21 Reacties

één maand geleden

Volkoren cracotte

één maand geleden

Hier 'snackt' ie graag gewoon pasta met niks zoals penne. Ik kook er wat en doe er wat in een potje in de koelkast bewaren om tussendoor te geven. Verder ook heel wat rijstwafels, maisvingers en paar x per week een speltkoekje van De kleine keuken (Koemelkeiwitallergie)

één maand geleden

Ik kijk altijd op tiktok voor tips 🤭

één maand geleden

Ik geef groente pannenkoekjes: kan je makkelijk invriezen dus in 1 keer veel van maken

één maand geleden

Oh ik voel me echt een loedermoeder als ik lees wat jullie geven. Ik geef haar rozijntjes, koekje van kleine keuken of speculaasje. Ze mag kiezen uit 2 dingen, zo lief om te zien of ze dan haar keuze maakt.

één maand geleden

Reactie op Mamagirl11

Oh ik voel me echt een loedermoeder als ik lees wat jullie geven. Ik geef ...
Doe ik ook hoor 🙈

één maand geleden

Ons meisje krijgt ook een maisfinger of een bio-koekje zonder toevoegingen. Sinds kort zijn de biologische dadeltjes van De Kleine Keuken ook een grote favoriet!

één maand geleden

Volkoren crackertje, mais vingers, groente muffen, groente pannenkoekje, bananenbrood

één maand geleden

Aan de mensen die maisvinger(s) geven, hoeveel geven jullie? Die van mij raakt daar echt niet snel verzadigd van 🥲

één maand geleden

Reactie op Gebruiker10

Aan de mensen die maisvinger(s) geven, hoeveel geven jullie? Die van mij ra ...
Meestal 2 van die lange, geef het niet als zijnde ' voedingstoffen' maar meer om hem even zoet te houden als we ergens lunchen/ op visite zijn etc..

één maand geleden

Klein yougurtje met bijv geprakte framboos erdoor, stukjes bananenbrood, gekookt eitje

één maand geleden

Meestal maisvinger of craquotte. Probeer ook wat stukjes groente (komkommer, stukjes tomaat of paprika) maar dat is niet zo’n succes nog

één maand geleden

Reactie op Mamagirl11

Ik doe dit ook 👍🏼 vaak iets van fruit, en dan iets van rozijntjes of een koekje erbij

één maand geleden

Reactie op IreenK

Ik doe dit ook 👍🏼 vaak iets van fruit, en dan iets van rozijntjes of een ...
Even eens een normale vraag en niet om hier iemand te proberen kwetsen ofzo maar zijn jullie niet bang van vaak koekjes te geven dat ze veel suikers binnen krijgen en vervolgens een zoetebek worden? Ik vraag dit omdat we bij ons 1e kind ook vaak een kinderkoek gaven (zeker 1 per dag op die leeftijd) en hij nu altijd snacks boven normale voeding verkiest... vandaar we de jongste er zo lang als het kan niet te vaak koek geven

één maand geleden

Reactie op Cheds

Even eens een normale vraag en niet om hier iemand te proberen kwetsen ofzo ...
Hier is dat dus absoluut niet het geval 😅 als ik een bord met snacks neerzet op tafel, waar zowel zoet als groente en fruit op ligt, dan gaat mijn zoon eerst voor de paprika en wortel… voordat hij überhaupt een koekje oid pakt 🤷🏻‍♀️ En we hebben bij hem qua snacks toch echt hetzelfde gedaan als nu met onze dochter. Zelfde met broodbeleg. Hij kiest regelmatig voor zuivelspread ipv jam of pindakaas.. dus ook nu met onze dochter niet bang om zo af en toe wat zoetigheid te geven. 😊

één maand geleden

Reactie op DDoorn

Volkoren crackertje, mais vingers, groente muffen, groente pannenkoekje, ba ...
Heb je een goed recepje van de groentemuffin? Kan je die ook invriezen en dan later op laten eten?

24 dagen geleden

Reactie op 3kidsmama

Heb je een goed recepje van de groentemuffin? Kan je die ook invriezen en d ...
Sorry, late reactie. Maar dit recept is hier een groot succes. https://www.ah.nl/allerhande/recept/R-R1198505/ontbijtmuffin-met-wortel-en-appel En je kunt de appel evt vervangen door ander fruit (bijv. Peer) en de wortel voor andere groenten. Het enige waar je even rekening mee moet houden is dat het qua structuur ongeveer hetzelfde is. Invriezen gaat prima!

23 dagen geleden

Komkommer, cherry tomaatjes, cracotte met hummus

23 dagen geleden

Reactie op Mamagirl11

Neejoh, ik doe ook dingen op gevoel. Dan een soepstengel, dan rozijntjes, nog wat fruit of van de maisfingers. Maar ik doe het nooit echt als ‘snack’ om precies 3 uur oid. Ik geef gewoon iets te eten als hij beetje begint te miepen en niet meer lekker speelt. Zoals nu krijgt ie ook een hapje van mijn lange vinger of pepernoot 🤫

22 dagen geleden

Reactie op Gebruiker10

Aan de mensen die maisvinger(s) geven, hoeveel geven jullie? Die van mij ra ...
Ik geef er 2 heeel soms 3 (elle’s kitchen van die lange in zo een bakje). Mijn zoontje heeft er niet genoeg van maar ik wil hem echt niet meer dan 2 geven…