4 Reacties

7 maanden geleden

Nee hoor geen zorgen maken, het kan zóveel oorzaken hebben zonder dat het een probleem hoeft te zijn of worden.. Misschien is hij een wat gevoelig jochie, al snel angstig of een beetje overprikkeld. Misschien is hij hartstikke intelligent en voelt hij haarfijn aan dat als er andere kindjes in de buurt zijn dat mama dan misschien wat op afstand gaat zitten. Wat betreft de woordjes is het nog hartstikke vroeg. Misschien begrijpt hij alles wel maar voelt hij nog geen noodzaak om iets te zeggen omdat mama toch al begrijpt wat hij bedoeld? Nogmaals, geen zorgen maken, lekker genieten van je kindje zoals hij is en als er écht iets zal zijn dan kun je je altijd nog zorgen maken (Maar niet teveel want het blijft gewoon je lieve kindjes en zorgen maken lost helemaal niks op 😉)

7 maanden geleden

Ik wil je zorgen trouwens niet bagatelliseren, maar vooral laten weten dat het niet abnormaal klinkt. Mijn zoontje praat ook nog niet (begrijpt wel alles) en hij wil in nieuwe situaties minstens 10 minuten aan mama plakken voordat hij zich comfortabel genoeg voelt om contact met anderen te maken..

7 maanden geleden

Reactie op Synicol

Ik wil je zorgen trouwens niet bagatelliseren, maar vooral laten weten dat ...
Dankjewel voor je reactie !

7 maanden geleden

Mijn zoontje van 1,5 jaar duwt ook kindjes weg zelfs zijn neefjes. Als hij bv op de schommel zit en een ander kindje komt erbij zegt hij “doeii” en duwt het kindje dan weg..🫣