16 Reacties
2 jaar geleden
Kleine is hier bijna 6 weken inmiddels, regeldag heeft hij al gehad en ik herken die niet in dit gedrag..
2 jaar geleden
Reactie op Wencke90
Bij onze kleine is het verschil dat ze bij krampjes echt harde benen krijgt ...
Dit is een goede, hier ga ik eens op letten!
2 jaar geleden
Hier ook hij is 5 weken en 2 dagen.. vaak geef ik toe en geef ik wel die extra fles. Heb nu woensdag een afspraak bij de osteopaat.. hij doet ook minder kaka als ervoor.. hij krijgt Omneo kunstvoeding.. geef jij ook KV of BV? Kan zijn dat er misschien iets is dat jij eet waar hij niet tegen kan als je BV geeft.
2 jaar geleden
Hier ook hij is 5 weken en 2 dagen.. vaak geef ik toe en geef ik wel die ex ...
Nee ik geef kv dus het zal niet daar aan liggen… hij heeft hier gewoon minimaal 1 keer per dag een goede poepluier ook dus dat is het ook niet.
2 jaar geleden
Ik zelf let er eigenlijk ook niet op, maar bij mn vorige kraamzorg leerde ik over Dunstan babytaal. Je baby zal mss verschillend geluid maken bij honger of krampjes. Mss merk je daar verschil in.
Dit is eerste keer dat ik vitamines van laveen (iets in die richting, zo uit mn hoofd) gebruik..te koop bij Holland en barret. dit zou voor minder krampjes zorgen in vergelijking met davitamon of andere merken. Ben idd benieuwd of ik dit zelf ook zo zal ervaren.
Als t echt krampjes zijn dan merk je wel dat baby lichaam meer strekt. Benen gespannen, buik gespannen.
Mn dochter heeft gelukkig niet heel veel huilbuien. Ze is mn 4e. Ik weet nog bij de 3e dat ik t ook niet meer wist met honger en krampen. T is zoeken. Je moet elkaars taal leren en dat duurt soms even. Dit zijn echt hele zware momenten vond ik. Maar uiteindelijk gaat deze periode ook over. Hopelijk heb je iets aan tips.
2 jaar geleden
Reactie op Lynn29
Regendagen zijn rond 10-14 dgn, 6 weken en rond 3 maanden volgens mijn VK
Oh dat wist ik niet! Misschien heeft hij die dan wel!
2 jaar geleden
Reactie op Kim D
Ik zelf let er eigenlijk ook niet op, maar bij mn vorige kraamzorg leerde i ...
Ik heb inderdaad ook heel veel geleerd met dunstan, maar helaas heb ik daar momenteel niet veel aan, hij maakt beide geluiden tegelijk of achter elkaar…
Ik gebruik inderdaad ook een andere vitamine D die voor minder krampjes zou moeten zorgen maar merk daar niet veel van.
Ik ga inderdaad wat meer letten op die gespannen benen en buik, die heb ik nu een paar keer gehoord en lijkt me een goede!
Het is inderdaad zwaar maar ik hou me er aan vast dat het inderdaad over gaat! Ben alleen zo bang dat hij er wat aan overhoud als k hem niet voed als hij achteraf gewoon de hele tind honger had in plaats van krampjes.. 😅😅
2 jaar geleden
Ohh heel herkenbaar van mn eerste! Ik vind heel fijn om filmpje van Dunstan babytaal erbij te zoeken op YouTube en dan kijken waar t meest op lijkt. Sws bij krampjes hoor je dat het huilen echt soort heel laag uit het lijfje komt, dus echt vanuit de tenen zeg maar. Maar vind het verschil zelf ook super lastig hoor.. 😬
2 jaar geleden
Kan ook gewoon groeispurtjes zijn, en aantal keer per week vragen ze dan vaker eten omdat ze aan het groeien zijn. Gewoon eten bij geven, zie daar geen kwaad in.. mijn dochter heeft dat ook en eet gewoon om de 3-4 u en af en toe vraagt ze wat vroeger. Volgens kinderarts helemaal normaal.