6 Reacties

2 jaar geleden

Volgens mij mag dat niet met borstvoeding. Dan warmt het te snel op waardoor er veel belangrijke stoffen verloren gaan. Borstvoeding moet juist langzaam opgewarmd worden.

2 jaar geleden

Hier vind je de meest betrouwbare info mbt borstvoeding: https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/opwarmen-van-moedermelk/

2 jaar geleden

Het mag niet, maar niet (alleen) vanwege de stoffen die verloren zouden gaan. In de magnetron verwarm je met soort hotspots, dan heb je dus een heel warm stukje melk en alles eromheen kan nog koud zijn. Heel gevaarlijk voor je kindje. Wij pakken altijd gekookt water, flesje erin en t is zo warm genoeg. Side note, in het ziekenhuis mochten we bewijze van hoge uitzondering een enkele keer in de magnetron opwarmen, echt maar 5sec op half vermogen, eruit halen en zwenken en nogmaals 5sec, weer eruit en zwenken. En dan echt goed voelen.

2 jaar geleden

Nooit gedaan. Zonde van m’n melk vind ik. Als ik het binnen 8 uur geef, dan laat ik het op kamertemperatuur. Verwarm ik het vanuit de koelkast, dan zet ik het in een kommetje met heel warm kraanwater (geen gekookt water). Als ik buiten ben doe ik het gewoon in mijn BH om op te warmen. Je melk hoeft niet super warm te zijn, deze is ook maar 37 graden als je het kolft (voelt bijna koud, maar is natuurlijk de ideale temperatuur)

2 jaar geleden

Ik heb de flessenwarmer van avent en die warmt wel heel snel op. Als ze huilt zet ik het erin en dan duurt het nog geen 2 min. Hou haar even vast en tutje erin dan is ze wel enkele minuten rustig ☺️

2 jaar geleden

Wij warmen sinds het begin al op in de magnetron, ik denk dat dat af en toe geen kwaad kan. We warmen wel kort, op lage temp en draaien daarna het flesje. Maar meestal bewaar ik de gekolfde melk op kamertemperatuur, komt binnen 8 uurtjes wel op. Er wordt over moedermelk zoveel gezegd en geschreven… Door de bomen zie je het bos niet meer. Maar als je kleine het meeste aan de borst drinkt komt het wel goed met alle voedingsstoffen, denk ik zo…