11 Reacties

3 maanden geleden

Wij doen het nog niet. Hij eet wel mee, maar ik haal er een bordje uit voordat de kruiden erin gaan :)

3 maanden geleden

Ik kan me niet voorstellen dat het zout het probleem is en dat ‘ie dan opeens wel wil eten? Hij kent zout niet dus hij kan het ook niet missen. Zoontje eet vanaf 6 maanden (nu bijna 10) vast voedsel volgens de Rapley methode en hij eet alles. Eerst grote stukken maar nu steeds vaker gewoon met de pot mee. Kook zonder zout. Wel kruiden, zoals peterselie, bieslook, peper etc en verse knoflook. Gewoon starten met regelmatig verschillende smaken en texturen aanbieden.

3 maanden geleden

Hier eet ons zoontje ook gewoon mee met wat wij eten. Zonder zout. We kruiden het eten wel gewoon met van alles en nog wat. Niet te pittig natuurlijk. Hij eet altijd heerlijk mee. Wat eet je zoontje wel? Alleen gepureerd of ook wel komkommer of iets?

3 maanden geleden

Zout missen ze inderdaad niet want kennen ze niet. Zou dat dus ook zeker niet geven, zelfs na een jaar is zout niet echt goed voor een kind.

3 maanden geleden

Bij ons lijkt het gewoon een fase. Eerst at ze goed. Nu eet de vloer goed. Wij proberen er geen druk op te zetten. Melk is toch nog de hoofdvoeding.

3 maanden geleden

Allemaal bedankt voor jullie reactie. Jullie hebben wel een punt, ik ga dan vanaf nu zoutloos koken, hopelijk eet hij gauw mee

3 maanden geleden

Ik zou het echt niet aanraden (ik heb voeding en gezondheid gestudeerd). Je kunt ze echt het beste eerst pure smaken aanbieden en zeker niet met zout. Zoals al eerder gezegd is ook na 1 jaar zout nog steeds slecht mag je het nog steeds alleen met mate geven (en het zit sowieso al in brood enzo dus ze krijgen al zout binnen). Dus echt niet extra gaan toevoegen. Je krijgt onbewust al veel zout binnen. Sommige kindjes zijn gewoon wat later dat ze interesse krijgen in vast voedsel. Blijven aanbieden en op een dag krijgen ze het door. Als je je zorgen maakt dan evt via CB kijken of je ondersteuning kan krijgen.

3 maanden geleden

Reactie op Livelli

Hier eet ons zoontje ook gewoon mee met wat wij eten. Zonder zout. We krui ...
Hoi Livelli, Nee hij is juist niet geïnteresseerd in gepureerd, behalve yoghurt, ik blijf aanbieden en hopelijk gaat hij gauw eten.

3 maanden geleden

Ik raad keltische zout aan ook voor volwassenen en vanaf 1 jaar. Nog even wachten dus… Verder zijn verse kruiden (peterselie, dille, ect) allemaal juist gezond.

3 maanden geleden

Je zou zelf bouillon kunnen maken (zonder zout) en dat als smaakmaker aan de hapjes toevoegen. Dat is hier echt een groot succes en ik moet eerlijk zeggen dat ik zijn hapjes zelf ook gewoon smaakvol vindt. Ik heb in 1x zo’n 2 liter gemaakt en de bouillon in porties ingevroren. Als t bijna op is maak ik weer n nieuwe portie.

3 maanden geleden

Reactie op DDoorn

Je zou zelf bouillon kunnen maken (zonder zout) en dat als smaakmaker aan d ...
Jazeker! Dit is een goeie tip! Ik heb ook een zak vol beenmergjes bij de slager gekocht (super goedkoop gewoon ernaar vragen). Ik heb ze 4 uur lang op lage vuur gekookt met daarin klein beetje ceylon kaneel en laurierblaadjes. Vervolgens alle botten leeggeschept, gezeefd en gepureerd. Ik merk dat mijn zoontje het heel lekker vindt als ik 1 ijsblokje in zijn pure gerechten doe. Je kan ook een uurtje koken als je geen tijd hebt, maar artsen raden aan om het minimaal 4u te koken omdat collageen uit bot dan pas los komt.