4 Reacties

één maand geleden

Heel herkenbaar… zoontje van 1 jaar weigert ook opeens eten terwijl hij hiervoor alles at. Geen tips helaas dus ik lees mee..

één maand geleden

Herkenbaar, ons dochtertje van 1 eet ineens ook minder. Voor nu vindt ik het vooral belangrijk dat er wat in gaat. Mijn eerste poging is eten met afleiding, dus dan doe ik een liedje met dansjes met haar en geeft mijn man ondertussen hapjes haha wat je al niet probeert Verder als ze bijvoorbeeld een cracker eet en hem weggooid dan geef ik hem toch terug En als ze hem weer weggooid dan laat ik het even, pak ik hem zonder er verder aandacht aan te geven en doe even een ander soort beleg gewoon over het beleg wat erop zit en dan geef ik hem weer haha soms is het letterlijk een kleine smeer petto (over jam of pinrakaas achja hahaha ) maar dan eet ze het ineens wel😂 Ik snap er ook niks van en doe maar wat En soms denk ik eerlijk gezegd "nou ja dan even niet, probeer ik het later weer" Ik wil voorkomen dat eten een strijd wordt want anders zijn we nog verder van huis

één maand geleden

Hi, Ik herken dit ook. Sinds kort is ze heel slecht gaan eten. Wij proberen nu elke dag wat anders te geven, in de hoop dat ze dan wel beter gaat eten. Soms lukt het. Helaas ook geen verdere tips, ik lees mee.

één maand geleden

Het hoort een beetje bij de leeftijd. Toegeven aan lekkers, geeft misschien voor jou een beter gevoel (hij eten immers iets), maar op de langer termijn leer je ze een slechte eetgewoonte aan. Dan willen ze de gezonde voeding ook niet meer, want ze weten dat je daarna toch met iets lekkerders komt. Ik heb ergens gelezen dat de 'overlevings modus' na een jaar minder wordt. Dus je baby eet niet meer om te overleven, maar omdat hij daar wel of geen behoefte aan heeft. Je zou voeding op een zichtbare plek kunnen leggen. Dan kan hij het pakken wanneer hij trek heeft, of wijzen dat hij nu wel eten wil. Wat ook kan helpen is samen eten. Zien eten is doen eten. Geef niet toe, het is een fase en gaat weer voorbij. Tenzij je uiteraard merkt dat je kindje te kort komt, minder energie heeft, futloos is en/of gewicht verliest. Dan zou ik contact opnemen met het consultatiebureau of arts.