7 Reacties
2 jaar geleden
Ik denk dat het heel veel scheelt als je buiten de groep werkt. Ik ben kleuterjuf, maar heb dit schooljaar niet mijn eigen groep (ivm zwangerschap en voldoende personeel) en werk ook met kleine groepjes. Vaak in de groep ivm ruimtegebrek, maar het scheelt zo veel dat ik niet verantwoordelijk ben voor de kinderen en niet hoef rond te lopen en voorover hoef te bukken. Ik richt me wel vooral op rekenen en taal. Laatst had ik een knutselactiviteit en was ik helemaal buiten adem en moest ik daarna echt even uitrusten voor ik verder kon haha
2 jaar geleden
Ik ben nu 32 weken zwanger en werk ook fulltime als kleuterjuf. Sinds 1 week ben ik enorm moe in mijn lijf en voel ik de vermoeidheid ook in mijn rug. Ook erg buitenadem. Ik moet nog tot aan de herfstvakantie, voor mij is dat nog ongeveer anderhalve week. Daarna heb ik vakantie en aansluitend na de vakantie start mijn verlof officieel.
Zodra ik de invaller een paar dagen heb ingewerkt, trek ik me terug om rustig aan de administratie te werken. Verder ben ik sinds vorige week vrijgesteld van de pleindienst wat ook enigszins voor verlichting zorgt.
Maarja dan heb je weer een dag dat de schoolfotograaf er is, het regent en een kind heel hard struikelt en een enorme bult op haar hoofd krijgt waarbij de ouders ingelicht moeten worden + een plasongeluk net voordat je pauze begint.
2 jaar geleden
Reactie op Maanenzon
Ik ben nu 32 weken zwanger en werk ook fulltime als kleuterjuf. Sinds 1 wee ...
Ahh ja pleindiensten draaide ik nog wel, nu ook niet meer. Ik moet na deze week nog twee weken werken. 馃馃徎馃馃徎als de herfstvakantie start, start ook mijn verlof. hoop dat het met de aanpassingen lukt. Krijg nu wel last van bekkeninstabiliteit dus dat is nogal vervelend.
Hoop dat ik niet te lang doorloop terwijl het eigenlijk niet meer kan, maar kan dat zelf lastig inschatten.
2 jaar geleden
Reactie op Mouton
Ik denk dat het heel veel scheelt als je buiten de groep werkt. Ik ben kleu ...
Wat fijn dat daar direct rekening mee gehouden is. Ik begin nu ook bekkeninstabiliteit te krijgen waardoor ik niet meer goed kan zitten een poos maar echt veel moet afwisselen. Ik ben benieuwd hoe mijn lijf reageert op de aanpassingen.
2 jaar geleden
Ik werk als juf in de middenbouw. Bij mijn vorige zwangerschap had ik geluk dat het corona was en mocht ik na 26 weken ook niet meer voor de klas. Dit heb ik tot week 36 makkelijk vol kunnen houden.
Nu zou ik tot aan de herfstvakantie moeten werken, maar ben sinds vorige week met vervroegd verlof gegaan, al in week 31. Mijn placenta ligt niet goed en kreeg mede door het werk last van harde buiken.
Ik had dit jaar twee dagen groep 5 en deed een dag elke week een andere onderbouw groep vervangen. Maar vooral die ene dag vond ik erg pittig. Bij een hogere groep kunnen kinderen al veel zelf maar bij kleuters werkt dat net even anders馃檲
Doe wat goed voelt voor jou! Eventueel proberen om zo snel mogelijk weer naar huis te gaan en vergaderingen etc te skippen.
2 jaar geleden
Tipje; ga met jouw directeur in gesprek dat deze manier van werken te zwaar is. Kijk samen naar iets wat voor jou goed voelt:
Minder lange dagen
Eventueel 1 dag in de week (woensdag bijvoorbeeld) ziekgemeld en lekker thuis uitrusten
Extra pauze
Buiten de klas
Wanneer je niet volledig ziekgemeld bent voor de 34 weken, hoef je niet eerder met verlof. Zoek dus een goede tussenoplossing.
Er is veel mogelijk, maar het start met het gesprek. Succes!