9 Reacties
3 weken geleden
Hier ook drama. Sinds een paar weken is ze (net 2 jaar) veel bezig met donker. Vindt het ook spannend dat het buiten vroeg donker wordt. We hebben een nachtlampje op de kamer gezet, maar dit lijkt weinig te helpen. Ze wilt dat we naast haar blijven zitten, maar ze valt dan niet in slaap. Ze blijft om de 3 min mama zeggen, en kan dit uren volhouden. Is dit een fase? Is dit de 24m regressie? Want man, die duurt dan al lang!
2 weken geleden
Heel herkenbaar. Vlak voordat mijn dochter 2 werd is het naar bed brengen vanuit het niets ineens een drama. Voorheen was het bedritueel relatief kort en ging ze snel slapen nadat wij haar kamer uitliepen. Nu mogen wij de kamer niet uit anders begint ze echt enorm hard te huilen. Het gaat nu (zo'n 3 weken later) een stuk beter. We hebben het bedritueel iets uitgebreid, handje even vasthouden als ze ligt en vervolgens blijven herhalen dat ze moet gaan liggen als ze weer gaat zitten of staan in bed zodra wij de kamer uitlopen.
Dit is denk ik de 24 maanden slaap regressie en hopelijk is het einde in zicht. Ik las dat het tot 6 weken kan duren... Fingers crossed
2 weken geleden
Ja zeker herkenning ook. Anderhalve week bij ons in bed geslapen en nu inderdaad weer proberen in zijn eigen bedje. Ik zit op een stoel in de kamer bij de deur.
Eerst tegen de kleine praten en daarna zachtjes zingen zodat ik niet op hem reageer maar hij mij wel kan horen. Zit er nu ook al een klein uur. Lijkt elke keer wakker te worden en roept dan mama.
2 weken geleden
Reactie op Dafff123
Overdag ook niet willen slapen? Hopelijk is deze fase snel over maar wel fi ...
Overdag ging wel steeds goed, vanmiddag heeft hij niet geslapen bleef om mama roepen.. vanavond sliep hij om half 8 na eerst ook wel 15 minuten gehuild te hebben ik heb meerdere malen gezegd dat ik beneden ben en hij lekker kan gaan slapen.. dit ging deze keer vrij vlot 馃馃崁
2 weken geleden
Oh wat lastig. Wij hebben al een peuterbed sinds ze 1 jaar oud is en we deden haar tot 2 jaar oud nog wel in een slaapzak. Ze kon alsnog zelf in en uit bed komen, in het begin kwam ze er heel veel uit en moesten we haar deur op slot doen anders maakte ze er een spelletje van dat we haar steeds opnieuw naar bed moesten brengen. Maar na dat op slot doen gaat het prima. Ze slaapt na het boekje lezen vrijwel gelijk. En smiddags het dutje is het krijsen dat ze niet wilt slapen dan laat ik het vaak maar zitten en gaat ze 19:00 slapen. ( dan breng ik haar om 18:30 al naar boven) als ze wel een dutje doet slaapt ze tussen 20:00 en 21:00.