27 Reacties

één maand geleden

Hier is het dat als je optijd afmeld je "ruiltegoed" krijgt. Deze is 1.5 jaar geldig. Je kan dan in de app een extra dag of dagdeel aanvragen. Deze worden dan op zijn laatst 2 weken van te voren goed gekeurd. Vraag jij in die 1.5 jaar regelmatig aan maar word je kindje steeds afgewezen moeten ze de "houdbaarheid" verlengen.

één maand geleden

Als ik dit allemaal lees ben ik zo blij dat we de keuze hebben gemaakt voor een gastouder! Kan altijd een dagje ruilen en niet brengen is niet betalen ☺️ We betalen wel elke maand 75 euro bemiddelingskosten voor het gastouderbureau bovenop de kosten voor de opvang. Dit vond ik eerder wat onnodig maar gezien hoe het in de reguliere opvang eraan toe gaat (zo te lezen) neem ik dat voor lief!

één maand geleden

Naar een andere opvang gaan gaat echt geen verschil maken. Het verschil wat je benoemd bij bijvoorbeeld een sport abonnement is, dat er bij je sportschool geen plek voor jou gereserveerd is, daarbij is niet; 1 meer of minder, wat maakt het uit.. Bij de opvang is er een plek die voor jullie gereserveerd is. Je mag altijd komen op die dag, want die plek is van jou. De leidsters mogen een max aantal kindjes verzorgen, en gezien de drukte in de opvang zitten zij vrijwel altijd tot het maximale aantal kindjes vol. Dit zorgt er ook voor dat er heel vaak geen plek is voor een ruildag. Dit is vaak alleen op het moment dat er een ander kindje afmeld. Zo kan het dus ook zijn dat jij op maandag vraagt of je kindje op donderdag mag komen... dat zit vol dus wordt afgewezen.. maar op woensdag laat een ouder weten dat op donderdag hun kind ziek is, dus komt er last- minute alsnog een plekje vrij voor een ruildag (maar niemand wil die plek meer, want inmiddels heb je dan al wat anders geregeld...) Wil je echt niet betalen voor de dagen dat je geen gebruik maakt van de opvang kan je een gastouder overwegen. Sommige gastouders vinden het prima als je niet betaald als je niet komt.. andere gastouders zeggen bijvoorbeeld dat je 2 weken per jaar 'vrij kan pakken' zonder te hoeven betalen, bijvoorbeeld wanneer je kindje ziek is of op vakantie gaat...

één maand geleden

Reactie op Lynn29

Als ik dit allemaal lees ben ik zo blij dat we de keuze hebben gemaakt voor ...
€75 is belachelijk veel! Wij zaten voorheen bij een gastouder, maar gezien zij stopte (ging met pensioen)... wij betaalde €20 per maand bureaukosten voor 1 kind, of €35 voor het hele gezin, ongeacht het aantal kinderen

één maand geleden

Reactie op 3kidsmama

Naar een andere opvang gaan gaat echt geen verschil maken. Het verschil wa ...
Dat is dus niet waar. Veranderen van kdv kan wel degelijk verschil maken in ons geval. En voor meer mensen... Mijn man zijn beste vriend en vrouw hun kindje zal in februari beginnen bij een kleinschalige opvang waar ze alleen de uren betalen die ze komen. Zo nemen ze dus maar twee dagen zes uur af, inplaats van 2 dagen tien. Dat scheelt ze 44 euro per dag en daarmee op jaarbasis 4576 euro als je uit gaat van 52 weken brengen. Dat x 4 jaar is ruim 18.000 euro. En stel je voor als je 2/3 kids hebt...Tel uit je winst. Los van minder belasting die je terug krijgt uiteraard. De regel: altijd 48 uur van te voren laten weten als je niet komt. En anders neem je minimaal vier uur af in kosten als je niet komt. Kom je een langere tijd niet dan zijn er mogelijkheden in overleg. Eten en luiers zelf meegeven. De eigenaresse is dit KDV gestart in Amsterdam omdat, ze net als ik, gek eerd van onzin redenen als: kan niet, wil niet, mag niet, is moeilijk. Ze is speciaal in een minder bedeelde wijk in Amsterdam gestart om daar mensen extra kansen te geven. Doet niet aan wachtlijsten. Wie het eerst komt, die het eerst maalt. Ze draait al jaren winst en kan er 20 personeelsleden prima betalen. Zelf ben ik inmiddels met een KDV in gesprek dat ons ook 2000 euro op jaarbasis gaat schelen door flexibele regels voor ouders die bijvoorbeeld deels in/vanuit het buitenland werken, zoals wij. Gaat ook ons duizenden euros schelen. Nogmaals, je als consument nooit zomaar neerleggen bij bedrijven die zeggen dat iets moeilijk is en daarom niet kan. Uiteindelijk is ook de wereld van kdv's gewoon keiharde business.