13 Reacties
4 maanden geleden
Hallo! Ik kook voor onze zoon altijd een dag vooruit. Dus vaak kook ik in de avond. Wij eten dit rond 20.00 uur en ons zoontje de dag later rond 17:30 uur. Ik kook altijd veel, wat overblijft vries ik dan in.
Qua grootte hou ik ongeveer +/- 250 gram aan. De ene keert eet hij alles op, dan krijgt die nog wat fruit/yoghurt daarna. De andere dag eet hij misschien 2 hapjes. Dat blijft met die kleintjes heel verschillend. :)
4 maanden geleden
Wij koken ook vooruit, nu met de pot mee. Dit doen we in ijsblokjes in de vriezer. Ze krijgt 6 ijsblokjes per keer. Staat ongeveer gelijk met 4 eetlepels groente, 2 rijst/pasta/aardappel/ 1 vlees/vis.
Ik haal haar maaltje uit de pan en gooi er dan pittige kruiden, zout doorheen. Andere kruiden als tijm, peterselie, oregano, knoflook, uien etc. krijgt ze allemaal al wel en gaat goed.
4 maanden geleden
Wij geven rond 5 een potje van 200 maar daarna heeft hij nog trek als wij aan tafel gaan rond half 6. Dan knabbelt hij nog wat mee. Gewoon in stukjes dus niet geprakt. Dus veel grover dan de potjes van 8 mnd.
Simpelste (ik hou niet van koken) wat jullie vandaag eten, bordje voor de kleine in de koelkast voor morgen.
Bij de opvang krijgen ze rond half 5/5 een Soepstengel, zodat ze kunnen overbruggen tot half 6/6
4 maanden geleden
Ik geef mijn dochtertje rond 15:30 een droge cracker. Dan redt ze het beter tot 18 uur met eten. Heb je dit al geprobeerd?
Maar vaak eten we al om 17:30.