271 Reacties

10 maanden geleden

Reactie op Livelli

Ik twijfel een beetje over de tog waarde van de slaapzak van ons zoontje.. ...
Ik denk zo te horen gewoon prima! Als de slaapkamer zo tussen 16 en 20 graden is, zo doen wij het ook😄

10 maanden geleden

Ik vroeg me af hoe het zit met die formule om uit te rekenen hoeveel voeding je kindje ongeveer op een dag mag: is dat inclusief of exclusief de kunstvoeding er al door?

10 maanden geleden

Reactie op IP1992

Ik denk zo te horen gewoon prima! Als de slaapkamer zo tussen 16 en 20 grad ...
Ja klopt, temperatuur ligt hier rond de 17 graden, misschien iets kouder. Bedankt voor je reactie!

10 maanden geleden

Reactie op Livelli

Ja klopt, temperatuur ligt hier rond de 17 graden, misschien iets kouder. B ...
Dan is dat echt prima idd😊

10 maanden geleden

Slaapt jullie kleintje ook zo veel overdag? Onze zoon is 11w Heeft gisteren een vaccin gekregen. Zou hij daar van weten?

10 maanden geleden

Reactie op kioni

Slaapt jullie kleintje ook zo veel overdag? Onze zoon is 11w Heeft gister ...
ons zoontje sliep de dag van het vaccin en de dag erna ook heel veel

10 maanden geleden

Reactie op Tineke29

Ik vroeg me af hoe het zit met die formule om uit te rekenen hoeveel voedin ...
Hier twijfel ik ook altijd over. Dus ik ben ook heel benieuwd naar n antwoord!

10 maanden geleden

Reactie op Tineke29

Ik vroeg me af hoe het zit met die formule om uit te rekenen hoeveel voedin ...
In het ziekenhuis kreeg mijn zoontje kan en klare voeding dus dat was dan 55ml inclusief. Daar rekenden ze mee. Eenmaal thuis rekende ik ook zo, dus 60ml water plus twee schepjes werd 65ml. Bij een controle liet de kinderarts dat achterwege, had het dus over hoeveelheid zonder voeding. Maar de afgelopen week zei ze juist “120 met voeding dus 130ml”. Dus ik weet het ook niet meer. Ik reken maar zonder voeding. Want dat is makkelijk. 😅

10 maanden geleden

Weet iemand waarom (de meeste) babies lekker slapen na het wandelen? M’n dochtertje kan lang door slapen in de kinderwagen nadat we thuis zijn gekomen, maar in haar eigen bedje slaapt ze max 45 minuten 😅

10 maanden geleden

Reactie op wensmama.met.pcos

Weet iemand waarom (de meeste) babies lekker slapen na het wandelen? M’n ...
Herkenbaar! 🫣

10 maanden geleden

Heeft iemand ervaring met babyzwemmen met een baby van 3 maanden? Vinden baby'tjes het op die leeftijd al leuk of kan ik beter nog even wachten?

10 maanden geleden

Reactie op missmarty

Heeft iemand ervaring met babyzwemmen met een baby van 3 maanden? Vinden ba ...
heel leuk! gewoon proberen en kijken wat jouw kind vindt.

10 maanden geleden

Reactie op missmarty

Heeft iemand ervaring met babyzwemmen met een baby van 3 maanden? Vinden ba ...
In ons zwembad mag t pas bij 4 mnd. Waarschijnlijk doordat ze nog te klein zijn. Met onze dochter gedaan bij 4 maanden. Wel leuk, maar vooral voor de ouders ;)

10 maanden geleden

Reactie op bamw

In het ziekenhuis kreeg mijn zoontje kan en klare voeding dus dat was dan 5 ...
Wij kregen de formule lichaamsgewicht x 150 ml = aantal ml per dag. Ik dacht inclusief, maar weet het niet zeker.

10 maanden geleden

Reactie op bamw

In het ziekenhuis kreeg mijn zoontje kan en klare voeding dus dat was dan 5 ...
Ik vind dit dus ook altijd een dingetje haha! Ik geef maar altijd aan hoeveel water + aantal scheppen om verwarring te voorkomen 😂 want zeg je nou bij bijv 150+5 dan 170cc of zeg je ml😂 ik snap dit nooit hahaha

10 maanden geleden

Hmmm ik geloof dat het een beetje grijs gebied is 😅 Mijn dochter krijgt 6x150 (170) en die 6x20 verschil dat scheelt bijna een fles... Maar goed, ze volgt heel mooi haar eigen lijntje dus het zal wel nodig zijn. We gaan mooi zo door.

10 maanden geleden

Beweegt jullie kleintje veel? Hier nog aan het werk met dingen pakken en tummy time. Elke keer als ik hem op ons boxkleed leg is hij muis stil 😅. Alleen af en toe probeert hij zijn speelbal te pakken. Het consultatie bureau zei al dat hij 'achter loopt' met tummy time (bij 3 maanden pfff). Ik krijg hem niet echt actief tenzij ik zijn handjes en voetjes mee beweeg. Hij is verder een vrolijke, lieve, gezonde en gelukkige baby.

10 maanden geleden

Baby 11 weken is ineens niet meer goed in slaap te krijgen. Zowel dag als nacht. Wat ik ook probeer. Is dit herkenbaar? Ik krijg hem nu in de avond alleen nog stil als ik hem de borst bied, nadat hij al een flinke fles afgekolfde melk heeft gehad 😅 echt flessen van 150-160 gekolfde melk. Wat echt heel veel is volgens de berekening.

10 maanden geleden

Reactie op Anoniem20232023

Baby 11 weken is ineens niet meer goed in slaap te krijgen. Zowel dag als n ...
Heel herkenbaar! Mijn dochtertje (bijna 13 weken) drinkt ook makkelijk een flesje gekolfde melk van die hoeveelheid en dan daarna nog aan de borst… Komt nu ineens in de nacht ook weer elke 2,5-3 uur. Zit nu per 24 uur weer vaak op 7-8 voedingen, terwijl we paar weken geleden nog op 5 voedingen zaten. Is dat ook herkenbaar? 😴

10 maanden geleden

Reactie op KarinaK

Heel herkenbaar! Mijn dochtertje (bijna 13 weken) drinkt ook makkelijk een ...
Ja heel erg. Hij sliep hierna 4 uur en daarna kwam hij iedere 1-2 uur. 😅