4 Reacties
2 jaar geleden
Hee mama, wat rot dat je je zo voelt. Ik herken het gevoel van die oneerlijkheid zo… Dat hij wel vanalles kan terwijl binnen in het huis de muren op je afkomen en dat je wel weet dat je van je kleintje houdt, maar elkaar nog compleet moet leren kennen en zelf zoveel gedoe hebt met het alleen al vervullen van je basisbehoeften. Het wordt echt beter. Een gegeven is dat iedere nieuwe dag anders is dan de vorige. En het wordt makkelijker met de week. Als je het allemaal niet meer trekt, misschien kun je iemand vragen die dichtbij je staat om even beneden 3 uurtjes met de kleine te zitten na een voeding terwijl je even boven gaat rusten. Even een echte pauze…
En verder, proberen om daglicht en vitamine D binnen te krijgen, het zijn ook nog eens zulke donkere dagen. Probeer voor jezelf te blijven zorgen, hulp te vragen en voor je laten zorgen. Als je het allemaal niet weet kun je trouwens ook je verloskundige bellen, die staan ook nog voor je klaar deze weken!
Heel veel liefs, het blijft niet altijd zo.
2 jaar geleden
Wat ontzettend vervelend dat je je zo voelt! Maar knap dat je er voor uit komt!
Ik herken je gevoel deels. Onze eerste was een huilbaby, en ohhh wat vond ik het naar als ik dan alleen met hem was. Ik was dan haast gewoon jaloers op mijn vriend dat hij naar zijn werk kon..
Het stukje van weinig moeder gevoelens herken ik niet..
Ik weet niet of de mogelijkheid er is. Maar misschien kan je hulp vragen van familie / vrienden? Dit kan je zo enorm helpen!
En als je je echt heel naar voelt, schroom dan niet om naar de huisarts te gaan. Het is niks om je voor te schamen! En vergeet niet; je hormonen zijn nog helemaal op de hobbel en je bent nog herstellende van je bevalling..
Succes lieve mama!! 🍀
2 jaar geleden
Probeer naar buiten te gaan en een rondje te lopen. Frisse lucht zal jou en je dochter misschien goed doen. Even uit de huissfeer
2 jaar geleden
Ik zou ook even aan de bel trekken bij de huisarts. Gewoon om vinger aan de pols te houden dat het geen postnatale depressie is/ wordt. En absoluut hulp inschakelen. Het is niet erg als je er even doorheen zit maar als dit vaker gebeurd met paniekaanvallen e.d. is er misschien meer aan de hand. Alleen maar goed als je dan op tijd hulp kan krijgen!