25 Reacties
22 dagen geleden
Wat je uiteindelijk betaald hang echt van je inkomen af.
Inderdaad inkomen tot 47.000 euro van beide ouders hoeven maar 4 % te betalen.
Wij moeten helaas voor 2 dagen bijna 600 euro betalen.
22 dagen geleden
Reactie op roni12
Ons zoontje gaat 4 dagen in de week naar de opvang. 188u per maand is dit. ...
En aanvulling voor volgrnd jaar: dan betalen we 10,65 per uur, maar dan gaat hij een middagje minder naar de opvang per week. Dus wat we dan kwijt zullen zijn + terug krijgen weet ik nog niet
21 dagen geleden
Wij betalen ongeveer 1000 euro per maand en krijgen 160 euro terug.
Dus netto betalen we 840 euro voor twee dagen in de week. Dikke pret!
Ik zou lekker mijn kids bij mijn schoonmoeder brengen als ik de keus had en gewoon aangeven dagelijks naar een speeltuin etc. Eventueel een buitenbedje huren/kopen voor in de tuin om veel buiten te zijn. Helaas hebben wij deze optie niet. :(
20 dagen geleden
Wij betalen ongeveer 2100 euro per maand voor 4 dagen en krijgen 900 terug.
20 dagen geleden
Reactie op S-J-V
Oh wauw dus wat ik qua proefberekening zag kan dit bedrag wat ik berekend h ...
Je kan op deze site zien hoeveel procent je zelf moet betalen op basis van het gezamenlijk inkomen.https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/kinderopvangtoeslag/bedragen-kinderopvangtoeslag-2025
20 dagen geleden
Reactie op 8Katie8
Je kan op deze site zien hoeveel procent je zelf moet betalen op basis van ...
Bedankt voor de link! In dit stukje staat dat de toeslag afhangt van de ouder met het minste inkomen?
Ik woon samen met mijn partner maar samen zouden we 87,3 % krijgen maar als het afhangt van mijn jaarsalaris dan zou er 96% vergoed worden
worden en dat is nogal een verschil vindt ik. Ook als ik de rekentool van rijsoverheid invul met onze inkomens samen zou ik echt maar die 40 tot 70 euro moeten betalen. Dat zou dan uitkomen op 96% vergoeding. Maar toch ben ik wat bang daarop te vertrouwen en dat we toch met een veel hogere rekening zitten.
20 dagen geleden
Je moet het inkomen van je partner en van jouzelf pakken. ( ook je vakantiegeld en eventuele dertiende maand)
20 dagen geleden
Reactie op S-J-V
Ja dat heb ik ook berekend in die tool. Maar dan nog kom ik dus op zoon kle ...
Ooowh dan is het waarschijnlijk kloppend. Dan je is gezamenlijk inkomen niet hoger dan 70000 euro. Je moet vaak wel naar de contract van je opvang kijken. Bij ons berekenen ze standaard van 7.00-19.00 uur ookal haal je bijv. Je kindje standaard om 15.00 uur.
Dus voor 2 dagen bij ons ben ik per week 24 uur kwijt.
En je de uurprijs . Als deze hoger is dan wat maximaal vergoed wordt, moet je dit ook zelf bij betalen.
20 dagen geleden
Voor 3 dagen betalen we in 2025 1664 per maand en krijgen we 741 terug.. 923 per maand netto, wij hebben wel een relatief hoog gezamenlijk inkomen.
19 dagen geleden
Dat hangt echt af van je inkomen.
Mijn vriend verdient goed, dus wij een stuk meer dan 40euro voor 2 dagen in de week.
Voor 2 dagen, dus 96uur zou het 1021 kosten en we krijgen 676 terug.
Dus we betalen 345euro per maand.
En dan hebben wij nog het geluk dat ik bij de opvang werk en dus het werkgeverstarief betaal wat het wettelijke minimum is.
Anders zouden we 13euro per uur betalen i.p.v. 10,71 (per 2025).