13 Reacties

2 jaar geleden

Zodra ze op geboorte gewicht zijn mogen ze naar buiten , achtergrond geluid is juist goed moeten ze aan wenen

2 jaar geleden

Zodra ze op geboorte gewicht zijn kan je prima de baby mee nemen! Maar ik zal er vooral op blijven letten of je zelf niet teveel doet. Je bent natuurlijk nog gewoon aan het herstellen van de geboorte.

2 jaar geleden

Mijn dochter is nu 2,5 week oud en wij nemen haar gewoon overal mee naartoe. Ik denk dat het juist goed is dat ze wennen aan de achtergrond geluiden en dat ze zich ook een beetje moeten leren aanpassen aan ons ritme. Toen ze 1 week oud was hebben we haar al meegenomen naar mijn ouders en hebben we daar gegeten en heeft zei al super goed in het reisbedje geslapen! (Ze was toen uiteraard al op haar geboorte gewicht)

2 jaar geleden

Wij proberen elke dag wel even een uurtje naar buiten te gaan, als het weer het toelaat. Vanochtend even boodschappen gedaan.

2 jaar geleden

We gaan straks voor het eerst naar buiten, even een kort rondje lopen voor de geboortekaartjes in de straat. Ze is nu zes dagen oud en weer op haar geboortegewicht. Maar echt op pad? Dat duurt nog even denk ik.

2 jaar geleden

Ik neem haar nu (3 weken) alleen mee voor een kwartiertje buitenlucht in de kinderwagen. Ik ga nog geen winkels in, helemaal nu niet met al die verkoudheid en griep in de airco van de winkels… ik wacht daar nog even mee.

2 jaar geleden

Vanaf 2 weken is ze meegegaan. Wij hebben er nu gebruik van gemaakt dat we beiden verlof hadden om leuke dingen met onze peuter te doen. Baby in reiswieg of draagzak afhankelijk van wat er gaan doen.

2 jaar geleden

Ik ben met mijn baby van drie weken naar de efteling geweest. Wel goed ingepakt en met een kruik mee

2 jaar geleden

Bij mijn eerste 1 maand gewacht. Baby’s moeten nog wennen aan geluiden thuis. Stapje voor stapje, wanneer we met mijn zoontje naar winkels of boodschappen gingen doen, sliep hij die nacht heel slecht en wilde meer drinken dan normaal. Dus ik deed er voorzichtig mee en zoekte de drukte niet op. Nu bij is mijn tweede 3w en ik ga nog even wachten om naar buiten te gaan, tot hij thuis rustiger slaapt. Hij slaapt onrustig zodra hij bijvoorbeeld beneden is geweest of in de box heeft gelegen door alle prikkels… Hangt dus van je baby af, die van onze is te alert en moet nog de prikkels thuis verwerken en kunnen de prikkels van buiten er nu echt nog niet bij…

2 jaar geleden

Ik kom nog niet op drukke plekken om hem zijn rust te gunnen en niet overprikkeld te raken. Ook voor virussen en ziektemakers pas ik nog even op. Kraambezoek is al druk genoeg voor hem

2 jaar geleden

Ik ben na 2 weken weer op pad gegaan. Hij is nu 4 weken. Op 2 weken zijn we een newbornshoot gaan doen en weer gaan eten bij onze opa. Een paar dagen later op visite bij mijn ouders. En zo een paar kleine uitjes gedaan. Volgende week gaan we naar de efteling. Hij slaapt toch als ik hem in de wagen leg meteen. Bij zijn broer ook vanaf 2 weken alles weer gaan doen. Nouja, tot op zekere hoogte ivm keizersnede. Maar hem niet weggehouden bij geluiden enzo.

2 jaar geleden

Wij gaan overal heen met onze tweeling. Na 1 week gingen we naar buiten. Vorige week voor het eerst naar n verjaardag. We houden ze dan wel lekker bij ons en geven ze niet aan anderen. Zijn nu 7 weken. Gecorrigeerd 0 haha

2 jaar geleden

Kinderen vangen de geluiden wel op. Ga maar eens ergens staan waar het druk is en doe je ogen dicht. Dit is wat een baby hoort/ervaart. Je kan best op pad met je kind, ik zou alleen niet teveel prikkels opzoeken.