22 Reacties

2 jaar geleden

Gastouder? Wij hadden bij mijn zoontje hetzelfde probleem, en uiteindelijk voor gastouder gekozen. Daar zit hij nu nog en zn broertje gaat er ook heen ☺️

2 jaar geleden

Jeetje, wat heftig om te horen dat er zulke tekorten zijn in je regio! Waar heb je je aangemeld? Ik heb zelf heel veel geluk, ik heb in maart de kleine aangemeld in Zeist en omgeving bij 10 kindopvang verblijven en kreeg uiteindelijk van 1 een positief bericht 🙏. Meteen contract gemaakt en ondertekend. Sterkte!

2 jaar geleden

Ik zit met hetzelfde probleem

2 jaar geleden

Reactie op MC26

Gastouder? Wij hadden bij mijn zoontje hetzelfde probleem, en uiteindelijk ...
Ja, ik ben ook wel benieuwd of dit een mogelijke oplossing is. Hoe heb jij een goede gastouder gevonden?

2 jaar geleden

Nanny service, kun je eventueel ook nog andere taken uitbesteden maar het is heel heftig. Wij hebben bij de eerste ouderschapsverlof verdeeld over de nodige dagen en nog opa’s en oma’s ingezet. Ditmaal hebben we idd mei 2024 pas plek maar met voorrang omdat ons kindje er al zit

2 jaar geleden

Ik zou ook even contact opnemen met de belastingdienst toeslagen. Ik heb een aantal maanden geleden met hen gesprokeb, volgens mij wordt de kinderopvang toeslag niet altijd volledig doorgerekend als je bij een nanny of gastouder een contract neemt.

2 jaar geleden

Wij hebben dit opgevangen door ouderschapsverlof in te zetten en opa en oma hebben een extra dag opgepast. We hebben onze dochter uiteindelijk ook bij alle locaties van de opvang ingeschreven. Er was eerder plek op een andere locatie en ook niet onze voorkeursdagen. De locatie is prima te doen en de dagen hebben we kunnen ruilen op het werk. Het was een behoorlijke puzzel wel. Ik weet nog niet hoelang onze tweede moet wachten, we krijgen dan wel voorrang.

2 jaar geleden

Ja, ik ben ook wel benieuwd of dit een mogelijke oplossing is. Hoe heb jij ...
Via een gastouder bureau! Als je googelt op gastouder bureau bij jou in de regio kan je je inschrijven en zij gaan dan opzoek. Wij hebben 2 kennismakingen gehad, waarvan bij 1 geen goed gevoel en de ander wel en daar zit die nu dus onderhand al 1,5 jaar ☺️

2 jaar geleden

Ik ben heel verbaasd dat jullie al bericht hebben van kinderopvang. Alle opvang in mijn buurt doen de planning 4/5 maanden van te voren en willen nog niks zeggen.. maar het is mega stressvol dat er zo’n tekorten zijn. Poe!

2 jaar geleden

Ik ben zelf gastouder en ik denk ook dat gastouders nu de grootste kans is om opvang te vinden.

2 jaar geleden

Reactie op Ninaiszwanger

Ik ben heel verbaasd dat jullie al bericht hebben van kinderopvang. Alle op ...
Bij ons ook niet hoor. Één opvang belde elke maand om te zeggen dat ze nog geen plek hadden. Van de anderen hoorde ik pas wat zodra ze een plekje hadden.

2 jaar geleden

Reactie op Ninaiszwanger

Ik ben heel verbaasd dat jullie al bericht hebben van kinderopvang. Alle op ...
Hier precies hetzelfde, maakt het wel extra stressvol dat je niet weet waar je staat. Maar met voorrang etc is dat ook lastig in te schatten denk ik, dus we wachten maar even af..

2 jaar geleden

Hier ook nergens plek op de opvang voorlopig. Ingeschreven toen ik 7 weken zwanger was voor vanaf februari 2024. Wij nemen allebei al ouderschapsverlof op straks, maar kunnen niet allebei 2 dagen ouderschapsverlof opnemen, ook al wordt het eerst nog 70% betaald. Mijn moeder en zusje hebben aangegeven dat ze iets voor ons kunnen betekenen, en dat is heel fijn.

2 jaar geleden

Wij hebben ons ingeschreven met 5 weken bij 4/5 verschillende. We hebben nu vanaf april 1 dag en juli 2 dagen. Deze 2 dagen zijn onze voorkeursdagen. Voor deze hebben we al een contract getekend. Dit staat vast. Vanaf februari staan we voor de andere dagen op de wachtlijst. Dit kan allemaal nog opschuiven, maar we zijn wel al verzekerd van die dagen vanaf april/juli. Wij kunnen het zelf nog oplossen met ouderschapsverlof gelukkig, maar dit was met werk ook een behoorlijke puzzel.

2 jaar geleden

Wij wonen in Amersfoort, mijn man werkt in Enschede. In Amersfoort hebben we alleen een plek kunnen vinden op de drie dagen dat we ze niet nodig hebben. :/ In Boekelo, naast Enschede, was er een kinderopvang die €1.50 per uur goedkoper is, en plek hebben op de dagen dat we dat nodig hebben vanaf de startdatum. Dus we zijn voor Boekeloo gegaan. Nu moet ze wel mee in de auto, maar pas als ze een half jaar is. Dus we hopen dat het allemaal goed gaat. Staan alsnog wel bij allemaal andere kdv's in Amersfoort ingeschreven, maar inderdaad wachttijden tot ver na de zomer van 2024.

2 jaar geleden

Reactie op Rees1988

Wij wonen in Amersfoort, mijn man werkt in Enschede. In Amersfoort hebben w ...
Welk KDV in Boekelo heb je gekozen? Ik woon in Boekelo, en ben juist net weg bij een KDV in Boekelo, ivm nalatigheid etc. En bij dag KDV zijn meerdere ouders vertrokken ivm de zelfde redenen. Niet toevallig Keizerskroontje?

2 jaar geleden

Geen idee waar je in de buurt woont. Maar in Landsmeer (dichtbij Amsterdam) is een nieuwe geopend. Toverkind heet het volgens mij.

2 jaar geleden

In Den Haag (centrum) bij 2 aangemeld bij 10 wkn zwangerschap. Mijn zoontje is geboren in november, maar bij beide wist ik in sept23 al dat er een plekje was op de dagen van onze voorkeur vanaf mrt24. Ook de BSO voor mijn zoontje (vanaf augustus24) heb ik voor de kerst al kunnen vastleggen.

2 jaar geleden

Ook m’n zoontje voor twee dagen opgegeven voor maart 2024. Dit had ik doorgegeven in april 2023 en dacht daarbij ruim op tijd te zijn.. what was I thinking 🤔 Toen ik belde in januari bleek er pas plek te zijn in maart 2025!!! 😰 Maar aangezien ik zelf ook bij dezelfde organisatie werk en mijn oudste naar de opvang gaat hebben ze een plekje weten te vinden voor begin mei op woensdag en begin juli op donderdag. Ik wist niet dat het zo vol zat allemaal! 😳 schrok me rot!

2 jaar geleden

Hier in Tilburg gelukkig maar 2 weken die ik moet overbruggen. Daarna precies de dagen die ik wil!