28 Reacties
2 jaar geleden
Hier zoontje met een koemelkeiwitallergie. Uitte zich vooral met bloed in de stoelgang en veel krampen. Huilen doet ie sowieso heel weinig dus merkten we dat niet echt op. Ze hadden dit op neonatologie ondervonden en sinds Neocate gaat het echt veel beter. Is jouw oudste er na 2.5jaar pas overgegroeid of wat vroeger? Ze zeiden me ook dat dat mogelijk was binnen het eerste levensjaar van een kindje. Ik irriteer me er vooral aan omdat hij het echt niet lekker vind en het is zo zielig om hem iets te geven dat echt niet lekker ruikt voor mezelf 😅
2 jaar geleden
Reactie op Cheds
Hier zoontje met een koemelkeiwitallergie. Uitte zich vooral met bloed in d ...
Na 1 jaar een poging gedaan, maar dat ging toen niet goed. Met 2 jaar weer niet en met 2,5 lukte het wel.
Ach ja sneu, onze zoon ging flessen weigeren en dronk de kma voeding heel goed. Ik snapte het ook niet zo goed. Ik heb het geproefd en het is indd heel vies.
2 jaar geleden
!
Bij mijn eerste kindje 20 weken huil baby gehad in corona tijd, schreeuwde alles bij elkaar. Van het kastje naar de muur gestuurd en bleek inderdaad koemelk allergie. Peptide hielp voor een paar dagen en uiteindelijk heel ander kind op de Neocate gekregen! Wat een verademing was het toen het duidelijk was en andere voeding hielp!
De kraamweek met ons tweede kindje (nu 2,5 week oud) was een verademing .. huilde alleen als ze honger had. Was zo zo tevreden, Echter sinds vorige week zijn hier de ellendige buikkrampen weer onderdeel van de dag en voornamelijk de avond en zien we dat we elke dag weer verder weg zakken van een baby die voldaan was na een baby die weer aan het vechten is tegen de krampjes.
Wij zitten er dus ook boven op. Ik dacht even een regeldag maar we zitten nu op dag 7 met een huilend meisje van de krampen.
Ik had voor de geboorte al geschakeld met de kinderarts dat het me niet nog een keer gaat overkomen, dat ik zo lang zoekende ben, verdriet en compleet er zelf af lag door de ervaring van de 1ste.
Vanmorgen de telefoon gepakt en konden gelijk langs komen. Arts wil eerst starten met nutramigen en niet direct met neocate. Voeding komt morgen of woensdag binnen. Ben benieuwd of het gaat helpen!
Ik volg dus!
2 jaar geleden
Eerste dochter ook koemelkallergie, 1 jaar gekolfd en zelf koemelkvrij. Is nu in januari 2,5 maar is er nog niet helemaal van af.. soms nog allergie vlekjes op haar benen of rond haar mond.. dus probeer dat nog steeds te beperken. Tweede dochter nu 5 weken ook koemelkallergie en ook voltijds aan het kolven dus weer op dieet 🙈 nu heeft ze er gelukkig geen last meer van maar ze is in het algemeen een brave rustige baby 😊🙏🏻
2 jaar geleden
Reactie op driemaaldrie
!
Bij mijn eerste kindje 20 weken huil baby gehad in corona tijd, schreeu ...
Oh dit is zo herkenbaar van onze zoon. Ik heb me zo wanhopig gevoeld in die periode (ook corona tijd), echt vreselijk.
Fijn dat jullie kinderarts er ook bovenop zit. Onze heeft ons verwezen naar de huisarts, iets minder betrokken😓
Maargoed vandaag wel begonnen met pepti en morgen verder overleg met CB voor provocatie.
2 jaar geleden
Ons dochtertje had het, op 9maand provocatie gedaan en ging goed. Zij heeft vanaf 7weken kv gekregen (novalac allernova) omdat ik dieet niet zag zitten. Ondertussen is ze 3,5 en is ze verslaafd aan haar chocomelkje en plakjes kaas 😂
onze jongste is nu 5weken en sinds week 2 werd het ook weer de KMA duidelijk. Nu ben ik wel op dieet, wij zagen na twee dagen al een hele verbetering 😊
2 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
Jeetje wat knap van je zeg! Hoort snel merkte je verschil? Allergenen moete ...
Bij men eerste dochter pas na enkele maanden door maar bij de tweede had ik het al door na 1,5 week, was ook bij de kinderarts geweest voor de bevestiging en meteen gestopt met koemelk te consumeren en was ook gelijk beter ☺️ het is allemaal heel zwaar voltijds kolven en dan die koemelk allergie er boven op .. maar ze zijn maar 1 keer klein en hebben je nu nodig, dat is tenminste wat ik ervan denk 🙈 nu achteraf gezien ben ik heel blij dat ik het volgehouden heb met de oudste nu hopen dat dat ook gebeurt met de tweede 🖤
2 jaar geleden
Hier is er ook een vermoeden van koemelkallergie.
Onze dochter is erg onrustig aan de fles en drinkt geen enkele fles leg. Direct nadat ze de fles heeft gehad is ze ontroostbaar aan het huilen. Verder heeft ze dikke waterige oogjes en hoest ze veel (lijkt echter geen verkoudheid).
Gister bij het cb geweest en op advies van hun nu over op pepti, we moeten dit minimaal 2 week proberen
2 jaar geleden
Reactie op melissaforpresident
Ons dochtertje had het, op 9maand provocatie gedaan en ging goed. Zij heeft ...
Zoooo herkenbaar!! Chocomelk en plakjes kaas. 😂 Hier is onze eerste er ook met 1,5 jaar overheen gegroeid
2 jaar geleden
Reactie op Sarah93
Hier is er ook een vermoeden van koemelkallergie.
Onze dochter is erg onrus ...
Nu 2 flessen met pepti op. Nog geen verbetering (wat denk ik ook nog niet kan).. maar wat me opvalt is dat ze nu enorm herkauwt.. nu lees ik dat pepti ook een stuk dunner is als een normale voeding. Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
2 jaar geleden
Reactie op Koraaltje
Ik herken dit persoonlijk niet van onze kids. Misschien wat meer rechtop vo ...
Ja we voeden al volledig rechtop., maar haar klachten zijn sinds de pepti alleen maar erger geworden, net in overleg met de jeugdarts er weer mee gestopt.. vermoeden is nu toch echt reflux en geen koemelk.. jeugdarts gaat nu contact opnemen met de kinderarts omdat ze ook haar flessen weigert
2 jaar geleden
Hoe snel merkte jullie verschil na overstappen? Gisteren was bij ons een goede dag, niet gespuugd en veel minder onrust.
Vandaag ineens toch weer gespuugd na een voeding (halve fles eruit) en eigenlijk de hele ochtend onrustig geweest. Zelf in de draagdoek met momenten veel onrust.
We noteren alles en houden het in de gaten, maar wel een domper na een betere dag gisteren.
2 jaar geleden
Ons meisje heeft sinds een aantal dagen steeds meer krampjes en heeft bijna de hele avond hysterisch gehuild en net weer huilend wakker geworden uit haar slaap. Is echt ontroostbaar. Ik heb zelf ook een KMA.
Heeft iemand ervaring met geitenmelk van de kruitvat?
Ik kolf ook full time, maar niet genoeg productie dus geef daarnaast KV.
2 jaar geleden
Reactie op Sarah93
Zo naar hè.. 😞😞
Jullie meisje heeft heel erg reflux toch? Onze dochter heeft mogelijk kma daarvoor krijgt ze pepti, veel klachten zijn verdwenen of minder geworden. Alleen de reflux klachten zijn niet volledig verdwenen.
Ze slikt heel veel, is heel ongemakkelijk na voedingen, kreunen/wurmen/huilen, verslikt zich heel vaak, mega vaak de hik, valt rechtop in slaap maar niet op de arm. Een vriendin herkende deze klachten heel duidelijk als refluxklachten, omdat haar kindje hier heel erg last van heeft gehad
Ze drinkt nu sinds een paar dagen elke keer kleine beetjes ipv haar flessen leeg. Gisteren bijvoorbeeld 11 voedingsmomenten.
Herken jij dit?