20 Reacties

2 maanden geleden

Mijn zoontje van 1/11 tijgert wel en is paar keer zelfstandig tot zit gekomen en daarna stopte het. Sinds een paar dagen doet hij het weer en is meer bezig met staan op zijn handen en voeten. Kruipen doet hij nog niet maar gaat de hele kamer door. Vanwege zijn afwijking is fysio vanaf de geboorte tot heden bij ons betrokken. Mijn zoontje mocht de eerste maanden niet op zijn buik liggen en toen hij het eenmaal mocht… moest hij ook dagelijks in een bumba stoel zitten. Toen we daarmee begonnen waren ging het heel snel… hij trainde namelijk deze manier andere spieren. Maar dit was in ons geval… denk dat het beste is dat je de fysio een keer mee laat kijken?? 🙂

2 maanden geleden

**Bumbo

2 maanden geleden

Hier zoontje van 21/11 kruipt ook niet. Hij kan dan nu wel net sinds een week zelfstandig tot zit komen. Maar heb hem wel vaak op zn billen gezet want hij werd ook nukkig🙈😂Buikligging was bij hem heel lang drama daarom fysio ingeschakeld, en hij heeft echt enorme sprongen gemaakt. Het is overigens wel een billenschuiver geworden maar probeert af en toe wel richting de kruiphouding te gaan. Ze hebben echt wel goede oefeningen gegeven om de juiste spiertjes te "trainen". Je zou eens een kinderfysio op kunnen zoeken of ze je wat tips kunnen geven 😊

2 maanden geleden

Onze zoon van 1-11 wilde heel lang niet op zijn buik liggen, keihard huilen..2 weken geleden lier hij het meer toe, meerdere malen per dag gedaan en sinds afgelopen weekend kruipt hij erop los, komt tot zit, klimt overal op..kan dus ook ineens heel snel gaan

2 maanden geleden

Hier precies hetzelfde, mijn dochtertje is van 07/10, tijgert & kruipt nog niet, zelfstandig tot zit komen lukt ook niet en op haar buik liggen is drama. Ik laat de verwachtingen en vergelijkingen los, volgende week afspraak met cb, ik hoor wel wat zij erover zeggen. Maar ik denk vooral: elk kindje heeft een eigen lijn van ontwikkelingen, de ene ontwikkeling gaat sneller dan het andere.

2 maanden geleden

Reactie op fleurdop

Hier precies hetzelfde, mijn dochtertje is van 07/10, tijgert & kruipt ...
Helemaal mee eens! En voor we het weten rennen ze weg🤣😂

2 maanden geleden

Hier tijgert ze wel, maar kruipen en zelfstandig rechtop gaan zitten ook nog niet. Alles op z'n tijd (al is het bij ons wel spannender, vanwege een hersenbeschadiging of ze überhaupt ooit gaat lopen)

2 maanden geleden

Reactie op AnneniemD123

Hier tijgert ze wel, maar kruipen en zelfstandig rechtop gaan zitten ook no ...
Ooh kreeg gewoon kippenvel toen ik dit las. Wat heftig!! ☹️ heel veel kracht gewenst🌹

2 maanden geleden

Hier hetzelfde! Als je hem zittend op de grond zet vind ie heel leuk, liggend is hij op een gegeven moment zat.

2 maanden geleden

Zoontje is van 23-11 kruipt, loopt zit zelfstandig kan opstaan zonder vast te houden en dan lopen (10 maanden)

2 maanden geleden

Die van mij kan wel zelf in zit komen en gaat dan ook steeds zitten als wij hem op z’n buik leggen. Tijgeren kan hij wel maar doet hij alleen als hij echt wat wil hebben, niet zomaar. Op z’n buik spelen vindt hij inderdaad dan ook niet leuk. Toen hij nog niet zelf kon zitten was het jammeren en dan moesten we hem in zit brengen. Dus in die zin herkenbaar!

2 maanden geleden

Reactie op cccctje

Zoontje is van 23-11 kruipt, loopt zit zelfstandig kan opstaan zonder vast ...
Ik denk dat ze nog meer kindjes bedoeld die dit nog niet kunnen en zoekt ze herkenning 🙈

2 maanden geleden

Dochtertje van 12-11 kan ook nog niet zelfstandig tot zit komen, tijgert en kruipt ook nog niet. Rollen kan ze wel als de beste haha. Cb gaf aan dat we ons er niet druk om moesten maken.

2 maanden geleden

Reactie op Es0492

Ik denk dat ze nog meer kindjes bedoeld die dit nog niet kunnen en zoekt ze ...
Ow sorry heb ik er te vlug overheen gelezen !

2 maanden geleden

De mijne (29-11) doet het inmiddels wel maar dat veranderde van ene op andere dag. Ik heb wel beetje geholpen door af en toe in juiste houding te zetten en het voor te doen. Maar opeens snapte hij het

2 maanden geleden

Oja en voor het zitten heb ik ook af en toe geholpen die draai te maken. Geen idee of het heeft geholpen maar iig fijn dat hij het nu zelf kan

2 maanden geleden

Mijn dochter van 28-10 kan dat ook allemaal niet, sinds een paar dagen is het heel af en toe even tijgeren maar rollen vind ze veel leuker! (Of makkelijker 😜) komt vanzelf allemaal wel. 🩷

één maand geleden

Reactie op Anoniem100

Ooh kreeg gewoon kippenvel toen ik dit las. Wat heftig!! ☹️ heel veel krach ...
Ah, super lief! Het lijkt op dit moment erg goed te gaan. Ze kan tegenwoordig zelf tot zit komen. We hebben veel goede hoop dat ze toch nog wel veel zou kunnem bereiken 🙏

één maand geleden

Mijn zoontje is van 6-11, kon niet echt kruipen (meer schuiven). Afgelopen woensdag naar osteopaat gegaan en ging kruipen zodra we thuis waren! Mijn tip is om even langs de osteopaat te gaan, zij ontdekken blokades en spanningen in baby’s lichaam.

één maand geleden

Reactie op AnneniemD123

Ah, super lief! Het lijkt op dit moment erg goed te gaan. Ze kan tegenwoord ...
Wat fijn om te lezen!