Lieve allemaal,
Allereerst wil ik zeggen dat ik trots ben op elke mama in deze groep!
Bewonder jezelf, wees trots op jezelf want dat is zeker iets wat gezegd mag worden! ❤️
Mijn zoontje is vandaag precies 6 maanden (6 december geboren).
Om een heel lang verhaal kort te maken:
- ik heb een zware bevalling gehad
- 9 dagen last gehad van regelmatige weeën, elke 4/5 minuten in mijn buik en rug.
- ruggenprik verdoofde mijn lichaam niet
- weeënopwekkers
- 2 uur lang geperst, knip, vacuümpomp
- mijn zoontje moest een paar dagen in het ziekenhuis blijven. Infuus / antibiotica etc.
- verschrikkelijke kraamweek gehad, met hoge koorts ben ik nog naar de spoedpost geweest
- hechtingen van de knip losgelaten
- bezoek van 14:00 uur tot 23:00 uur in mijn kraamweek
En ga zo maar door!!!!!!!!!!
Ondanks alles, ben ik positief doorgegaan, omdat ik zo blij was met mijn zoontje.
Ik moet wel zeggen, mijn man en ik hebben echt 0,0 geslapen. De eerste weken niet.
Elke keer bleef ik hoop houden. De buitenwereld had aangegeven dat de eerste 12 weken het zwaarst zijn,
Op gegeven moment werd het voor mijn gevoel alleen maar erger en moest ik alweer aan het werk als juf op de basisschool.
Met 1 uur slaap elke nacht stond ik weer voor de klas.
Dit heb ik 4,5 maand volgehouden en dacht; wat moet ik nou? Ik ga het anders echt niet langer volhouden.
Een tip van een collega kreeg ik: ‘neem je kind mee naar de chiropractor’.
Ik was met mijn zoontje al een paar keer naar de osteopaat geweest, maar nog nooit naar de chiropractor.
Lieve mama’s, of je kind nou wel of niet doorslaapt, huilt etc.. Neem een bezoekje bij de chiropractor.
Onze zoon heeft 2 behandelingen gehad en het is een wereld van verschil!
We hebben zo’n vrolijke baby nu… slaapt ook zoveel beter.
Voor een baby van 6 maand slaapt hij nog steeds niet door.. maar ik mag ook niet klagen. Hij slaapt rond 20:00 uur tot 00:00 en dan tot 04:00 uur en dan nog ongeveer tot 07:00 uur.
Na zijn flesje valt hij direct in slaap.
Voorheen was het echt 6 uur lang krijsen achter elkaar in de nacht.
Alles in zijn lichaampje zat vast. Ook zien ze veel meer dan alleen wat vast zit. Ze hadden aangegeven dat hij veel druk had op zijn achterhoofd vanwege de vacuümpomp.
Mochten jullie vragen hebben voor me, stel ze gerust!!
Ik wilde het toch even delen, want ik gun elke mama rust en genieten van de kleine. 🥰🥰🥰