4 Reacties
4 maanden geleden
Ja hier legt hij ze altijd over zijn hoofd. Heb zelf ook wel al meermaals gezien dat hij op een bepaald moment het heel snel wegveegd. Waarschijnlijk om beter te kunnen ademen. Verder ligt ie ook elke minuut om te draaien. Denk dat er niet zo veel kan gebeuren rond deze leeftijd omdat ze zich wel heel goed kunnen weg en omdraaien
4 maanden geleden
Het gaat om het gevaar van rebreathen en dat staat los van of een kindje kan wegdraaien of niet. Rebreathen ontstaat alleen bij gevuld materiaal dus knuffels met vulling dekbedden en kussens en matras.. als ze daar tegenaan liggen met neus en mond en gaan ademenen dan krijgen ze steeds zuurstof armere lucht binnen. Wij als volwassenen hebben dat door en gaan dan anders liggen. Bij baby’s is dit nog niet goed ontwikkeld en daar zit het gevaar in.
Kortom een knuffeldoekje wat niet gevuld is en wat niet z’n mond en neus volledig afdekt heeft dit gevaar dus niet 😀
4 maanden geleden
Hier doen we het eigenlijk al vanaf de geboorte. Hij vindt het fijner om in het donker te slapen en iets op zijn hoofd te hebben. In het begin was ik altijd bij hem en wanneer hij in slaap was gevallen, haalde ik het van zijn gezicht. Nu, inmiddels 9 maanden, laat ik het voor wat het is. Hij draait alle kanten op en pakt zelf zijn knuffeltje als hij het op zijn hoofd wil.