16 Reacties

6 maanden geleden

Hier nog precies nul tandjes, en madam trekt zich wel op.. maar absoluut nog niet naar staande positie.. kruipen is vooral naar voren trekken met de handjes.. en op bababa papapa mamama na komt er op geschreeuw nog niet veel uit 👍🏼 Ons zoontje was met al die dingen zoveel sneller dat ik mij ook soms zorgen maak.. maar ze doen het allemaal lekker op hun eigen tempo 👍🏼

6 maanden geleden

Reactie op IreenK

Hier nog precies nul tandjes, en madam trekt zich wel op.. maar absoluut no ...
Gek hè dat je het dan toch niet kan laten om te vergelijken. Terwijl je eigenlijk wel beter weet. 🙈

6 maanden geleden

Reactie op SandraK1979

Gek hè dat je het dan toch niet kan laten om te vergelijken. Terwijl je eig ...
We wisten wel dat we met ons zoontje een uitzondering hadden.. met alles van slapen tot aan ontwikkeling.. en heb ook vanaf het begin geroepen; zo een krijgen we niet nog een keer 😅 Nu al bijna 8mnd voornamelijk gebroken nachten, en een dame die slecht vast voedsel eet hahaha 😅 wij waren zo verwend 😱 Gelukkig is ze wel net zo vrolijk en gezellig als haar broer 👍🏼 en wij gaan maar gewoon mee in haar golven ☺️ want wat meer kan je doen 🤷🏻‍♀️

6 maanden geleden

Hier wel al 3 tandjes, en optrekken aan je handen vindt ze geweldig. Maar zelf zitten lukt nog niet hoor. Kruipen ook niet, ze draait wel rondjes haha! Praten? Nee joh lekker onverstaanbaar kletsen, schreeuwen dat wel.. maar je verstaat er niks van 😅 Ik geniet nog maar even van de relatieve rust 😉

6 maanden geleden

Hier doet hij niet eens moeite om te zitten dus zou me zeker niet druk maken. K&G of CB kunnen met je meekijken of er iets afwijkend is of niet

6 maanden geleden

Hier net zijn eerste tandje die begint te komen. Maar verder ook niets. Sinds kort kan hij rollen en hij kan op schoot zelfstandig zitten. Maar tijgeren en kruipen verre van dat.

6 maanden geleden

Hier ook niet; geen tandjes, niet kruipen, geen woordjes. Ze draait alleen rondjes, maar dat is t wel :-) Wel heel blij en gezellig, dus ik maak me geen zorgen.

6 maanden geleden

Hier geen tandjes. Ook totaal niet in de buurt van kruipen want meneer haat buikliggen. Hij kan redelijk goed zitten, maar komt niet zelfstandig tot zit en valt nog steeds wel regelmatig om. Heb in ieder geval niet het idee dat hij vlot is qua motoriek 😂

6 maanden geleden

Geen tandjes hier! En woordjes ook niet hoor.. of nouja, ze begint nu met mamama en bababa maar verder gilt ze vooral de hele dag 😂 motoriek gaat hier beter.. ze komt sinds vorige week zelfstandig tot zit en sinds gisteren trekt ze zich op. Maar dit is echt vroeg hoor. Het is helemaal normaal dat dit nog niet zo is, maak je geen zorgen ❤️

6 maanden geleden

Reactie op Elisabeth93

Geen tandjes hier! En woordjes ook niet hoor.. of nouja, ze begint nu met m ...
Ik lees jouw berichtje en denk nee toch. Hier komt ze zelfstandig tot zitten sinds dit weekend het optrekken ben ik nog niet aan toe hoor😅

6 maanden geleden

Reactie op MommOfAlmost3

Ik lees jouw berichtje en denk nee toch. Hier komt ze zelfstandig tot zitte ...
Hahaha bereid je maar voor 🤣 ik had hetzelfde haha

6 maanden geleden

Hier ook niet. Vanmorgen dan wel het begin van een tandje gezien maar verder kruipt hij nog niet, slaapt hij nog niet door, zitten probeert hij niet eens en woordjes zeggen ook niet. Wel heel veel lachen, schreeuwen, gillen, liggend om zn as heen draaien en zich vooruit trekken met de handjes. Komt vanzelf wel 🥰

6 maanden geleden

Hier 7 maanden en 10 dagen en precies 0 tanden, kan niet zelfstandig zitten, kruipt niet en bababa en mamama heb ik ook nog niet gehoord 😂 wel een hoop ander gebrabbel, gerol en gespeel. Maak me er geen zorgen over. Alles komt vanzelf 😊

6 maanden geleden

Reactie op Krstn

Hier 7 maanden en 10 dagen en precies 0 tanden, kan niet zelfstandig zitten ...
Goed om erbij te zeggen. Toevallig vandaag de kinderfysio hier gehad en zij heeft ook alles bekeken (kwam voor iets anders maar toch fijn haha). Alles wat ‘ie wel of niet kan ‘klopt’ precies en is helemaal gemiddeld. Geen stress dus 😃

6 maanden geleden

Voor wat het waard is, onze oudste deed alles heeeeel relaxt op haar eigen tempo. Eerste tandje met 10 maanden, ze begon pas met rollen met 7 maanden, kruipen rond 1 jaar, woordjes kwamen ook pas daarna. Volgens het CB nog allemaal ruim binnen de marges, niks om ons zorgen over te maken. Nu is ze bijna 2 en loopt ze sinds een maandje los, ook aan de late kant maar zeker niet té laat, en verbaal gaat ze echt zo hard de laatste tijd. Het komt allemaal wel, in hun eigen tijd. Onze tweede gaat nu al een stuk sneller, dat is ook wel een gekke beleving. We hadden onze oudste tot een half jaar in een nestje bij ons op de bank (onder toezicht natuurlijk), onze jongste probeerde zich met 3 maanden er al uit te rollen 🙈 Ik heb het idee dat onze oudste ook nooit heel erg last had van sprongen/groeispurtjes of slaapregressie, bij haar ging alles heel geleidelijk en gemoedelijk. Bij onze jongste zie ik soms net iets grotere sprongen waar ze duidelijk ook iets meer te verwerken heeft.