4 Reacties

6 maanden geleden

Ik geef geen bv maar hier is tussen 500 en 700ml melk voldoende als je baby volwaardige maaltijden krijgt. Hier wordt tussen de 200 a 250g volwaardig gerekend. Ik geef zowel groenten 200g en fruit 250g per dag (8 maand morgen)

6 maanden geleden

Ik geef op verzoek dus wil hij meer krijg hij meer.. hij eet meestal wat ik ook eet dus dan krijgt hij gewoon een beetje extra van mij. Dan prak ik het met een vorkje of krijgt hij een groot stuk (rapley). Of ik pak nog iets anders wat ik heb liggen.. ze kunnen goed zelf aangeven hoeveel ze willen eten. Dus laat ze lekker naar hun eigen honger gevoel luisteren! Vanaf 8 maanden mag je langzaam bv gaan vervangen door vaste voeding en vanaf 1 jaar hebben ze in principe genoeg met 300ml melk dus lekker geven die vaste voeding. Als ze echt langere tijd minder melk gaan drinken dan misschien vaker aanleggen? Even een tijdje minder drinken kan ook komen door tandjes oid

6 maanden geleden

Ik was ook (puree) hapjes aan het uitbreiden, lees dat baby’s een stop knop hebben maar die van mij blijft door happen waardoor minder BV… goede stoel gekocht waarin ze recht op kan zitten. Wil heel graag BV blijven geven dus ben over gestapt nu op de repley en kleintjes methode dat ze zelf mag eten. Ik geef haar de borst voor en na het slapen en tussendoor op verzoek. En ze vindt het zelf eten en ontdekken helemaal geweldig!

6 maanden geleden

En toevoeging… had gebeld met lacatatie deskundige… eten aanbieden binnen 30 min tot max een uur na de borstvoeding zodat het een extraatje blijft.