11 Reacties
6 maanden geleden
Kreeg het ook ineens weer koortslip, toen de kleine niet eens 1 maand was. Ik schrok enorm, haalde gelijk ook zalf en pleisters. Elke keer goed handen schoonmaken voordat ik kleine aanraakte. En deed extra mondkapje op elke keer als ik kleine vast wou pakken. Omdat ik toen ook ziek werd en ineens zag ik koortslip opkomen. Gelijk konsultatie bureau gebeld met vragen daarover. Werd gerust gesteld,want als je al lange tijd koortslip hed gehad bijvoorbeeld voor de zwangerschap. Dan maakte de kleine antistoffen tegen, tijdens de zwangerschap. Ik had al jaren koortslip, die zelden opkwam.
6 maanden geleden
Heb er ook al een paar gehad. Toen onze baby nog maar een paar weken oud was had ik een mondkapje op tijdens het voeden. Nu ben erg voorzichtig maar gaat het prima. Goed handen wassen, geen kusjes geven en de blaar niet aanraken. Vitamine C tabletten zorgen ervoor dat je er sneller vanaf bent en Zovirax droogt de blaar uit. Succes!
6 maanden geleden
Reactie op IreenK
Haal ook l-lysine tabletten, werkt wonders 👍🏼
Pleister er goed ophouden, ...
Mag je dit met borstvoeding gewoon slikken?
6 maanden geleden
Reactie op IreenK
Nee, word afgeraden. Ff snel opgezocht 😑
L-lysine is gewoon een aminozuur, kun je prima slikken tijdens borstvoeding. Je kunt ook letten op het minderen van arginine rijke voeding en innemen van meer lysine rijke voeding. Maar een L-lysine supplement is gewoon heel effectief 👍🏻