24 Reacties

17 dagen geleden

Een ui naast het bed en bedje schuin zetten

17 dagen geleden

Als hij verder ‘in hoeverre’ comfortabel oogt hoef je je m.i. geen zorgen te maken. Zie foto. Wat ik altijd doe als mijn dochter verkouden is, is een ui naast haar bed. Dan kan ze wat beter ademen s’ nachts (en overdag). Je kan hem insmeren met speciale balsem voor kinderen. Ik heb dacht ik 1 van luuf. En idd een neusspray. Veel vocht. Succes!☺️

17 dagen geleden

Dit is m

17 dagen geleden

Hier wat tips: Neus reiniger: https://www.etos.nl/producten/otrivin-baby-aspirator-neusjesreiniger-bij-een-verstopte-neus-111041420.html Aroma diffuser met etherische olie. Ikzelf gebruik de kinderlijn van geurwolkje, pure eucalyptus is te intens bijvoorbeeld. Stomen in de badkamer. Hoofd iets verhoogd leggen, een hydrofiele doek dubbel vouwen en als kussen gebruiken. Ui in de sok, zelf nooit geprobeerd. Beterschap, 💐 k hoop dat hij snel beter is.

17 dagen geleden

Lieve mama’s, heel erg bedankt voor adviezen! Ik ga een ui naast zijn bed leggen en morgen balsem in huis halen! Dank en een fijne avond

10 dagen geleden

Reactie op muppet2023

Hier wat tips: Neus reiniger: https://www.etos.nl/producten/otrivin-baby-a ...
Ik heb net die onder mama’s paraplu gekocht! Werkt dat goed??

10 dagen geleden

Reactie op mariasofia

Ik heb net die onder mama’s paraplu gekocht! Werkt dat goed??
Ik vind het beetje twijfelachtig. Ene keer lijkt het wel wat te doen andere keer niet

10 dagen geleden

En nog een vraagje hoor, hij is inmiddels anderhalf week verkouden, tussendoor wel hem naar buiten gegaan, maar lijkt dan alsof het erger wordt. Nu twijfel ik heel erg, gaat bijna goed, hij heeft nu dat donkergroene snot, dan weet ik van mijzelf dat dit het einde is hopelijk, maar wil hem ook frisse lucht gunnen. Heb wel ramen open nu, maar twijfel moet ik met hem een wandeling maken of beter niet. Online lees ik 2 meningen, de 1 zegt wel de ander niet, zo lastig allemaal

10 dagen geleden

Ik zou kijken hoe hij reageert buiten. Frisse lucht is altijd goed. Maar met een verkoudheid ga je zelf toch ook gewoon naar buiten? Probeer het niet groter te maken dan het is. Hij gaat (helaas) nog vaker verkouden en ziek worden.

10 dagen geleden

Blijven spoelen met zoutoplossing. Voor de fles(als hij nog een fles heeft) na de fles. Voor de maaltijd, na de maaltijd. Voor het slapen na het slapen etc. Zoutoplossing in een spuitje doen zorgt ervoor dat het verder komt. Overgeven kan, net als minder drinken. Dit komt vaak doordat er veel slijm/snot in de keel/buik loopt. Verder kan je eventueel vragen om een babyneusspray met xylometazoline. Wel mag je dit maar maximaal een week gebruiken. Ik zal dat dus echt pas gebruiken als laatste redmiddel. Vooral lekker naar buiten gaan en uitzieken/rustig aan doen. Meestal ziet het er erger uit dan het is. Mocht hij echt intrekkingen krijgen bij zn ribben of mocht je je nog meer zorgen maken kan je altijd bellen naar de huisarts natuurlijk, maar zij kunnen helaas ook niks tegen verkoudheid.

10 dagen geleden

Reactie op Mamagirl11

Ik zou kijken hoe hij reageert buiten. Frisse lucht is altijd goed. Maar m ...
Ja inmiddels buiten geweest, heeft hem wel goed gedaan, ja stom hè, het is maar een verkoudheid en ben zelf ook doktersassistente dus je zou denken dat ik beter moet weten, maar om mijn kleine voor het eerst ziek te zien 😭 maar wat je ook zegt, dit is de eerste keer, maar gaat vaker gebeuren, dankjewel voor je tip

10 dagen geleden

Reactie op roni12

Blijven spoelen met zoutoplossing. Voor de fles(als hij nog een fles heeft) ...
Hi Roni, dankjewel voor je tips! Ik spoel dagelijks 4x met monodose idd, maar wat je zegt, ik haal ook een neusspray van Otrivin, maar wel net naar buiten geweest en zie ook dat het hem goed heeft gedaan. Dankjewel voor je tips!

8 dagen geleden

Reactie op roni12

Blijven spoelen met zoutoplossing. Voor de fles(als hij nog een fles heeft) ...
Hoe spoel je een neus eigenlijk?

8 dagen geleden

Reactie op AnneniemD123

Ik gebruik monodose Otrivin, van die pipetjes, je zet het bij de neus en drukt, zo spuit je neus met zoutoplossing, ook hoofd gekanteld

8 dagen geleden

Reactie op AnneniemD123

Je hebt van die pipetjes van otrivin. Daar doe ik meestel een klein spuitje op en dan gebruik ik die om te spoelen. Ongeveer 1 tot 2 ml per neusgat. Maar je kan de pipetjes ook zelf gebruiken, maar ik vind met spuit beter werken.

8 dagen geleden

Reactie op AnneniemD123

Deze bedoel ik

8 dagen geleden

Reactie op roni12

Je hebt van die pipetjes van otrivin. Daar doe ik meestel een klein spuitje ...
Welk spuitje doe je erop? Mijn zoontje vind het spoelen echt verschrikkelijk. Maar zo'n volle neus is ook niks.

8 dagen geleden

Reactie op 8Katie8

Welk spuitje doe je erop? Mijn zoontje vind het spoelen echt verschrikkelij ...
Ik heb er een paar vanuit het ziekenhuis meegekregen, deze gebruik ik telkens. Maar als je op google op spuitjes voor spoelen baby zoekt zie je ook een hoop die op die van het ziekenhuis lijken

7 dagen geleden

Mijn zoontje wordt boos als ik de hele dag door aan z’n neus zit. Wat nu komt is best heel vies en toen m’n broer het vertelde dacht ik nee!! Maar ja, ik zuig met m’n mond z’n neus leeg. Spuug het snot uit en spoel m’n mond. Die bacillen krijg je toch wel binnen en is goed voor de borstvoeding. M’n zoontje vindt dat niet zo irritant, gaat lekker verder met spelen.

6 dagen geleden

Reactie op muppet2023

Mijn zoontje wordt boos als ik de hele dag door aan z’n neus zit. Wat nu ko ...
Is het gek als ik zeg dat ik het helemaal niet vies vind hahahah, misschien over een paar jaar wel hoor, maar nu denk ik nee zijn baby’s, zo klein en zoo schoon!