9 Reacties
2 jaar geleden
Mijn zoontje is met 8 weken in het Sophia Kinderziekenhuis geopereerd! Ik vond het zelf heel spannend, maar het viel achteraf reuze mee. We moesten ons vroeg melden en ik mocht hem tot de OK zelf dragen. Uiteindelijk waren ze erg snel klaar en tegen de middag stonden wij weer buiten ☺️. Ongeveer een week na de operatie begonnen wij echt verschil te merken: een veel blijere baby! Hij is nu 14 weken en je ziet er al bijna niks meer van.
2 jaar geleden
Ons zoontje kreeg met 6 weken een liesbreuk aan de rechterkant, met 9 weken had hij ook een liesbreuk aan de linkerkant, een dubbele liesbreuk dus.
Afgelopen 2 weken is er 2 keer een stuk darm doorgekomen waarbij hij heel veel pijn heeft gehad en wat ook gevaarlijk kan zijn. Gelukkig is de darm beide keren vanzelf teruggegaan en was het gevaar weer weg.
Aankomende donderdag word hij hieraan geopereerd in het Beatrix kinderziekenhuis
2 jaar geleden
Ons zoontje heeft ook een dubbele liesbreuk gehad. De ene kwam pas later dan de andere dus helaas 2x geopereerd. Wij duwden de darm steeds terug en daarom had hij er niet veel klachten van. Als het eruit was, moest hij best veel huilen. Heel zielig.
Wij moesten de eerste keer een nachtje blijven omdat de ruggeprik niet lukte en hij dysmatuur en randprematuur is geboren. De tweede keer lukte de ruggeprik wel en konden we ook dezelfde middag nog naar huis.
Ik mocht hem ook dragen tot de OK. Heel fijn. Ik vond het wel heel vervelend om hem achter te moeten laten op de OK. Ook al is het een kleine ingreep.
De eerste keer duurde 1,5 uur en de tweede keer een uur. De eerste keer duurde langer omdat de ruggenprik dus niet lukte.
De wond bij de ene geneest heel goed. De andere wat minder. Daar lijkt nu een hechting te irriteren. Het is rood maar hij heeft er geen last van.
M’n zoontje heeft eigenlijk daarna nergens last van gehad. Ik denk dat wij het vervelender vonden dan hij.
Heel veel succes!!
2 jaar geleden
Reactie op MissB95
Wat fijn om te horen. Heeft hij daarna veel pijn gehad?
Wij hebben een paar dagen zetpillen gegeven en hij bleef daarna ook nog even onrustig. Na ongeveer een week had ik het idee dat hij er geen last meer van had. Eerste 3 dagen na de operatie heeft hij er denk ik het meeste last van gehad!