10 Reacties

7 maanden geleden

Hoi hoi, de meeste baby's beginnen in maat 50, maar kan ook 56 zijn (zoals mijn 2 kids) Maar ik wist al vrij snel dat er een grote kans was dat 50 niet zou passen dus had daar maar 2 pakjes van gekocht Van 56 wel wat meer en had ook 62 ingekocht. Maar de 1 groeit harder dan de ander, de ene baby spuugt meer dan de ander en daardoor meer kleding nodig op een dag. Dus zou niet meteen teveel inkopen, tegenwoordig is het online besteld ook weer zo in huis ☺️

7 maanden geleden

Ik zou niet te veel vooraf kopen. Bij ons was de eerste klein, dus alsnog naar de winkel voor maatje 44. Zij heeft super lang in maat 50/56 gepast, dus dingedie ik vooraf in maat 62 had gekocht waren al weer uit het seizoen. Onze 2e was wel gemiddeld en groeide een stuk sneller, zij heeft sommige kleertjes in maat 50/56 maar 1 keer aangehad. Ik zou wat rompers met lange mouwen en pyamapakjes kopen en de rest pas als je een beetje zicht hebt op de maat.

7 maanden geleden

Gefeliciteerd mommy to be! Een prachtige tijd! Net als de mama's hieronder zeiden. Koop niet te veel. Maar zwanger zijn en winkelen gaan uiteraard hand -in-hand want er is niets zo leuk als die kleine kleren kopen en het alvast wassen, ophangen en klaar leggen en dromen van hoe jouw kindje eruit zal gaan zien! 😉 Ik had - 6 outfits in maat 50 - 6 outfits in maat 56 - drie pyjamatjes - 6 rompers maat 50 van hema (die passen ook vaak nog bij maat 56) - 3 rompers maat 56. - 3 mutsjes - 5 paar sokjes Hier heb ik ( plus maat 44) voldoende aan gehad de eerste tijd. Met elke dag een wasje incl beddengoed, hydrofieldoeken etc. maar ze was dus klein. 😉 En we kregen erna veel cadeautjes. Goed om te weten: Zara kleertjes vallen klein - C&A valt klein - Zeeman, H&M zijn gemiddeld - Hema valt groter - Kids gallery valt klein - Prenetal valt gemiddeld. 😉 Uiteindelijk was ons meisje heel klein en konden we na de geboorte maat 44 gaan shoppen. (Alhoewel ik eerlijk moet bekennen dat mijn vriendinnen voor me naar de Prenatal zijn gerend terwijl wij in het ziekenhuis waren, vet lief!)

7 maanden geleden

Wij hadden zelf 3 pakjes in maat 50 en iets meer in 56. Zou van alles wat kopen en als de baby er is de rest. Waarschijnlijk kring je ook nog wel wat dingen van kraambezoek, maar als je hier niet vanuit gaat zou ik idd zoals de rest zegt niet teveel kopen. Als de baby er is merk je vanzelf wel wat goed past en wat te klein wordt. Toen ons zoontje uit maat 50 begon te groeien keek ik naar wat ik in 56 had en of er nog dingen bij moesten. En zo doe ik het nog steeds 😊

7 maanden geleden

Ha, wat leuk dat je zwanger bent! Gefeliciteerd! Hier hetzelfde advies; koop niet teveel, want je weet niet wanneer je kindje welke maat precies heeft en hoe warm of koud het is. Ik heb heel veel kleertjes in grotere maten gekocht die ze nu dus niet aan kan omdat het nog zo koud is. Super zonde! De meegroei rompers van de Hema zijn top dus daar zou ik ook een stuk of 5 in maat 50 en 56 kopen en de rest kun je prima kopen als je kindje er is. Online kun je tegenwoordig ook alles vinden. Qua kleertjes zou ik een paar setjes die makkelijk aan en uit te trekken zijn. En 1 tip; probeer zoveel mogelijk alles met overslag te kopen. Je kindje is zo klein en aan en uitkleden is super spannend omdat ze zo kwetsbaar zijn dus je wil liever zo min mogelijk over het hoofdje heen hoeven te doen. Ik heb veel overslag truitjes gekocht met vestjes voor erover heen.

7 maanden geleden

Gefeliciteerd 😍 Wat een bijzondere tijd 🥰 Geniet ervan mommy to be! Ik zou idd niet teveel kopen! Je hebt het zo in huis als je het besteld en anders kan er vast wel iemand langs de winkel om iets bij te halen. Wij hadden 6 setjes (rompers en kleertjes) in maat 50 en 56 in huis. Uiteindelijk was ze veel kleiner dan verwacht omdat ze te vroeg is geboren. Manlief was langs de Hema gegaan om kleren in maat 44 bij te kopen. Ze zit nu met 7+ maanden pas in maat 62, echt een kleintje 🥰 Ook hebben we nog best veel maat 50 en 56 bij gehaald omdat ze echt vaak en veel melk terug spuugde. We hadden geen zin om elke dag een wasje te draaien 🙈 maar dat is dus per baby verschillend, dus van te voren niet teveel in huis halen!

7 maanden geleden

Owja! En vooral voor makkelijke en comfortabele kleding gaan! Idd overslag rompers zijn heel handig als ze nog zo klein zijn. Truitjes of boxpakjes die aan de voorkant druk knopen hebben vond ik ook erg fijn

7 maanden geleden

Ik heb een andere ervaring dan de meesten, maar ik adviseer ook vaak: koop ook niet te weinig! Zeker van 50-56. Wij hadden zelf best veel, want veel te leuk 😄, maar hadden het ook zeker nodig. Onze kleine was een spuger en op dag 1 al door drie pakjes heen (ook pas halverwege de dag geboren). Tel daarbij op dat ik drie dagen in het ziekenhuis heb gelegen (ook totaal onverwacht) en wij waren heel rap door de kleertjes heen en hebben de wasmachine overuren laten draaien. Bijkopen kan inderdaad snel, maar ik was vanzelfsprekend heel slecht ter been, dus ik kon ook nog niet gelijk alleen zijn met de kleine. Dus dan moet je wel meteen een netwerk hebben dat even gaat shoppen. Allemaal niet onmogelijk hoor, maar neem het mee in je overwegingen. Veel verder dan 62 zou ik idd niet vooruit kopen. De meeste kleertjes die wij cadeau kregen was trouwens 62! Iedereen kocht "lekker vooruit". 😊

7 maanden geleden

Wij redde het makkelijk met 5 setjes kleding maat 56. Maat 50 heeft hier nooit gepast! Grotere maten zeker niet kopen, eerst maar eens kijken hoe groot je kindje is bij de geboorte. In deze groep zitten kindjes die nu nog maat 56 dragen, maar ook kindjes die maat 80 dragen .. is echt nog een enorm verschil. Wij kregen in de kraamweek overigens ook van beide opa's en oma's nog een setje kleding, denk dat veel opa's en oma's dat doen en dan heb je dus weer wat extra's... en anders heb je zo wat besteld op internet mocht je bijv een kindje krijgen dat veel spuugt

7 maanden geleden

Ik vond het heerlijk om een lekkere voorraad te hebben zodat ik me daar de eerste maanden niet druk om hoefde te maken. Ik had denk ik 6 setjes in maat 50 en 56 en 10 in 62. Ze groeien zo snel en dan is het fijn om alvast te hebben liggen zodat je makkelijk kan overschakelen als nodig. Ik vond (merino) wollen rompers met lange mouwen echt fijn. En bamboe rompers, heel zacht en rekbaar. En verder zachte pakjes/pyjamaatjes. Bedenk je dat je kindje de eerste weken niet vies wordt, dus het kan prima 2 dagen in hetzelfde setje liggen. Meestal komen het spugen en de spuitluiers pas na de eerste maand. Tip is ook Vinted. Heel veel baby kleertjes in kleine maatjes en nauwelijks gedragen. Dan kun je lekker los met kopen ;)