11 Reacties

2 dagen geleden

Ik maak m'n zoontje in ieder geval niet later dan 16:30 wakker. Ik probeer me aan de 2-3-4 routine te houden, maar hij slaapt meestal 's ochtends juist lang en in de middag kort, dus die 4 komt hij eigenlijk nooit aan, en toch is hij rond 19:30 altijd wel moe genoeg om weer te gaan slapen als ik hem dan rond 16:30 wakker maak.

2 dagen geleden

Heb je wel eens gehad dat je kindje in de avond niet wilde slapen door de middagdutje? Hier een zoontje die eigenlijk nooit problemen heeft met in de avond slapen hoe lang hij in de middag ook heeft geslapen. Vaak varieert dat van 30 min tot 1.5 uur. Als je kindje er echt last van heeft zou ik beginnen met na 45 min wakker te maken. Vaak is dit ongeveer 1 slaapcyclus.

2 dagen geleden

Elk kindje is anders toch, dus ik denk dat jij het beste kunt inschatten wat bij jou dochtertje werkt/handig is. Wij doen alles naar behoefte. Mijn zoontje gaat vaak rond 15:00 slapen smiddags (nu ook net) en de ene keer is dat een uur en de andere keer 2uur. Dus dan is hij pas om 17:00 wakker. Eigenlijk ligt hij (bijna) altijd voor 20:00 weer te slapen, dat is gewoon zn ritme, niet zozeer hoelang hij wakker is. En als hij een keer nog niet moe oogt houden we hem wat langer wakker, dat maakt ons echt niet zo veel uit. Ik maak hem 's ochtends ook niet wakker na een bepaald tijd. Als hij dan 3 uur slaapt gaat hij smiddags gewoon pas later naar bed. Het ene kind kan dit wel en het andere kind niet en die moet echt een bepaalde tijd wakker zijn en dus wakker gemaakt worden.

2 dagen geleden

Reactie op sharya

Heb je wel eens gehad dat je kindje in de avond niet wilde slapen door de m ...
Nee eigenlijk niet, maar omdat de middag dut nu om 15:00 uur is en ik lees altijd van na 15;00 uur niet laten slapen weet ik het dan niet ff meer😵‍💫 hoelang ze dan na 15:00 uur kan slapen zodat ze straks nog moe genoeg is

2 dagen geleden

Reactie op AmaiyaMaine

Elk kindje is anders toch, dus ik denk dat jij het beste kunt inschatten wa ...
Ja dat is ook zo, word altijd best onzeker als ritme weer anders loopt.. dan weet ik niet zo goed wat te doen , kijk altijd wel naar wat ze nodig heeft.

2 dagen geleden

Reactie op sharya

Heb je wel eens gehad dat je kindje in de avond niet wilde slapen door de m ...
Nee eigenlijk niet, maar middag dut heeft ze nooit echt zo laat gehad dus dan weet ik niet hoelang ik haar moet laten slapen..

2 dagen geleden

Ik zou inderdaad sowieso in blokken van 45min. denken. Dat is in principe een slaapcyclus. Dus haar of nu wakker maken of rond half 5. Als ze dan nog niet wakker is. Hoelaat gaat ze 's avonds meestal naar bed en vind je het heel erg als het iets later zal zijn? Na 15:00 niet meer slapen klopt volgens mij voor weinig kindjes hoor. Slapen doet slapen is mij altijd geleerd. Oververmoeidheid zorgt juist voor onrust en lastiger in slaap komen. Tenzij ze misschien net om half 3/3 uur wakker zijn ofzo.

2 dagen geleden

Reactie op AmaiyaMaine

Ik zou inderdaad sowieso in blokken van 45min. denken. Dat is in principe e ...
Ik dacht ook haar rond half 5 wakker te maken. Half 7/7 uur gaat ze naar bed, nee vind ik niet erg als ze nu wat later gaat, was natuurlijk ook weer een drukke dag voor haar wat ze normaal niet gewend is, kijk wel naar haar als ze weer moe word. Ja dat is ook zo.. oververmoeid moet je al helemaal niet hebben bij een kleintje

2 dagen geleden

Reactie op Dewi Obelink

Ik dacht ook haar rond half 5 wakker te maken. Half 7/7 uur gaat ze naar b ...
Precies. Misschien dat het dan nu een keer half 8 wordt, maar misschien is ze om 7uur ook wel gewoon weer moe omdat dat de 'normale' bedtijd is. Dan weet je ook weer hoe ze er op reageert. Het is toch allemaal een beetje uitzoeken en leren wat werkt toch 😊

2 dagen geleden

Reactie op AmaiyaMaine

Precies. Misschien dat het dan nu een keer half 8 wordt, maar misschien is ...
Ja helemaal waar😊

2 dagen geleden

Reactie op Dewi Obelink

Nee eigenlijk niet, maar middag dut heeft ze nooit echt zo laat gehad dus d ...
Hier gaat mijn zoontje altijd rond 14.45/15.00 voor zijn middagdutje. Vaak is hij op het laatst 16.30 wakker. Op de opvang zelfs wel eens 17.00. Ik laat hem eigenlijk altijd gewoon slapen. Stel dat je kindje dan om 19.00 niet wilt slapen is een keertje om 20.00 ook echt niet erg. Ik denk zelf altijd dat als ze lang slapen ze het vast nodig hebben...