de band van je draagzak net onder je bh-band draagt en dus ruim boven mijn wond. Daarom dat ik het wel aandurfde om deze al te gaan dragen.
2 jaar geleden
Reactie op AnkeTijsen
Ik heb 2 when gemeden mijn 2e ks gehad. Heb afgelopen woensdag en draagcon ...
* 2 weken geleden
2 jaar geleden
Hier ook 2 weken geleden keizersnede gehad, ik vind de draagdoek nog erg zwaar. De draagzak (ergobaby) lijkt beter te gaan maar daar is mijn kleine man nog iets te klein voor maar hij kan vanaf 3.2 kg. Ik zou t niet te lang gebruiken, het geeft veel gewicht aan je core en die moet je juist weinig gebruiken de eerste 6 weken. Voor de zekerheid zou ik gewoon nog even wachten of in ieder geval langzaam opbouwen.
2 jaar geleden
Reactie op Oznr
Mijn zoontje is 5,5kg geboren 6nov (nu is hij iets minder natuurlijk) en dr ...
Je kan ook kijken naar van die draag/huid op huid shirts eventueel. Ik geloof dat ze ook wel buidelshirts worden genoemd. Misschien dat die ook wel makkelijk zitten, en het is iig fijn voor huid op huid als je zit/ligt!
2 jaar geleden
Ik heb ook een forse baby, ook van 5 kilo en 4 weken geleden m'n derde keizersnede gehad.
Ik heb een womboo (draagshirt) gebruikt in de eerste weken. Wel zittend dus, want het ondersteund nauwelijks.
Intussen draag ik met een geweven doek. Daar voel ik geen druk mee op m'n wond.
We hebben ook een draagzak, maar dat doet bij mij nog wel pijn. Daarnaast vind ik m te groot voor de baby (ook al zou ie wel geschikt zijn voor newborn) terwijl hij in de doek mooi omhuld is.
Hoop dat je hier iets mee kan!