114 Reacties
9 maanden geleden
Ik moet per april weer aan het werk, de gedachte alleen al laat me huilen. Volgende week is ze 5 maanden oud, natuurlijk ben ik blij dat ik zolang thuis bij haar kon zijn. En ik naar 3 dagen per week kan ipv fulltime.Maar het maakt het er niet makkelijker op, vindt haar nog zo klein .😭 ze gaat vanaf deze week bij me schoonmoeder wennen met oppassen. Ik hoop dat me gevoel dan beter wordt voor ik aan het werk ga.. 🥹💞🍀
9 maanden geleden
Reactie op S-J-V
Ik moet per april weer aan het werk, de gedachte alleen al laat me huilen. ...
Ik moet 25 maart beginnen en ik zie er ook zo tegenop! 😭
9 maanden geleden
Vandaag begonnen, kleine 14 weken en heb zelf echt wel meerdere momenten gehuild. Maar het is allemaal goed gegaan. Gaat bij jullie ook lukken!
9 maanden geleden
Door het k*t CB ben ik heel onzeker geworden over mijn borstvoedingsavontuur. Meneer groeide namelijk niet in de lijn (een kind neemt wat een kind nodig heeft zou je zeggen). Hierdoor bijna borstontsteking gehad, helemaal in de stress doordat ik weinig kolf en nu ook besloten daardoor dat ik mogelijk borstvoeding moet laten vallen wat ik gewoon niet wil. 'heb je er rijstebloem bijgedaan?' nee mens, ik ga mijn kind niet vrijwillig arseen voeren als ik gewoon drie maanden lang keurig alles bij het stomme lijntje heb kunnen houden. Ze hebben denk ik nooit gehoord van de 4 maanden dip die niet alleen te wijten is aan vrouwen die weer gaan werken, maar ook dat je productie (het prolactine hormoon), anders gaat werken. Mijn zoontje drinkt snel en kort waardoor hij vaak de interesse verliest en tijdje daardoor maar een borst kreeg per keer. Dat mn productie teruggelopen is daardoor is deels dus aan mijzelf te danken maar ook door zijn drinkgedrag. Jammer altijd hoe erg het CB achterloopt met dit soort zaken....
9 maanden geleden
Reactie op audreymegane
Door het k*t CB ben ik heel onzeker geworden over mijn borstvoedingsavontuu ...
Niet onzeker zijn. Borstvoeding loopt nooit zomaar helemaal terug. Misschien eens op de facebook pagina borstvoedingsforum kijken. Staan hele nuttige dingen op ook over dit onderwerp. Ik heb zelf bijna 3 maanden borstvoedingsproblemen gehad en toch blijven doorzetten met positief resultaat 🥰
9 maanden geleden
De tip vanaf daar is vooral aanleggen aanleggen en aanleggen. Je kunt ook boezemvriendjes overwegen. Veel huid op huid en zorg vooral goed voor jezelf!
9 maanden geleden
Reactie op Anoniem20232023
Niet onzeker zijn. Borstvoeding loopt nooit zomaar helemaal terug. Misschie ...
Kun je die misschien linken?
9 maanden geleden
De tip vanaf daar is vooral aanleggen aanleggen en aanleggen. Je kunt ook b ...
Ik leg al 12x keer minstens per dag aan 🫠. Dit was de reden dat ik aan de bel trok bij cb. Advies was kolf af zodat je weet hoeveel je geeft, alleen ja ik ging stressen hierover omdat er maar 50-100 met dubbele kolf uitkwam...
9 maanden geleden
Reactie op audreymegane
Kun je die misschien linken?
https://facebook.com/groups/BorstvoedingNatuurlijk/
Als je lid wil worden moet je even wat vragen invullen en ze voegen je toe
9 maanden geleden
Reactie op audreymegane
Ik leg al 12x keer minstens per dag aan 🫠. Dit was de reden dat ik aan de ...
Bijzonder advies want bij borstvoeding drinkt ieder kindje een andere hoeveelheid. En dat is sowieso qua hoeveelheid niet te vergelijken met kunstvoeding. 100 cc per voeding is niet eens heel slecht!
9 maanden geleden
Bijzonder advies want bij borstvoeding drinkt ieder kindje een andere hoeve ...
Nee gezien de productie er ook op is afgestemd en gekolfd bijvoorbeeld 1 uur na live gegeven, maar komt iets meer bij na een tijdje.
9 maanden geleden
Pfff bv is echt ideaal voor de nacht en alles.. even aanleggen, terugleggen en weer verder slapen. Vriend kan blijven slapen en iedereen is uitgerust. TOTDAT je kind ziek is, in een sprong zit of er een scheet dwars zit 😓😑
Dochtertje is lekker aan het hoesten, en word er ook wakker van.. dus heb vannacht volgens mij wel ieder uur even gevoed (voor m’n gevoel) Ben kapot! En dat terwijl ik zo gewoon weer moet werken 😖
Dat die keelpijn maar snel over mag zijn 🤞🏼
9 maanden geleden
Reactie op IreenK
Pfff bv is echt ideaal voor de nacht en alles.. even aanleggen, terugleggen ...
Heel herkenbaar. Nu is mijn zoon niet ziek maar heb sinds 19 uur ieder uur gezien 😭
9 maanden geleden
Heel herkenbaar. Nu is mijn zoon niet ziek maar heb sinds 19 uur ieder uur ...
Hier sliep ze rond 22u, en om 00:30 werd ze wakker. Vanaf toen werd ze ieder uur wakker.. 05:30 heb ik haar nog weer aangelegd aan beide kanten, want ik moest eruit. Zal je zien dat madam nu wel in 1ruk doorslaapt tot 10 ofzo 😓 maja, beter 1 uitgeruste ouder dan allebei kapot 🤷🏻♀️