8 Reacties

2 maanden geleden

Omg wat eng! Ik zou zeker een gesprek aangaan over het incident en dat je dit in de toekomst niet wenst aangezien het gevaarlijk is!! Plus zorg voor een kinderstoel daar.. lijkt mij al fijner qus gevoel. Wel erg jammer dat ze dit zo hebben gedaan lijkt me heel vervelend.

2 maanden geleden

Reactie op S-J-V

Omg wat eng! Ik zou zeker een gesprek aangaan over het incident en dat je d ...
Autostoel bedoel ik natuurlijk haha.

2 maanden geleden

😨😨.... Zien ze dan zelf de gevaren er niet van in? Pfff, wat rot zeg dat dit dan zo gebeurt tijdens een oppasdag. Hoop dat je goed met ze in gesprek kan gaan indd over wat de gevaren zijn daarvan.

2 maanden geleden

Hoe halen ze het in hun hoofd. Ik zou er inderdaad ook op terug komen. Dit is echt gevaarlijk. Ook inderdaad een autostoel aanschaffen voor daar voor als ze weg willen met haar. Als ze het niet inzien dan niet meer op laten passen. Maar dat zou ik doen. ( eigenlijk zou ik als er mogelijkheid is ook even tijdelijk haar ergens anders heen brengen zodat het echt duidelijk is)

2 maanden geleden

Ik zou zo boos geworden zijn. Ik zou standaard van auto ruilen met oppasdagen, als ze dat niet willen, gaan ze niet met mijn kind weg.

2 maanden geleden

Dit is echt niet oké! Snap ook niet dat je je kleinkind überhaupt op die manier wilt vervoeren, zien ze zelf dan echt de gevaren er niet van in?! Ik ga er even vanuit dat het je schoonouders zijn, dus ik zou je man/vriend iig bij het gesprek betrekken en uitleggen dat jullie dit echt niet oké vinden. Een autostoel via marktplaats aanschaffen voor daar is ook sowieso een fijn idee (misschien dan wel een maatje groter, en dan voor nu bijvoorbeeld nog de maxicosi meegeven)

2 maanden geleden

Ik snap je gevoel helemaal en zou er precies zo in staan. De oudere generatie is gewoon anders opgegroeid. Van de week hadden wij het er nog over dat vroeger kinderen gewoon los in de wagenbak op de achterbank werden gezet en vanuit mijn eigen jeugd weet ik dat we met een kinderfeestje gerust met zn 5 los in de kofferbak zaten 🫣. Zulke dingen kunnen wij gelukkig niet meer voorstellen. Ze zullen het vast niet met slechte bedoelingen hebben gedaan. In gesprek gaan en als ze aangeven weg te willen het autostoelje overzetten in hun auto. Zo doen wij het ook.

2 maanden geleden

Ok ok adem in adem uit. Ik snap je paniekreactie helemaal, maar het is goed gegaan en je dochtertje is helemaal ok. Ze zullen het niet expres hebben gedaan met de intentie je dochter in gevaar te brengen, maar het zal waarschijnlijk onwetendheid geweest zijn. Zo heeft mijn schoonmoeder mijn dochter toen ze 9 maanden was doodleuk honing gegeven. Ze schrok zich een ongeluk toen ik haar vertelde dat ze dat nog niet mocht. Dat gezegd hebbende, is het natuurlijk niet ok om een kind zo te vervoeren en zelfs strafbaar. Als ze met je dochter weg willen met de auto, zal er een goede autostoel moeten komen en tot die tijd wordt er dus geen auto gereden, maar dat zal jij vast ook meteen duidelijk gemaakt hebben 😅 Ik kan me wel heel goed voorstellen dat je je afvraagt of dit “alles” is, of dat er nog andere dingen zijn die heel vanzelfsprekend lijken om wel of niet te doen, maar dat voor je ouders misschien niet zijn? Misschien zou je hier eens het gesprek over aan kunnen gaan. Aangeven dat je heel erg bent geschrokken van deze actie en graag wat meer overleg vooraf wil over bepaalde activiteiten?