11 Reacties

7 maanden geleden

Ik heb hetzelfde idee nu ik 6,5 maand onderweg ben. Altijd een goede productie gehad maar opeens kolf ik met moeite 100 ml… wellicht een dipje in de hormonen ihkv ontzwangeren? Heel apart. Hoor het graag als de tip voorbij komt. Weet van m’n eerste dat er ook wel goede dagen aankomen overigens.

7 maanden geleden

Ik had vorige maand exact hetzelfde, een paar dagen later was ik voor het eerst ongesteld. Na mijn ongesteldheid was alles weer normaal. Op dag 29 van mijn huidige cyclus maar 200 ml melk over de hele dag kunnen kolven naast voeding. Niet ongesteld geworden, maar nu op dag 34 nog steeds minder productie. Bij mij is het dus mijn cyclus. Wellicht bij jou ook?

7 maanden geleden

Ik denk trouwens dat het in mijn geval misschien aan koffie ligt…

7 maanden geleden

Lactatiekundige gevraagd naar het probleem van minder melk na 6 maanden en het is heel normaal. Zolang ze maar goed groeit. De productie stabiliseert op een gegeven moment naar wat ze echt nodig hebben.

7 maanden geleden

Reactie op Rees1988

Ik had vorige maand exact hetzelfde, een paar dagen later was ik voor het e ...
Ja nu ben ik vandaag ongesteld geworden 🙈 heb nog steeds niet veel melk maar als ze voorbij zijn dan loopt het terug zoals ervoor dan? Ik hoop het want nu is het echt stressen .. mss toch gewoon de minipil blijven gebruiken zodat er geen ongesteldheid meer is

7 maanden geleden

Ik heb ook dit probleem, alleen geef ik live borstvoeding. Maar omdat m’n productie terugloopt, wil ze minder vaak drinken omdat er minder uitkomt heb ik t idee.. Hoe houden jullie dit dan op peil?

7 maanden geleden

Idem hier! Dochtertje (7 mnd + 1 week) wilt enkel de 1e voeding live, erna niet meer door verlaagde productie. Heb altijd moeite moeten doen voor mijn melkproductie, maar sinds 4 weken kolf ik de helft minder in hoeveelheid. Ben intussen naar een krachtigere kolf overgestapt, het helpt wel wat. Zit nu op 3 voedingen moedermelk en 2 KV (tot vorige week 50/50). Ben ook benieuwd wat de volgende periode zal geven.... 🍀

7 maanden geleden

Ik heb ook ineens hetzelfde probleem (geef nu 6 maanden exclusief bv). Wat bij mijn eerste zoontje hielp was een oxytocine neusspray via de huisarts. Wanneer ik weer ga werken ga ik dat maar proberen want tijdens een live voeding krijgt hij er wel genoeg uit heb ik het idee.... Andere tips hoor ik ook graag evt😇

7 maanden geleden

Hier hetzelfde. Sinds een maand is mijn menstruatie weer teruggekomen en dat verliep helaas gepaard met een verminderde productie. Momenteel is mijn productie erg wisselvallig. Daarom sinds een maand begonnen met bijvoeding om er zeker van te zijn dat de kleine meid genoeg binnen krijgt. Ik zag er eerst enorm tegen op, maar aan de andere kant een last van m’n schouders dat ik zeker weet dat ze voldoende binnenkrijgt én dat haar voeding niet alleen afhankelijk is van mij. Toch blijft het vervelend als deze keuze voor jou gemaakt wordt ipv dat je er zelf voor kiest om bijvoeding te geven.

7 maanden geleden

Door menstruatie en direct daarna griep (1,5e week koorts) liep mijn productie ook mega terug. Daarna gelukkig weer mega goed, zo goed dat van diepvries leeg weer goede trotse voorraad

7 maanden geleden

Aan degene die verminderde melkproductie hebben, maar niet menstruatie-gerelateerd zou ik zeggen: zwangerschapstestje doen. Hier positief, HCG waarden schatten+- 2 maanden. Oeps 🙈😁🤷