11 Reacties
6 maanden geleden
Mijn zoontje drink 6 tot 10min. Alleen voor de laatste voeding voor de nacht drinkt hij vaak 40min. En ik hoef geen flesje klaar te maken en als ik ergens heen ga niet te zeulen met kokend/koud water, poeder en een fles 😉 ik vind het wel makkelijk zo, maar ieder z'n ding!
6 maanden geleden
Verschilt een beetje per kindje. Mijn dochter drinkt over het algemeen zo’n 15 minuutjes. Soms langer, soms maar 5 min en dan is ze er al klaar mee. Dus nee je bent er niet veel langer mee bezig.
6 maanden geleden
Die van mijn drinkt ook niet lang. Ik vind het eigenlijk hoe ouder hij wordt, hoe makkelijker het wordt. In het begin was ik wel een uur aan het voeden. Sinds een paar maanden is het 5-10 minuten. Je legt hem zo aan, hij vindt zelf de tepel. Geen flesjes die je hoeft schoon te maken ect. Ook in de nacht ideaal. Gewoon in het donker aanleggen en soms vallen we samen in slaap. Ik hoef mijn bed dan niet uit.
6 maanden geleden
Dit verschilt ook erg hoe oud je kindje is. Eerste maanden komt vaak 20-40 minuten voor. Daarna gaat het steeds sneller. Baby’s leren efficiënter drinken.
Hier was het bij de eerste 45 minuten, bij 8 maanden 20 minuten (daar was ik al erg blij mee toen). Met 12 maand nog maar 10 minuten. Borst of fles ging even snel voor hem. Dus eigenlijk nog meer werk/tijd met de fles dan de borst
Nu jongste was maximaal 15-20 minuten en nu met 8 maanden nog maar 5-10 minuten. Dit is echt veel korter dan als ze de fles krijgt, als de fles te snel gaat krijgt ze ook last.
Bij bedtijd in de avond neem ik uitgebreid de tijd maar dat is niet effectief drinken meer maar meer lekker samen knuffelen.
6 maanden geleden
Nee hier niet hoor, mijn dochter drinkt binnen 5 a 10 minuten beide borsten leeg. Daarnaast vind ik het net als de andere beschrijven super handig dat ik altijd de melk bij me heb en nooit hoef te hannessen met flesjes en heet water. Ik vind borstvoeding echt totaal geen moeite kosten. Alleen in het begin was het even pittig met opstarten, melkproductie opgang brengen en aanhappen wat niet zo lekker ging. Maar nu is het zoo handig!
6 maanden geleden
Hier drinkt hij ongeveer 10 tot 15 minuten, behalve de voeding die hij krijgt voor hij naar bed toe gaat. Daar kan hij wel een half uur over doen. Verder vind ik het eigenlijk wel makkelijk, ik kan de borst geven en tegelijkertijd memorie spelen of tekenen met de oudste, want 1 hand vrij. Ik hoef verder nergens over na te denken of ik iets mee moet nemen of klaar moet maken. Dus al met al kost borstvoeding juist minder tijd als je het mij vraagt... 😊
6 maanden geleden
Hier is hij na 5 minuten al klaar met bv 🤣 fles daarentegen is meneer geen voorstander van dus moet vaak meerdere keren worden aangeboden. Daarnaast fles schoonmaken e.d dus kost zeker meer tijd. Maar met bv moet je dan wel weer kolven als je niet bij je baby bent.