4 Reacties

3 maanden geleden

Hoi! Wij zijn gastgezin voor de dierenopvang en hebben sinds Rens’ komst (10 maanden) totaal 6 kittens in huis gehad, max 3 tegelijk. Wij hebben zelf ook nog 4 katten. De kittens gaan bij ons de eerste dag in een ruime bench, maar dit is inprincipe natuurlijk onnodig. Is bij ons voor de kennismaking met andere dieren. Rens heeft vanaf heeeel jong af aan geleerd zachtjes te aaien, en dat hij niet lomp moet doen met dieren. Introduceer de kitten dan ook rustig aan je dochter en maak meteen duidelijk dat ze zachtjes moet doen. de volgende dingen moet je aan gaan denken - kattenbak: buiten bereik van de baby! - voerbak en waterbak blijven babies ook niet vanaf als ze erbij kunnen - heb je meer katten? 1 kitten zal namelijk vaak de boel gaan slopen uit verveling, denk dus ook aan je (baby)meubels en speelgoed. Dit is minder als ze buiten mogen, maar dat mag de eerste zes weken niet - het is een dier. Dieren zijn onvoorspelbaar. Laat ze dan ook nooit alleen bij je baby. - veel katten speelgoed is stikgevaarlijk!

3 maanden geleden

Dankjewel voor alle tips heel fijn! We hebben nog een kat van 4 jaar. Die komt niet echt bij de baby id buurt die gaat eerder uit de weg. Deels nemen we de kitten ook voor hem omdat hij zich afentoe lijkt te vervelen sinds de komst van de baby. We houden de katten tot nu toe binnen. Nu kruipt de kleine de kamer door en speelt ze natuurlijk ook met van alles wat ook interessant lijkt voor de kitten dus die gaat graag op dr af.. Ben ook bang dat ie id box gaat klimmen bijvoorbeeld. Heb je wellicht nog een tip hoe je een kitten kan leren dat iets niet mag? Voor zover mogelijk 😅

3 maanden geleden

Reactie op Jen19901

Dankjewel voor alle tips heel fijn! We hebben nog een kat van 4 jaar. Die ...
Oke! Een kitten leren dat iets niet mag doe je enkel door te blijven corrigeren dmv uit de situatie halen. Dus als hij op de box springt dan oppakken, niets zeggen en ergens neerzetten!

3 maanden geleden

Mijn zoontje is ook 10 maanden en wij hebben een kat van 7 jaar en een kitten van 5 maanden oud nu. Ik vind het over het algemeen wel goed gaan. Ons kiitten wil heel vaak spelen en ik zie regelmatig dat ze vanuit de box en vanaf de grond naar elkaar 'hengelen'. Dat gaat met nageltjes dus is wel in de gaten houden. Ons zoontje kan ook nog niet zachtjes aaien, als hij de kans krijgt grijpt hij hem heel stevig vast 😅 dat is echt nog een leerproces. Wij houden het eigenlijk continu in de gaten. Dingen afleren is inderdaad nog wel moeilijk. Maar tegelijkertijd is het wel heel leuk om te zien dat ze samen 'opgroeien' en hoe blij ons zoontje met de katten is. Toch heb ik het al met al wel onderschat. Een kitten is echt wel heeel veel werk en heeft ontzettend veel aandacht nodig. En dat het huis er niet mooier op wordt nemen we maar voor lief 🥲