8 Reacties

4 maanden geleden

Mag ik vragen waarom ze op de opvang geen flesje melk krijgt ?

4 maanden geleden

Reactie op mamababy03

Mag ik vragen waarom ze op de opvang geen flesje melk krijgt ?
Ze zei omdat ze al bijna 10 maand oud is… vanaf ik haar ga gaan halen krijgt ze dan van mij een flesje melk of een boterhammetje…

4 maanden geleden

Wat vreemd dat ze geen flesje krijgt op de opvang? Onder de 1 is melk in principe toch nog steeds hoofdvoeding.. Hier krijgt ze zelfs 3 flessen op de opvang, en daarnaast boterham en warm eten. Misschien nog eens aangeven dat je echt graag wil dat ze fles krijgt? Het kan zijn dat ze overdag te weinig drinkt/eet en daardoor snachts komt

4 maanden geleden

Reactie op isauradvmv

Ze zei omdat ze al bijna 10 maand oud is… vanaf ik haar ga gaan halen krijg ...
Neem aan dat je zelf bepaald met de voeding van je kindje en niet de kdv. Melk is belangrijk tot 1 jaar en niet tot 10 maanden. Wat betreft langer ophouden, zal ik niet aanraden. Dit omdat het soms zelfs averechts gaat werken.

4 maanden geleden

Ik werk zelf in de opvang en vind dit echt heel raar om te lezen.. en schrik er gewoon van.. Ik zou met ze in gesprek gaan, want geen fles geven? Pardon? En vooral aan een kind van 10 maanden? Ik zou echt even met ze in gesprek gaan!

4 maanden geleden

Reactie op mamababy03

Ik werk zelf in de opvang en vind dit echt heel raar om te lezen.. en schri ...
Ja echt al paar keer aangedrongen om dan een fles te geven en ze wilt dit niet , ik ga haar gelukkig al om 15u45 /16 u halen dan krijgt ze het van mij maar daar niet enkel fruitpap en eet ze die niet dan krijgt ze geen meer heb al paar keer enorm kwaad geweest ook… of op mijn dochter haar wangen duwen om toch maar die lepels fruitpap te geven 😔

4 maanden geleden

Reactie op isauradvmv

Ja echt al paar keer aangedrongen om dan een fles te geven en ze wilt dit n ...
Oei dat klinkt niet zo best.. wat lastig zeg. Je wilt dat baby’s eten en drinken op hun verzoek dus fruithap erin proppen is niet wat je wilt.. kan je daar een keer een formeel gesprek aan gaan? Wat zegt jullie CB hierover? Als zij hierin jou gelijk geven kan je dat misschien nog gebruiken?

4 maanden geleden

Reactie op lisajacobs

Oei dat klinkt niet zo best.. wat lastig zeg. Je wilt dat baby’s eten en dr ...
Misschien kan je de dag menu’s van het Voedingscentrum laten zien voor 10+ maanden daar staat gewoon nog bv of opvolgmelk op overdag… en op hun site staat ook dat jij bepaalt wanneer een kindje vaste voeding krijgt (vaste eet momenten) maar het kindje bepaalt hoeveel het eet. Dit is goed voor het natuurlijke verzadigingsgevoel. Kinderen meer eten geven dan ze willen vergroot de kans zelfs op overgewicht